Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@15:37:00 GMT

ثبت اولین موقوفه مهدوی با 50 هزار واقف

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۵۳۵۷۲

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(یکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی مؤمن، مدیر کانون خیمةالانتظار مشهد در نشست خبری که 20 اردیبهشت‌ماه در محل خیمةالانتظار مشهد برگزار شد، با بیان اینکه موقوفه‌ای در استان خراسان رضوی با نیت حضرت مهدی(عج) وجود ندارد، گفت: از ابتدای دهه مهدویت که پیشنهاد ثبت اولین موقوفه مشارکتی با نیت مهدوی مطرح شد، مشارکت‌های مردمی برای ثبت این موقوفه در استان خراسان رضوی آغاز و با استقبال خوبی از سوی خیران مواجه شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، این موقوفه را شامل 50 هزار سهم 20 هزار تومانی عنوان کرد و ادامه داد: عموم مردم می‌توانند از یک سهم تا هر چند سهم را که بخواهند، خریداری کرده و در این وقف گروهی سهیم شوند.مدیر کانون خیمةالانتظار مشهد بیان کرد: برای تمام افرادی که در این اقدام نیکوکارانه مشارکت داشته باشند، وقف‌نامه و سند وقف تنظیم خواهد شد.وی، مهم‌ترین اهداف ثبت موقوفه مهدوی را ترویج فرهنگ مهدوی، برگزاری جشن‌های دهه مهدویت، برگزاری اجتماع عظیم منتظران ظهور، برگزاری برنامه‌های فرهنگی مرتبط با موضوع انتظار و پر کردن خلأ موجود در جامعه در بحث معارف مهدوی عنوان کرد.حجت‌الاسلام مؤمن بیان کرد: از ابتدای این طرح که با شروع دهه مهدویت آغاز شده، تاکنون 250 سهم از این موقوفه واگذار شده است.وی افزود: این موقوفه در زمینی به مساحت 330 متر با کاربری آموزشی ـ مسکونی در محدوده خیابان مطهری مشهد در نظر گرفته شده که امید است با مشارکت‌های مردمی اقدامات اولیه جهت خریداری این زمین صورت گیرد و پس از ثبت موقوفه در راستای ترویج فرهنگ مهدوی کاربری آن تبدیل به احسن شود.مدیر کانون خیمةالانتظار مشهد در خصوص نحوه مشارکت مردم در این اقدام نیکوکارانه، گفت: ارسال پیامک به شماره 09155010584، تماس با شماره 37310854 ـ 051 و یا مراجعه حضوری به مرکز اداری خیمةالانتظار واقع در خیابان عبادی 104 راه‌های مشارکت در این اقدام خیرانه است.
وی همچنین از برگزاری مراسم گلریزان ساعت 17 روز نیمه شعبان در محل کانون خیمةالانتظار خبر داد و اظهار کرد: در این مراسم جمعی از خیران حضور دارند.
گفتنی است، کانون خیمةالانتظار مشهد تنها کانون تخصصی مهدویت در استان خراسان رضوی است که فعالیت‌های فرهنگی خود را در راستای ترویج فرهنگ مهدوی، از سال 78، به صورت مردمی آغاز کرده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌بازی پرسپوليس دردسرساز شد

به گزارش “ورزش سه”،  پرسپوليس در شبی که بیش از همیشه به برد مقابل سپاهان نیاز داشت تا معادلات جدول را تغییر دهد، در نهایت با تساوی بدون گل برابر حریف کار را به پایان رساند.

یکی از حواشی جالب این بازی آتش بازی روی سکوها بود که توسط کانون هواداران تدارک دیده شده بود و صحنه‌ای جذاب در این بازی خلق کرد. این موضوع البته با برخورد یگان امنیتی حاضر در استادیوم همراه شد و با توجه به اینکه هماهنگی‌های لازم شکل نگرفته بود، رییس کانون این باشگاه با دردسر مواجه شد.

در پایان بازی اما افشین پیروانی مدیر تیم پرسپوليس بعد از اطلاع از موضوع و پیگیری آن، توانست ماجرا را پایان دهد و  مانع از تصمیمات دیگری در این خصوص شود.

دیگر خبرها

  • شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان
  • کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود/ تویوتای میلیاردی به صاحبش بازگشت
  • نخستین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی
  • شناور سپاه از خط استوا عبور کرد / اولین مأموریت «ناو شهید مهدوی» در نیمکره جنوبی
  • ببینید | شناور سپاه از خط استوا عبور کرد | اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
  • اولین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • ثبت ۷۸ موقوفه در کردستان
  • آتش‌بازی پرسپوليس دردسرساز شد