Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-30@14:36:05 GMT

سوءاستفاده دختر وزیر از کارت بازرگانی پسر روستایی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۵۲۱۱۷

سوءاستفاده دختر وزیر از کارت بازرگانی پسر روستایی

دختر وزیر آموزش و پرورش با کارت بازرگانی یک روستایی و در قبال پرداخت 2/5 میلیون تومان اقدام به واردات 220 میلیون تومانی کرده اما مجموع کالاهای وارد شده با این کارت حدود 10‌میلیون دلار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر موضوع تخلفات متنوع آقای وزیر آموزش و پرورش که در رسانه‌ها به وزیر وارداتچی معروف شده است به نقطه ثقلی در گفت‌وگوهای روزمره  مردم تبدیل شده شرکت خانوادگی وزیر آموزش و پرورش که به دست دختر مظلومش اداره می‌شد تنها در یک فقره محموله پوشاک وارداتی از کشور ایتالیا تولید چین 220‌میلیون تومان کالا را با کارت بازرگانی یک فرد سوم به کشور وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موضوع کارتهای بازرگانی یک بار مصرف امروز به محملی برای لاپوشانی قاچاق و فرارهای میلیاردی مالیاتی تبدیل شده است. بررسی‌های اولیه نشان می‌د‌هد با استفاده از این کارت بازرگانی در حدود 10 میلیون دلار انواع کالا وارد شده است، این در حالی است که صاحب شرکت هیچ نقشی در فرآیند واردات ندارد و این کارت در عمل برای سرپوش گذاشتن قاچاق و فرار مالیات عملکرد توسط اشخاص مختلف استفاده شده است.
گزارش روزنامه رسمی نکات جالبی را نشان می‌دهد مبنی بر اینکه محل شرکتی که واردات دختر وزیر به نام و اعتبار او انجام شده، در شهر آمل قرار داشته است (عکس زیر) و سپس به فریدونکنار منتقل شده است.
پس از بررسی‌های بسیار مشخص شد مالکان شرکت، دو برادر روستایی بیکار در استان گیلان هستند که پدر آنها یک کارگر بازنشسته است. مادر خانه‌دار این دو برادر گفت که آنها برای شروع به کار خود به پول نیاز داشتند و در قبال اینکه چنین شرکتی به نام آنها باشد و کارت بازرگانی بگیرند فقط 2/5 میلیون تومان دریافت کردند.بنابر این گزارش، دختر وزیر آموزش و پرورش ظرف یک نصفه روز حکم تبرئه خود را از تعزیرات دریافت کرده است. یکی از برادران گفت که به من گفتند دختر وزیر کارت بازرگانی نداشته به خاطر همین با کارت من این کار را کرده است.
طیب‌نیا سوء استفاده دختر وزیر را  رد نکرد
طیب‌نیا وزیر اقتصاد نیز استفاده وزیر وارداتچی از کارت بازرگانی پسر روستایی را رد نکرد.
به گزارش تسنیم، وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزیر آموزش و پرورش از کارت بازرگانی یک بار مصرف برای واردات استفاده کرده است؟ گفت: این‌جور موارد باید در مرجع ذی‌صلاح رسیدگی شود و اگر کسی خلاف کرده است، باید با او برخورد قانونی شود.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم

فرمانده انتظامی بم  گفت: ماموران یگان امداد این فرماندهی در پی دریافت خبری مبنی بر فروش غیرمجاز سوخت، با اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی و وی را در نزدیکی یک پمپ بنزین دستگیر کردند.

 سرهنگ عزت الله عبدلی افزود: ماموران هنگام بازرسی خودروی این متهم ۳۲ عدد کارت سوخت نیز کشف و متوجه شدند یک پمپ نیز در جعبه این خودرو برای انتقال سوخت قاچاق به درون مشک تعبیه شده است.

 بگفته وی متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • فیلم/ برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • بازداشت قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • حواله علی پی
  • کارت سوخت در بازار سیاه