Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس ستاد انتخابات کشور از آغاز فعاليت تبليغات انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا و ميان دوره​اي مجلس شوراي اسلامي از ساعت 24 امروز خبر داد.

به گزارش مشرق، علي اصغر احمدي رئيس ستاد انتخابات کشور گفت: تبليغات براي نامزدهاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا تا ساعت 8 صبح روز 28 ارديبهشت امسال پايان خواهد يافت و بعد از آن هرگونه فعاليت تبليغاتي ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: هيئت هاي نظارتي ، اجرايي ، امنيتي و انتظامي کشور اقدامات لازم را براي برگزاري انتخابات 29 ارديبهشت رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا انجام داده اند تعداد شعبه هاي اخذ راي را بالغ بر 62 هزار شعبه سيار و ثابت برشمرد.
احمدي با اشاره به اينکه در برخي از مناطق کشور انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا بدليل جمعيت اندک آن مناطق برگزار نمي شود افزود: در اين مناطق شعبه هاي سيار وظيفه اخذ راي براي انتخابات رياست جمهوري را برعهده مي گيرند.
وي با بيان اينکه تعدادي از اعضاي شعب اخذ راي را مردم تشکيل مي دهند از حضور نمايندگان شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي، هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات، نمايندگان فرماندار، بازرس وزير کشور و نيروي انتظامي در پاي صندوق هاي راي خبر داد و تاکيد کرد: براساس قانون نمايندگان نامزدهاي رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا نيز مي توانند در پاي صندوق هاي راي حضور داشته باشند به شرط اينکه در مهلت مقرر فهرست اسامي اين نمايندگان در فرمانداري ها مشخص شده باشد .
احمدي همچنين درباره برگزاري انتخابات رياست جمهوري در خارج از کشور گفت: براساس هماهنگي هايي که در ستاد برگزاري انتخابات در وزارت خارجه انجام شده است در بيش از 140 کشور امکان اخذ راي از هموطنانمان در خارج از کشور وجود دارد .
وي با بيان اينکه تعداد شعب اخذ راي در خارج از کشور در مقايسه با دوره هاي گذشته 10 درصد افزايش داشته است داشتن شناسنامه را براي ايرانيان خارج از کشور الزامي ندانست و تاکيد کرد : اين افراد مي توانند با ارائه گذرنامه آراي خود را به صندوق هاي راي بياندازند.

رئيس ستاد انتخابات کشور تعداد واجدان شرايط براي شرکت در انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در 29 ارديبهشت امسال را، 56 ميليون و 410 هزار نفر برشمرد.
با بيان اينکه اين آمار مشمول همه ايرانيان داخل و خارج از کشور مي شود سن قانوني براي شرکت در انتخابات را 18 سال تمام اعلام کرد و گفت : به اين ترتيب همه متولدان 1378 به قبل مي توانند در انتخابات امسال شرکت کنند.

وي تعداد واجدان شرايطي که در سال 94 براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان شرکت کردند حدود 55 ميليون نفر دانست و افزود: به طور طبيعي افرادي در اين مدت جان به جان آفرين تسليم کرده اند و عده اي نيز به سن قانوني رسيده اند.
احمدي با بيان اينکه داشتن شناسنامه و شماره ملي براي همه افرادي که واجد شرايط راي دادن هستند الزامي است خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه همه شعبه هاي اخذ راي به سيستم جامع ثبت احوال متصل است اين رويکرد به افراد اجازه مي دهد فقط يک بار آراي خود را به صندوق هاي اخذ راي بياندازند.
وي گفت: مهمترين ملاک براي تشکيل شوراهاي اسلامي شهر و روستا و تعيين تعداد اعضاي آنها آخرين سرشماري مربوط به مرکز آمار ايران در سال 95 است.
احمدي همچنين از ارسال همه ملزومات مربوط به برگزاري انتخابات اعم از تعرفه ها و مهر راي گيري به فرمانداري هاي سراسر کشور خبر داد و افزود : علاوه بر اين بزودي شعبه هاي اخذ راي مشخص و از طريق فرمانداران و بخشداران آگهي خواهد شد .
وي با بيان اينکه هم اکنون هيئت هاي اجرايي رياست جمهوري و ساير هيئت هاي نظارتي براي برگزاري انتخابات سالم اقدامات مهمي انجام داده اند به همکاري خوب و موثري که ميان وزارت کشور ، شوراي نگهبان ، مجلس شوراي اسلامي و دستگاه هاي امنيتي در اين خصوص وجود دارد اشاره کرد .
احمدي با اشاره به اينکه راي گيري الکترونيکي فقط براي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا که داراي 7 تا 9 عضو باشد مجاز است، تعداد اين شهرها را در سراسر کشور 142 شهر برشمرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس

این برنامه ها‌ی تلویزیونی شامل برنامه‌های ۲۰ دقیقه‌ای تبلیغی و پاسخ به ۱۶ سوال از برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی و حمایتی است.

روز یک شنبه هم برنامه مناظره این دو نامزد انتخابات در قالب پاسخ به ۸ رویکرد مختلف در قالب ۳ برنامه یک ساعتی تهیه می‌شود.

این برنامه‌های تولید شده قرار است از روز پانزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت از شبکه استانی هر روز چند نوبت پخش شود.

انتخابات میان دوره‌ای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

در حوزه انتخابیه استان همدان و در شهرستان ملایر «حسین احمدی» و «احمد آریائی‌نژاد» با هم به رقابت خواهند پرداخت.

در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ملایر، حجت الاسلام احد آزادیخواه به عنوان منتخب اول حوزه انتخابیه معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس