Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس سیاسی منطقه گفت: نشست آستانه گام رو به جلو بوده و منجر به کاهش درگیری ها و تخریب زیرساخت های سوریه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سید هادی سید افقهی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;، اظهار داشت: نشست آستانه نسبت به نشست های قبلی جدی بود و سند خروجی آن توسط ایران، روسیه و ترکیه امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایجاد چهار منطقه کاهش درگیری در این نشست مورد توافق قرار گرفت،تصریح کرد: ادلب، بخش هایی از حمص، غوطه شرقی، درعا و قنیطره به مدت شش ماه به عنوان چهار منطقه کاهش درگیری اعلام شده است.

کارشناس سیاسی منطقه ادامه داد: مهم این است که درگیری بین نیروهای سوریه و همپیمانان و معارضین معتدل کاهش یابد که نیروهای داعش و النصره از این قاعده مستثنی شدند.

سید افقهی با اشاره به اینکه چند مسئله در این زمینه مورد توجه است، افزود: آیا این تفاهم پیش زمینه تقسیم سوریه است یا نه، اروپا و کشورهای حامی تروریست ها به این گروه فشار می آوردند که این توافقنامه را اجرا کنند یا اگر جبهه النصره و داعش نقض و درگیری کنند ضامن ها چه کاری می توانند انجام دهند و چه مکانیزمی برای نقش آتش بس در نظر گرفته است، نکاتی است که باید مورد توجه باشد.

کارشناس سیاسی منطقه با بیان اینکه این موضوع که کدام کشورها می توانند خط حائل بین تروریست ها و سوریه ایجاد کنند، از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت:وزیر خارجه سوریه اعلام کرد کشورهای که به تروریست ها کمک می کنند حق ندارند نیرو یا پلیس نظامی برای نظارت و کنترل برای آتش بست بفرستند.

سید افقهی با اشاره به اینکه نشست آستانه گام رو به جلو است چرا که منجر به کاهش درگیری ها و تخریب زیرساخت ها و باز کردن کریدور و دالان برای ورود و خرج مردم و تامین ارزاق می شود، افزود: همچنین در این فرصت ارتش سوریه می تواند نیروهای خود را به سایر مناطق درگیر بفرستد.

وی بیان داشت: در گام اول اگر این طرح خوب اجرا شود و بهانه ای برای مسلح شدن تروریست ها نباشد، سکوی پرتابی برای ورود به فاز سیاسی و ژنو 5 است.

کارشناس سیاسی منطقه با اشاره به اینکه آمریکا با شک و تردید در این زمینه برخورد کردند، افزود:تروریست ها جلسه را ترک کرده و علیه ایران شعار دادند که نباید ایران جزو کشورهای ضامن باشد.

سید افقهی با بیان اینکه امیدواریم تفاهم نامه این نشست به خوبی اجرا شود،گفت: در صورتی که قواعد بازی برهم زده نشود،کشور سوریه آرام می شود.

گفتنی است،چهارمین نشست بین‌ المللی سوریه با امضای سند «ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه» پایانیافت. نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه با حضور جابری انصاری، لاورنتیف و اونال روسای هئیت‌های اعزامی سه کشور به کنفرانس بین ‌المللی سوریه در آستانه برگزار شد.

در ابتدای نشست پایانی کنفرانس آستانه که با حضور وزیر امور خارجه قزاقستان (دولت میزبان) و هیات های اعزامی دولت و معارضه سوریه و همچنین نمایندگان آمریکا و اردن و فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه (طرف‌های ناظر آستانه) برگزار شد، غیرت عبدالرحمان اف وزیر خارجه قزاقستان بعنوان نماینده دولت میزبان، گزارشی از نشست چهارم آستانه ارائه کرد.

در این نشست که بیش از چهار ساعت طول کشید، در خصوص جزئیات سند ایجاد «مناطق کاهش تنش در سوریه» مذاکره شد. چهارمین نشست بین‌المللی سوریه با امضای سند «ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه» توسط جابری انصاری، لاورنتیف و اونال نمایندگان دولت‌های ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) پایان یافت. دبیرکل سازمان ملل از توافق ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد مناطق امن در نواحی تحت درگیری در سوریه استقبال کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۴۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری بین بازیکنان رم و بایرلورکوزن که با وساطت سردار آزمون و سایر بازیکنان ذخیره رم خاتمه یافت

پس از گل دوم بایرلورکوزن درگیری ای بین بازیکنان دو تیم رخ داد که در این ویدیو مشاهده می کنید.

دانلود (6.9MB)

دیگر خبرها

  • ۲ مرکز در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • درگیری بین بازیکنان رم و بایرلورکوزن که با وساطت سردار آزمون و سایر بازیکنان ذخیره رم خاتمه یافت
  • سیلاب موجب زیر آب رفتن اراضی دیم منطقه نهرعنبر موسیان شد
  • بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» برگزار می‌شود