Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، مهندس طاهر موهبتی با بیان این مطلب گفت: سه تحقیق و تفحص در فاصله دو سه ماه گذشته در مورد نحوه اختصاص و توزیع منابع در طرح تحول نظام سلامت، نحوه اجرا و عملکرد طرح تحول نظام سلامت و عملکرد سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت از سوی برخی از نمایندگان مجلس ارایه شده بود .

وی با اشاره به به زمان بر بودن طبیعت تحقیق و تفحص ها، افزود: این تحقیق و تفحص ها به کمیسیون بهداشت رفت و در آنجا گروهی به ریاست آقای قاضی پور که از طراحان اصلی طرح تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت بود تشکیل شد و ما در سه مرحله گزارشهای دقیقی از منابع طرح تحول سلامت و چگونگی هزینه کرد و نیز عملکرد این طرح به کمیسیون بهداشت مجلس ارایه دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس موهبتی با تاکید بر این که تحقیق و تفحص از ابزار شفاف سازی است، یادآور شد: همه ادوار مجلس مخالفتی با انجام تحقیق و تفحص ندارند و طبیعتا به انجام آن رای مثبت می دهند ولی نمایندگان مجلس به دلیل تلاشهایی که در عرصه سلامت صورت گرفته است و براساس گزارشهایی که در خصوص این طرح ارایه شده است به انجام تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت رای منفی دادند.

وی به گزارش سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در صحن علنی امروز مجلس پیرامون طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: براساس این گزارش، اجرای طرح تحول سلامت رضایتمندی 70 تا 80 درصدی مردم را در پی داشته است. همچنین این طرح در مقاطع مختلف از سوی مقام معظم رهبری مورد حمایت قرار گرفته است و ایشان به تداوم این طرح تاکید نموده اند.

مهندس موهبتی به نقل از سخنگوی کمیسیون بهداشت که در صحن علنی، گزارش کمیسیون مذکور را ارایه می کرد افزود : بر اساس گزارش روز گذشته دیوان محاسبات کشور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، 97 درصد منابع طرح تحول سلامت در چهارچوب مقررات و اهداف مورد نظر هزینه شده و 3 درصد مابقی نیز بنابر اختیارات هیاتهای امناء هزینه شده است که نتایج این گزارش برای عملکرد تلاشگران عرصه سلامت جای افتخار دارد.

معاون برنامه ریزی،‌ هماهنگی،‌ حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت همچنین به دیگر دستاوردهای اجرای طرح تحول سلامت براساس گزارش سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پرداخت و گفت: در حوزه زیرساختی اقدامات ارزشمندی در حوزه سلامت صورت گرفته است؛ در طول اجرای این طرح 22 هزار تخت بیمارستانی راه اندازی شده است، مراکز جامع خدمات سلامت و نیز خانه های جدید بهداشت احداث شده اند. مردم مناطق حاشیه نشین تحت پوشش خدمات سلامت قرار گرفته اند . حفاظت مالی مردم و کاهش هزینه های درمانی نیز از دیگر برکات اجرای این طرح بوده است به نحوی که امروز، مردم در مناطق شهری 6 درصد و در مناطق روستایی 3 درصد هزینه های درمانی را در بخش دولتی پرداخت می کنند.

وی افزود: اجرای این طرح نتایج خوبی را برای مردم داشته است و رضایت ارزشمندی در مردم و به خصوص در مناطق محروم ایجاد کرده است.

معاون برنامه ریزی،‌ هماهنگی،‌ حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت افزود: در دو مرحله، مجلس محترم و در دو ماه پیش 243 نماینده از طرح تحول سلامت حمایت کردند.

مهندس موهبتی تصریح کرد: روز گذشته نمایندگان مجلس با هوشمندی کامل و رای قاطع یعنی با 63 درصد آراء ،با تقاضای تفحص از طرح تحول نظام سلامت مخالفت کردند.

وی در عین حال یاد آور شد: معمولا طرحهای تحقیق و تفحص در مجلس شورای اسلامی رای می آورد چون کسی با شفاف سازی مخالفتی ندارد.

معاون برنامه ریزی،‌ هماهنگی،‌ حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: البته ما به عنوان وزارت بهداشت آماده ایم تا هر گونه نظارتی را بپذیریم و شخص وزیر بهداشت نیز علاوه بر نظارتهای داخلی بر مجموعه، با دیوان محاسبات کشور جلساتی را برای شفاف سازی منابع این طرح داشته و دارند.

بر اساس گزارش وبدا، مهندس موهبتی در ادامه با بیان این که طبیعنا هر گونه کارهای بسیار بزرگ می تواند با اشکالاتی همراه باشد ، به تشکیل شورای راهبردی طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: این شورا اخیرا برای بررسی و رفع اشکالات و ساماندهی این طرح تشکیل شده است .

معاون برنامه ریزی،‌ هماهنگی،‌ حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در ادامه رای قاطع نمایندگان مجلس در مخالفت با تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت را باعث دلگرمی تلاشگران عرصه سلامت در اقصی نقاط کشور دانست و با بیان این که این مجلس ، مجلس سلامت می باشد، از حمایتهای نمایندگان مجلس از حوزه سلامت قدردانی کرد و گفت: باید این حمایتها را قدر بدانیم .

دریافت کننده و انتشار:نیوشا یعقوبی

701/701

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که درباره تلفات زیاد نیروهایش در در کرم شالوم تحقیق خواهد کرد.

در همین ارتباط نیز، رادیو ارتش اسرائیل تاکید کرد: «تحقیق در مورد عدم پرتاب موشک‌های رهگیر و وجود تلفات زیاد و کاهش تعداد سربازان در کرم شالوم انجام خواهد شد.»

به گفته رادیو ارتش اسرائیل، جنگجویان مجروح و کشته شده در کرم شالوم در حال انجام یک مأموریت امنیتی برای محافظت از تجهیزات آماده شده برای ورود به عملیات زمینی علیه رفح بودند.

رادیو ارتش اسرائیل همچنین گفته است که سایر موشک‌های پرتاب شده علیه نیروهایش از سوی مقاومت فلسطین، به کمپ آمیتای و خانه‌ای در کیبوتز کرم شالوم اصابت کرده است که البته آن‌ها تلفاتی نداشته است.

منابع عبری زبان رادیو ارتش صهیونیستی این را نیز افزوده است که در جریان حمله اخیر صورت گرفته به پایگاه نظامی در کرم شالوم، ۱۴ موشک به سمت مواضع ارتش اسرائیل شلیک شد.

ساعاتی پیش، ارتش رژیم صهیونیستی رسماً اذعان کرد که در حمله موشکی گردان‌های قسام به پایگاه نظامی اسرائیلی در منطقه کرم ابو سالم در جنوب فلسطین اشغالی، ۳ نظامی این رژیم کشته شدند.

ارتش صهیونیستی گفته این ۳ نظامی از نیروهای تیپ گعفاتی و ناحال بودند و علاوه بر آن، ۹ نظامی دیگر نیز در این حمله زخمی شدند.

همچنین کیبوتس «کفار گلعادی» به صورت رسمی کشته شدن «تل شاویت» نظامی اسرائیلی از گردان ۹۳۱ تیپ ناحال در حمله موشکی امروز مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در منطقه کرم ابو سالم را تأیید کرد.

گردان‌های قسام ساعتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

گردان‌های قسام اعلام کرده است که در عملیاتی مشترک با گروهان‌های قدس پایگاه اسرائیلی کرم ابو سالم را هدف حمله موشکی قرار داده است.

بنابر اذعان منابع عبری در این حمله تاکنون دو نظامی صهیونیست کشته و دستکم ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

ساعاتی پیش نیز منابع عبری گزارش دادند که این رخداد در جریان نبرد زمینی غزه، رخدادی غیر عادی بوده و در پی آن بالگردهای متعددی برای انتقال مجروحان به پایگاه کرم ابوسالم اعزام شده‌اند.

یدیعوت آحارونوت نیز در این باره گزارش داد که این حادثه، رخدادی خطرناک بوده و مقامات درباره انتشار جزئیات آن و همچنین شمار کشته شدگان و مجروحان سیاست سانسور را اجرایی کرده‌اند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داد که ۷ زخمی در این عملیات به بیمارستان سوروکا در داخل اراضی اشغالی منتقل شده‌اند که وضعیت سه نفر از آنها وخیم است.

بنابر اعلام یک منبع عبری، این عملیات با پرتاب ده‌ها راکت از سوی مقاومت فلسطین به مکان تجمع نظامیان صهیونیست انجام شده است که در همان هنگام وقوع تلفاتی بر جا گذاشته است.

در مرحله دوم این عملیات پس از ورود یگان‌های نظامی به محل رخداد، بار دیگر این منطقه هدف حمله راکتی قرار گرفت که در نتیجه آن تلفات بالاتر رفت.

این منبع عبری گزارش داد که در این عملیات شمار زیادی از صهیونیست‌ها کشته و زخمی شده‌اند، امری که تصاویر منتشر شده از چادرهای محل حضور نظامیان صهیونیست نیز موید آن است.

کد خبر 6097739

دیگر خبرها

  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد