Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@21:39:40 GMT

لشکرکشی در جنوب سوریه؛ آمریکا به دنبال آنجرلیک جدید است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۵۴۶۲۴

لشکرکشی در جنوب سوریه؛ آمریکا به دنبال آنجرلیک جدید است

نگاهی به تحولات جنوب سوریه و لشکر کشی آمریکا در این نقطه حاکی از هدف آمریکایی مبنی بر ایجاد پایگاههای در خاک سوریه است تا آن را جایگزین پایگاه آنجرلیک در ترکیه قرار دهد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه رای الیوم، عبدالباری عطوان سردبیر این روزنامه با اشاره به لشکرکشی تانک ها و هواپیماهای آمریکایی و انگلیسی در مرز جنوبی سوریه، یکی از اهداف این اقدام را ایجاد پایگاههای در سوریه و جایگزینی آن با پایگاه آنجرلیک در ترکیه برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وخامت تنش در مرز سوریه و اردن همزمان با مانور شیر آماده

عطوان نوشت:تنش در مرز سوریه و اردن در حال هرچه وخیم تر شدن است و نکته قابل توجه اینکه لشکرکشی در مرزهای سوریه و اردن با آغاز مانور «شیر آماده » همزمان شده است که در آن 21 کشور از جمله اردن، عربستان، مصر، انگلیس، فرانسه و ایتالیا به رهبری آمریکا مشارکت دارند.

امکان جهش به داخل خاک سوریه

این مانورها هفت سال پیش به شکل دوره ای در نزدیکی مرزهای مشترک سوریه واردن آغاز شد و اکنون هدف از مانور شیرآماده جهش به داخل خاک سوریه در هر لحظه است.

آمریکا به دنبال ایجاد منطقه حائل در مرز سوریه

برخی گزارش های خبری حاکی از این است که آمریکا به دنبال ایجاد منطقه حائل در صحرای سوریه است که نیروهای هوادار آن در مرز چهار کشور شامل سوریه، عراق، اردن و عربستان و به طور خاص در گذرگاه التنف بین عراق و سوریه مستقر شوند.

به همین منظور نیروهای مخالف سوری در اردن آموزش دیدند و از دو استان درعا و السویداء کار خود را آغاز کردند، نخستین هدف آنان مسدد کردن امتداد جغرافیایی نیروهای سوری است که رضایت برخی طرف های منطقه ای از جمله عربستان، ترکیه و اسرائیل را به دنبال خواهد داشت.

قمار خطرناک در جبهه سوریه و اردن

در این میان باید گفت شعله ور کردن جبهه سوریه و اردن قمار خطرناکی است که چه بسا هدف از آن بی حاصل گذاشتن توافق آستانه و بازگرداندن بحران سوریه به خانه اول باشد.

در این میان تصادفی نبود که عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همتای قطری او پس از دیدار با رکس تیلرسون در واشنگتن اظهاراتی را در مورد برکناری بشار اسد بر زبان آورند به این ترتیب که آل ثانی پس از سکوتی طولانی تاکید کرد توافق آستانه جایگزین برکناری بشار اسد نیست.

نکته قابل توجه اینکه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دنبال ایجاد پایگاههایی در خاک سوریه به ویژه در شهر الرقه به عنوان جایگزین پایگاه آنجرلیک در ترکیه و تقسیم نفوذ با روسیه و ایران است.

به هر حال اردن روزهای بسیار سختی را پیش رو خواهد داشت و به نظر نمی رسد رهبران آن به ویژه در برابر نقشه های آمریکا و انگلیس قدرت موافقت یا مخالفت داشته باشند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیشرفت شگرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی در گفتگویی که با خبرگزاری دانشجو داشته، افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899837

دیگر خبرها

  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • لشکرکشی گارد ایالتی تگزاس برای فلسطین!
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم