Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- علاوه بر پیشروی ارتش سوریه در مواضع تحت شغال تروریست‌های داعش، از مهمترین تحولات سوریه طی هفته‌ای که گذشت می‌توان به خروج عناصر مسلح از مناطق اطراف دمشق و نیز تحویل پیش‌نویس قطعنامه حمایت از توافق ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه به شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان،علاوه بر پیشروی ارتش سوریه در مواضع تحت اشغال تروریست‌های داعش، از مهمترین تحولات سوریه طی هفته‌ای که گذشت می‌توان به خروج عناصر مسلح از مناطق اطراف دمشق و نیز تحویل پیش‌نویس قطعنامه حمایت از توافق ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه به شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تحویل پیش‌نویس قطعنامه ایجاد منطقه امن در سوریه به شورای امنیت
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز 8 می در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» اعلام کرد که روسیه پیش‌نویس قطعنامه حمایت از توافق بین‌المللی مناطق کاهش تنش در سوریه که روز 4 می در مذاکرات «آستانه» به امضا رسیده است را تحویل شورای امنیت داده است.
«فئودور استرژیژوفسکی» سخنگوی رسمی نمایند روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: تحویل پیش‌نویس قطعنامه حمایت از توافق مناطق کاهش تنش سوریه را تأیید می‌کنیم و امیدواریم روزهای 8 تا 9 ماه می پیش‌نویس این قطعنامه در شورای امنیت به رأی گذاشته شود.

منطقه الوعر در آستانه تخلیه کامل
نهمین گروه از افراد مسلح روز 10 می از منطقه الوعر حمص به شهر جرابلس در ریف حلب انتقال داده شدند.
گزارش‎ها حاکی است که شمار افرادی که روز چهارشنبه منطقه الوعر را ترک کردند 400 نفر است.
پیش از این حدود 3 هزار نفر از شهروندان فوعه و کفریا این دو شهر را ترک و به حلب منتقل شده و در مقابل 300 نفر افراد مسلح نیز شهر زبدانی را ترک کردند.

همچنین براساس توافق انجام شده در تاریخ 4 آوریل، تخلیه ساکنان دو شهر «فوعه» و «کفریا» در استان ادلب و انتقال آنها به ریف حلب و نیز خروج افراد مسلح از دو شهر «مضایا» و «زبدانی» در ریف دمشق آغاز شده است.
موافقت دولت ترامپ با تجهیز شبه‌نظامیان کرد در سوریه
دولت ترامپ روز سه‌شنبه 9 ماه می با تجهیز شبه نظامیان کرد در سوریه موافقت کرد.
فرماندهان ارتش آمریکا از ماه‌ها پیش درخواست تسلیح یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) را مطرح کرده بودند.
ادامه همکاری آمریکا با «ی.پ.گ» و «پ.ی.د» به رغم اصرار آنکارا برای تروریستی خواندن این گروه‌ها، فعالیت‌های نظامی مشترک 2 کشور آمریکا و ترکیه را در منطقه تحت الشعاع قرار داده است و تصمیم واشنگتن برای تسلیح نیروهای کرد به سلاح سنگین هم می تواند این شکاف را افزایش دهد.
یک منبع آگاه به نیویورک تایمز گفته است، دولت آمریکا پیش از این آنکارا را از تصمیم خود برای تجهیز کردهای سوریه به سلاح سنگین مطلع کرده بود.
برخی تحلیلگران این گونه اقدامات آمریکا را به تلاش برای دامن زدن به جنگ سوریه و ایجاد تنش در منطقه به بهانه مبارزه با داعش تعبیر می کنند.
هشدار حزب‌الله لبنان به انگلیس
همزمان با تاکید مقام‌های اردن برای دفاع از مرزهای این کشور در عمق خاک سوریه، برخی منابع مطلع از تحرکات نظامی آمریکا، انگلیس و اردن در مرز سوریه خبر دادند.
در همین رابطه نیز حزب‌الله لبنان روز سه شنبه هشدار شدیدی را داده است.

در پست توئیتری «شبکه المنار» به نقل از حزب ‌الله آمده است: در صورت نقض حاکمیت سوریه، آن‌ها بهای سنگینی را خواهند پرداخت.
از سرگیری مذاکرات صلح سوریه در ژنو
«استفان دی‌میستورا» گفت که مذاکرات صلح سوریه 16 ماه می در ژنو از سر گرفته خواهد شد.
دفتر استفان دی‌میستورا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مذاکرات صلح میان نمایندگان دولت سوریه و گروه‌های معارض 16 ماه می در ژنو از سر گرفته خواهد شد.
این مذاکرات در ژنو و با نظارت استفان دی‌میستورا در ژنو انجام خواهد شد و در این دور از مذاکرات و مذاکرات بعد از آن قرار است دی‌میستورا طرف‌های حاضر در مذاکرات را ملزم به پیشبرد مفاد مذاکرات صلح در چارچوب قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و به خصوص قطعنامه 2254 کند.

تأیید تفاهم‌نامه ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه از سوی مقامات دمشق
«ولید المعلم»، وزیر امور خارجه سوریه، روز دوشنبه در نشستی خبری گفت: دولت سوریه تفاهم‎نامه ایجاد مناطق کاهش تنش را با هدف جلوگیری از کشته شدن سوری‎ها تایید کرده است.
وی تاکید کرد: ارتش سوریه با قاطعیت نقض طرح کاهش تنش به دست تروریست‎ها را پاسخ می‎دهد.
وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه گفت‎وگوهای ژنو هیچ پیشرفتی نداشته است اظهار داشت: توافقنامه کاهش تنش جایگزینی برای مذاکرات ژنو است.

خروج افراد مسلح از مناطق اطراف دمشق
یک منبع امنیتی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: روند خروج و انتقال نخستین گروه از افراد مسلح از منطقه برزه در دمشق به همراه خانواده‎هایشان به استان ادلب آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه خروج افراد مسلح از منطقه برزه بر اساس توافقی است که طی روزهای گذشته میان دولت سوریه و گروه‎های مسلح صورت گرفت اظهار داشت: بر اساس این توافقنامه منطقه برزه در دمشق از وجود افراد مسلح تخلیه می‎شود.

حمله جنگنده‌های سوری به مواضع داعش
منابع نظامی سوری روز یکشنبه از حملات هوایی به مواضع داعش در اطراف شهر دیرالزور خبر دادند.
این منابع بیان کردند: جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع داعش را در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور و منطقه المقابر هدف قرار دادند که بر اثر آن استحکامات داعش به همراه مقادیر زیادی سلاح و مهمات منهدم شد.
منابع سوری از درگیری‌های ارتش سوریه با تروریست‌های تکفیری در اطراف فرودگاه و منطقه المقابر همزمان با حملات توپخانه‌ای به مواضع داعش و محورهای تحرکات آن‌ها خبر دادند و اعلام کردند که تلفات و خسارت سنگینی به داعش وارد شده است.

تخلیه اردوگاه یرموک در جنوب دمشق
منابع نظامی سوری روز یکشنبه از حملات هوایی به مواضع داعش در اطراف شهر دیرالزور خبر دادند.
این منابع بیان کردند: جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع داعش را در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور و منطقه المقابر هدف قرار دادند که بر اثر آن استحکامات داعش به همراه مقادیر زیادی سلاح و مهمات منهدم شد.
منابع سوری از درگیری‌های ارتش سوریه با تروریست‌های تکفیری در اطراف فرودگاه و منطقه المقابر همزمان با حملات توپخانه‌ای به مواضع داعش و محورهای تحرکات آن‌ها خبر دادند و اعلام کردند که تلفات و خسارت سنگینی به داعش وارد شده است.

درگیری شبه‌نظامیان کرد و داعش در شمال سوریه
نیروهای کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه » اعلام کردند که روز یکشنبه تلفات زیادی به تروریست‎های داعش تحمیل کردند.
خبرگزاری «اسپوتنیک» ضمن اشاره به اینکه نیروهای کُرد و عناصر داعش در حومه شهر «طبقه» درگیر شده‌اند گزارش داد: نیروهای دموکراتیک سوریه در چارچوب عملیات آزادسازی شهر «طبقه» در شمال سوریه 19 نفر از تروریست‎های داعش را به قتل رسانده‌اند.
بنا بر گزارش‎ها در این درگیری چهار تک‌تیرانداز داعشی نیز به هلاکت رسیده‌اند.

انتهای پیام/











منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود/ ۳ نفر متخلف دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی شائینی پیش از ظهر جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی شاهرود ضمن بیان اینکه شب گذشته در پی وقوع نزاع و درگیری و تهدید با سلاح سرد بلافاصله عوامل انتظامی در محل حاضر شدند، ابراز داشت: عده‌ای با عربده کشی قصد برهم زدن نظم عمومی را داشتند که همه این افراد شناسایی شدند.

وی ضمن بیان اینکه سه نفر از اراذل و اوباش در محل حادثه دستگیر شدند، افزود: پرونده این افراد تشکیل و به مقامات قضائی ارجاع داده شد.

فرمانده انتظامی شاهرود ضمن بیان اینکه امنیت خط قرمز پلیس است، ابراز داشت: با هر فرد یا گروهی که امنیت را خدشه دار کند به طور جد برخورد خواهد شد.

شائینی در ادامه تصریح کرد: اجازه قدرت نمایی و عرض اندام به مخل آرامش مردم داده نخواهد شد و دستگیری و زندان در انتظار آنها خواهد بود.

کد خبر 6095536

دیگر خبرها

  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود / ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود/ ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم 
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است