Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از بدهی 632میلیاردتومانی دولت به شهرداری در حوزه بافت‌فرسوده خبر داد.

به گزارش فارس، عبادالله فتح اللهی با بیان این که بیش از 3هزار و 200هکتار از مساحت شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، افزود: با تلاش مدیران شهری پایتخت و آگاه سازی شهروندان تهرانی نسبت به خطرات زندگی در این بافت‎ها تعداد پروانه‌های صادره باتوجه به رکود در بخش مسکن قابل قبول بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 فتح اللهی با اشاره به این که در مجموع تعداد پروانه‎های صادر شده در مناطق 22 گانه پایتخت از سال 1388 تاکنون بیش از 30 هزار پروانه بوده است، تصریح کرد: تعداد پروانه‌های صادر شده در سال 1394 در حدود 1520 پروانه بوده که این رقم در سال 1395 به 1607 پروانه رسیده است.
وی با تاکید بر این که متاسفانه درحال حاضر بیشتر کلان شهرها و شهرهای سراسر کشور برای نوسازی بافت‌های فرسوده خود با مشکلات زیادی روبرو هستند، خاطرنشان کرد: این درحالی است که مدیریت شهری تهران طی سال‌های گذشته توانسته است نزدیک به 36 درصداز بافت‌های فرسوده پایتخت را نوسازی کند.
فتح اللهی با هشدار نسبت به بی‌توجهی دولت درباره نوسازی بافت‌های فرسوده ادامه داد: طبق آمار منتشر شده، طی سال‎های گذشته تنها 8 درصد از بافت‌های ناکارآمد در کشور نوسازی شده است که جای تامل دارد!
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه با بیان این که مجموع تخفیف‌های داده شده به شهروندان تهرانی در صدور پروانه از سال 1388 تاکنون در حدود 630 میلیارد تومان بوده است،گفت: متوسط تخفیف به ازای هر پروانه حدود 22 میلیون تومان بوده است.
وی با اشاره به رایگان شدن هزینه‎های حفاری و انشعابات آب، برق و گاز برای واحدهای مسکونی احداثی در بافت‎‌های فرسوده، افزود: باز شدن معابر در بافت‎های فرسوده پایتخت در اولویت برنامه‌های سازمان نوسازی قرارداشته است که خوشبختانه پیشرفت‌های بسیار قابل توجهی نیز در این خصوص داشته‌‎ایم.
فتح اللهی ادامه داد: در همین راستا مناطق 12 ، 10 و 11 بیشترین میزان معبر آزاد شده را به خود اختصاص داده‎اند. همچنین بیشترین تخفیف صدور پروانه نیز طی سال‌های اخیر به ترتیب به مناطق 10 ، 11، 12 و 8 اختصاص دارد.
وی تاکید کرد: بنا بر تاکیدات شهردار تهران توجه به جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی محلات مناطق 22گانه نیز در نوسازی بافت فرسوده مورد توجه بوده است.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان با اشاره به بدهی بیش از 632 میلیارد تومانی دولت به شهرداری در زمینه بافت فرسوده گفت: دولت یازدهم تاکنون رقمی از این بدهی را پرداخت نکرده است.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۳۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: راهبرد اصلی ما در این دولت مقاوم سازی و پایدارسازی سقف‌های لرزان است، زیرا به طور مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است.

وی تاکید کرد: در محدوده بافت‌های فرسوده دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناکارآمد و فرسوده وجود دارد، این بناها جان مردم را در ۶۹۰ شهر به خطر انداخته است. بنابراین ما نوسازی را در اولویت قرار دادیم؛ زیرا موضوع جان انسان‌ها است. این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای نوسازی این بافت‌های فرسوده با سه چالش اساسی مواجه بودیم که نخستین چالش خود مردم ساکن در این بافت‌ها هستند. همچنین ۴ چالش نوسازی در سند تحول دولت آمده که راهکار این است ما با بسته‌های تشویقی مختلف، سرمایه گذاران را ترغیب به نوسازی کنیم.

این مقام مسؤول تاکید کرد: بیش از ۵۴۶ شهر بسته‌های تشویقی شهرسازانه را اجرا می‌کنند؛ به طوری که آمار صدور پروانه نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ رکورد نوسازی در محدوده بافت‌های فرسوده در بازه زمانی بعد از انقلاب شکسته شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: گام اول را با همکاری بسیج مستضعفان و بسیج سازندگی برداشتیم و تا الان ۴۶۷ حلقه میانی ایجاد کردیم که در محلات هدف بازآفرینی به ارائه خدمات می‌پردازند. این اتفاق جدیدی است که قصد داریم این تعداد را به ۲۰۰۰ حلقه برسانیم.

کد خبر 6094227 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است