Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@15:16:56 GMT

ممنوعیت راه اندازی هرگونه کارناوال تبلیغاتی

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۵۲۸۱۵

سلمان سامانی در گفت‌وگوی ویژه خبری در مورد تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: درج آگهی نامزدهای انتخابات در روزها مجاز نیست. مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات شوراها چاپ مطالب علیه نامزدهای انتخابات ممنوع است. اگر فردی مرتکب چنین خلافی شود قانون برای او مجازات تعیین کرده است. همچنین ماده ۷۲ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری بیان می‌کند کلیه رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی حق ندارند علیه نامزدها مطلبی درج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره این شایعه که دهیاران به روستاییان گفته‌اند که اگر به رئیس‌جمهور رای ندهند بودجه روستاهای آنها قطع خواهد شد، اظهار کرد: متاسفانه شاهدیم که عده‌ای خاصی این مطالب را در رسانه‌ها پمپاژ می‌کنند. بیان این مطالب سم مهلکی برای مشارکت مردم در انتخابات است. این مطالب کذب محض بوده و اتهامات بی‌اساس و بی‌اخلاقی است. ما اعلام کرده‌ایم کسانی که این ادعاها را مطرح می‌کنند حتما مدارک خود را به ما بدهند ما هم پیگیری قضایی می‌کنیم تا فضای امن و سالمی که برای انتخابات ایجاد شده ادامه یابد.
سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: مردم هرگونه تخلف انتخاباتی از سوی هر فرد یا نهادهای دخیل در انتخابات یا نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند به ستاد انتخابات کشور و هیات‌های بازرسی گزارش کنند و ما هم تخلفات را به مقام قضایی اطلاع می‌دهیم.
سامانی در پایان با اشاره به اینکه امنیت کشور یکی از مهمترین سرمایه‌های ماست و انتخابات باید تقویت‌کننده امنیت ملی کشورمان باشد، خاطرنشان کرد: در شورای امنیت کشور پیش‌بینی لازم برای تمامی مواردی که مخل امنیت کشور است، دیده شده است. دستورالعمل ستاد انتخابات کشور هم در اختیار تمامی نامزدها قرار گرفته و فعالیت نامزدها رصد می‌شود که این دستورالعمل‌ها اجرایی شود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم در آبادان

ستاد تبلیغاتی صدا و سیما اعلام کرد مناظره و فیلم‌های تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که پیشتر در صدا و سیمای مرکز آبادان ضبط و تهیه شده در بازه زمانی تبلیغات رسمی یعنی از فردا (۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت) به روی آنتن شبکه آبادان می‌رود.

فیلم‌های تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌ها روزانه در ساعات ۷ و سی دقیقه، ۱۵ و سی دقیقه و ۲۳ و سی دقیقه از شبکه آبادان پخش می‌شود همچنین ویژه برنامه مناظره‌های نامزد‌ها در ساعات ۱۱، ۱۸ و یک بامداد از سیمای آبادان تقدیم مخاطبان خواهد شد.  

نوبت پخش فیلم های نامزدها بر اساس حروف الفبا و بصورت چرخشی خواهد بود.  

در آبادان در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴ نامزد برای راهیابی به بهارستان رقابت می‌کنند.

انتخابات در ۸ حوزه از جمله آبادان به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود، در این حوزه‌ها علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم در آبادان
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات از شبکه سهند
  • هرگونه جابه جایی دام بدون اخذ مجوز در تربت‌ جام ممنوع شد
  • رفتار تبلیغاتی کاندیدهای انتخابات مجلس رصد می‌شود
  • آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه از امروز
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مشهد و کلات
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • جدول پخش برنامه های صدای آبادان
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا