Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@21:54:14 GMT

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه‌های زیرساختی هلال‌احمر کردستان

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۵۲۴۵۰

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان گفت: راه‌اندازی و احداث طرح‌های زیرساختی و عمرانی هلال‌احمر کردستان طی چهار سال گذشته از رشد و پیشرفت ۸۰ درصدی نسبت به کل توسعه زیرساختی انجام شده در ۵۰ سال گذشته جمعیت برخوردار بوده است.

به گزارش ایسنا - منطقه کردستان، حسن خدابنده‌لو به مناسبت بزرگداشت هفته صلیب سرخ و هلال‌احمر در جمع داوطلبان استان اظهار کرد: با توجه به عقب‌ماندگی مزمن جمعیت هلال‌احمر استان از سال ۱۳۹۲ توسعه زیرساخت‌های جمعیت از قبیل احداث انبارهای امدادی، احداث پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و بین‌شهری و راه‌اندازی پایگاه امداد هوایی مورد تاکید ویژه قرار گرفت که اقدامات انجام شده در این خصوص از میانگین پیشرفت ۸۰ درصد برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ساخت انبارهای امدادی جهت ذخیره‌سازی اقلام امدادی برای خدمت‌رسانی در حداقل زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی و پاسخگویی مناسب به مردم خاطرنشان کرد: از بدو تاسیس جمعیت هلال‌احمر تا سال ۹۲، مجموعاً ۳۱۰۰ متر مربع انبار امدادی در استان موجود بوده که طی چهار سال گذشته با بهره‌برداری ۲۱۸۰ متر مربع فضای جدید، مساحت انبارهای موجود در استان کردستان به ۵۲۸۰ متر مربع افزایش یافته است که این میزان از رشد ۷۰ درصدی نسبت به سال‌های قبل از ۹۲ برخوردار بوده است.

وی در این خصوص اضافه کرد: ساخت انبارهای امدادی طی مدت چهار سال گذشته در شهرستان‌های دیواندره، سروآباد، قروه، بیجار و کامیاران صورت پذیرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان همچنین در خصوص توسعه پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و بین‌شهری استان طی چهار سال گذشته گفت: بدون تردید پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و بین‌شهری نقش بی‌بدیلی در خدمات‌رسانی به حوادث جاده‌ای از قبیل عملیات جستجو و نجات و همچنین تغذیه و اسکان اضطراری در راه ماندگان در برف و کولاک و ثانیا رهاسازی و درمان اولیه و انتقال مصدومین جاده‌ای ناشی از تصادفات را بر عهده دارد.

خدابنده‌لو افزود: در این خصوص از بدو تاسیس جمعیت هلال احمر تا سال ۹۲، مجموعاً ۱۸۵۲ متر مربع پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و بین‌شهری در استان موجود بوده که طی چهار سال گذشته با بهره برداری ۱۳۴۰ متر مربع فضای جدید، مساحت پایگاه‌های موجود در استان کردستان به ۳۱۹۲ متر مربع افزایش یافته است که این میزان از رشد ۷۲ درصدی نسبت به سال‌های قبل از ۹۲ برخوردار بوده است. ساخت پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در شهرستان‌های سنندج، بانه و کامیاران صورت پذیرفته است.

وی همچنین به راه‌اندازی پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر استان کردستان اشاره کرد و گفت: با توجه به صعب‌العبور بودن محورهای ارتباطی استان در زمان برف و کولاک، احداث پایگاه امداد هوایی هلال‌احمر همواره در دستور کاری جمعیت استان قرار داشته و با بهره‌گیری از اعتبارات استانداری محترم، خوشبختانه آشیانه بالگرد پایگاه هوایی در استان احداث شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده ساخت پایگاه امداد هوایی استان کردستان در سال اخیر از رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ۹۲ برخوردار بوده است.

خدابنده‌لو در پایان گفت: در صورت افتتاح پایگاه هوایی استان، از طرف جمعیت هلال‌احمر یک فروند بالگرد به صورت پاره‌وقت و به صورت ۱۵ روز در ماه در استان مستقر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی جمعه شب به خبرنگاران اظهار کرد: بنا بر اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مبنی برگیر افتادن دختر ۱۴ ساله در حوض‌انبار روستای چرمه شهرستان سرایان، یک تیم ۵ نفره از هلال احمر شهرستان به محل اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به دلیل ریزش دیوار حوض‌انبار در اثر بارندگی‌ها و نبود راه دسترسی به داخل حوض‌انبار، برای نجات این دختر از جرثقیل استفاده شده است.

کاوسی افزود: امدادگران با تلاش ۳ ساعته موفق شدند این دختر بچه را به صورت زنده نجات دهند.

کد خبر 6095948

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت
  • تصادف دو خودرو سواری با ۷ مصدوم
  • آب‌گرفتگی در 4 استان! هلال احمر به امدادرسانی شتافت
  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان