Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان - ايرنا - انتخابات در جمهوري اسلامي ميعادگاه حضور حماسي همه گروه ها و اقشار جامعه است که در واقع مهر تاييدي بر مردمي بودن نظام جمهوري است و آحاد جامعه نيز اينبار در روز 29 ارديبهشت، حماسه اي ديگر را در کارنامه تاريخ انقلاب اسلامي رقم خواهند زد.

به گزارش ايرنا ، برآيندها مبين اين است که در بين اقشار جامعه ، تاکنون نقش فرهنگيان اين سفيران فرهنگي جامعه به خاطر مقبوليت بين مردم و ارتباط و حضور در لايه هاي مختلف اجتماعي هم در آگاهي بخشي مردم براي خلق حضور حماسي در انتخابات و هم معرفي نامزد اصلح بسيار تاثيرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شماري از فرهنگيان استان سمنان در ميزگرد خبرگزاري ايرنا اين استان با عنوان ` انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثري و نقش فرهنگيان در تحقق اين حضور` تاکيد کردند جامعه فرهنگيان اين استان همچون ادوار گذشته همپاي ديگر هموطنان با اتخاذ راهبرد `همه با هم ، منسجم و يکپارچه ` با حضورشان در روز انتخابات برگ زريني ديگر بر افتخارات وفاداري به نظام و انقلاب اسلامي مي افرايند.
در ابن مبرگرد ايرنا ، غفار محمدي معاون آموزش ابتدايي اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ،ابراهيم قزوينيان مشاور دبيرستان هاي آموزش و پرورش شهرستان سمنان، محمد دستوراني رييس آموزش و پرورش شهرستان سرخه، فضل اله موحدي پيشکسوت فرهنگي، مطهره جامي معاون پرورشي دبيرستان شاهد دخترانه سمنان و احترام اردستاني پيشکسوت فرهنگي استان از مردم خواستند با حضورشان در انتخابات تجلي مردم سالاري ديني را به نمايش بگذارند.
معاون آموزش ابتدايي اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در اين ميزگرد گفت: فرهنگيان تاثيرگذارترين اقشار جامعه هستند به طوري که با صلابت و رويکرد منسجم و برنامه هاي آموزشي هميشه در صحنه هاي مختلف حضور داشته اند.
غفار محمدي افزود: مسوولان ارشد نظام جمهوري اسلامي از دامان معلمان فداکار و دلسوز تربيت شده اند و تقديم 40 هزار شهيد معلم و فرهنگي براي پايداري انقلاب اسلامي خود گوياي اين واقعيت است.
وي اظهارکرد: انقلاب اسلامي در ماهيت، حکومت مردمي است و حضور مردم در انتخابات زمينه رشد و بالندگي ايران اسلامي را دوچندان مي کند چرا که هرگاه پيشرفت و رخداد مثبتي در کشور حادث شد با اراده مردم بوده است.
وي ادامه داد: اگر مشارکت و اجتماع مردم نبود، نفت کشور ملي نمي شد، اگر مردم نبودند حرکت جنگل به پيروزي نمي رسيد و اگر ملت آزاديخواه ايران اسلامي نبودند استعمارگران از کشور اخراج نمي شدند؛ بيان اين موارد يعني با اراده مردم و با پشتوانه آنان آباداني و شکوفايي براي ايران اسلامي محقق شده است.
معاون آموزش ابتدايي اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: انتخابات يکي از بارزترين اشکال همبستگي ملي است و با وجود تفکرات مختلف، در انتخابات خواسته ها در يک جا جمع مي شود و براي توسعه کشور ، ايجاد اشتغال، امنيت و رونق کسب و کار در ايران اسلامي اتفاق نظر دارند.
وي بيان داشت: سازندگي از آموزش و پرورش آغاز مي شود و اگر نيروي انساني توسعه يافته تري داشته باشيم ، مسير رشد و شکوفايي ايران اسلامي زودتر محقق مي شود.
محمدي اضافه کرد: شهر و ديار يک کشور با انتخابات فردي اصلح از سوي مردم در انتخابات به رشد و بالندگي مي رسد و بايد درمدت کوتاه مانده تا برگزاري انتخابات به جنبه رواني و آرامش جامعه براي انتخاب فردي اصلح توجه شود.
وي گفت: نامزدهاي انتخاباتي نبايد رويکرد عوام فريبانه داشته باشند و اين امر باعث سردرگمي مردم براي انتخاب فرد اصلح مي شود.
معاون آموزش ابتدايي اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان اظهارکرد: نامزدهاي انتخاباتي بايد از بيان الفاظ تفرقه آميز و دروغ خودداري کنند تا مردم بتوانند با توجه به برنامه هاي نامزدها، افراد اصلح را براي رشد و بالندگي ايران اسلامي برگزينند.
مشاور دبيرستان هاي آموزش و پرورش شهرستان سمنان نيز گفت: ضرورت مشارکت مردم درانتخابات برکسي پوشيده نيست و جمهوري اسلامي به معني مشارکت همه اقشار در صحنه هاي حساس اين نظام مقدس است.
ابراهيم قزوينيان اظهارکرد: فرهنگيان تاثيرگذارترين افراد براي ايجاد انگيزه براي حضور و مشارکت مردم در انتخابات هستند و معلمان از قشري بوده که آحاد جامعه به ديدگاهشان اعتماد دارند.
وي اضافه کرد: در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا و رياست جمهوري نقش فرهنگيان بسيار پررنگ است و معلمان مي توانند در فضاي آموزش و پرورش و مدرسه با بيان اهميت اين موضوع، دانش آموزان و خانواده هايشان را براي مشارکت حداکثري ترغيب کنند.
مشاور دبيرستان هاي آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت: انتخابات همبستگي ملي را افزايش مي دهد و يک فرصت اساسي براي يک ملت براي تغيير شرايط موجود کشور است.
وي با بيان اينکه در هرکشوري يک تعريف واحد از انتخابات مي شود و تعيين سرنوشت هرکشوري به دست مردم آن جامعه است، گفت: اگر مردم با مشارکت پرشور برپاي صندوق هاي راي حاضر شوند ، اعتماد نظام بين المللي و مشروعيت يک کشور در بين ساير ملل جهان دوچندان مي شود.
وي با اشاره به نقش احزاب و جريان هاي سياسي براي انتخاب فرد اصلح ، خاطرنشان کرد: وقتي احزاب و تشکل هاي سياسي در کشور پا نگيرد، ارايه برنامه هاي تبليغاتي در يک فضاي محدود انجام مي شود که اين امر به کاهش تشخيص مردم براي انتخاب فرد اصلح مي انجامد.
قزوينيان ادامه داد : ارايه برنامه انتخاباتي جامع و عملياتي کردن آن بايد در اولويت نامزدهاي انتخابات باشد و مردم براي انتخاب فردي اصلح به کارنامه و کارکرد افراد توجه کنند.
وي اضافه کرد: شهروندان بايد از حقوق راي دادن خود مطلع باشند و بايد با رويکردي عقلاني بدانند که به چه دليل و با چه رويکردي به فردي مشخص راي مي دهند.
وي گفت: بايد مردم را از حقوقشان براي انتخاب افراد صالح مطلع کرد و با درک اصول و قوانين از سوي مردم مي توان براي رشد و بالندگي ايران سرافراز قدم برداشت.
رييس آموزش و پرورش شهرستان سرخه نيز در اين ميزگرد گفت: مشارکت پرشور مردم براي تعيين حق سرنوشت در دين مبين اسلام تاکيد زيادي شده است و مردم با انتخابي عقلاني مي توانند براي رشد و بالندگي ايراني سرافراز گام بردارند.
محمد دستوراني اضافه کرد: مردم در سال 1357 باحمايت از منويات امام خميني (ره) به حکومت طاغوتي و استکباري پايان دادند و در نظام مقدس جمهوري اسلامي اين مردم هستند که سرنوشت خود را رقم مي زنند.
وي گفت: استکبار جهاني همواره درصدد استقبال نکردن مردم از انتخابات هستند اما با حماسه ملي مردم غيور در اين رويداد سياسي بارديگر توطئه هاي دشمنان نظام خنثي ازبين مي رود.
وي اضافه کرد: مردم بايد با مشارکت پرشور در انتخابات جواب بدخواهان ايران اسلامي را بدهند و افراد سوداگر با پاشيدن بذر نااميدي بر دلهاي مردم درصدند متنع حماسه حضور مردم در صحنه انتخابات شوند.
وي مشارکت پرشور مردم در انتخابات را مبين مشروعيت و مقبوليت نظام جمهوري اسلامي ايران در بين کشورهاي جهان ، برشمرد و افزود: انتخابات زمينه ساز وحدت و همدلي در کشور است و ايران را از پراکندگي و ذره اي شدن مصون نگه مي دارد.
رئيس آموزش و پرورش شهرستان سرخه اضافه کرد: مشارکت پرشور مردم در انتخابات دلها را به هم پيوند مي دهد و با وجود کثرت و تنوع در علايق و سلايق، اما مردم براي رشد و بالندگي ايران اسلامي مردم وحدت دارند.
دستوراني گفت: هريک از دولت هايي که پس از پيروزي انقلاب اسلامي به سرکار آمده اند براي رشد و بالندگي ايران اسلامي تلاش کردند که اين امر مبين انتخاب عقلاتي مردم است.
وي ادامه داد: رعايت اخلاق انتخاباتي بايد در اولويت کاري نامزدهاي انتخاباتي باشد چرا که اخلاق مداري در سيرت پيامبراسلام (ص) بسيار سفارش شده است.
وي خاطرنشان کرد: مناظره هاي انتخاباتي بايد استدلالي و آگاهانه و با واقعيت هاي جامعه منطبق باشد.
رئيس آموزش و پرورش شهرستان سرخه گفت: از دولت آينده انتظار مي رود همانطوري که در دولت هاي گذشته به امر امنيت و سلامت مردم توجه شده به امر آموزش که از ارکان مهم براي رشد و توسعه کشور است ، نيز توجه شود.
يک پيشکسوت فرهنگي و فعال سياسي از استان سمنان نيز در اين ميزگرد گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي نعمت مشارکت مردم در 2 بعد در ايران حاصل شد و همواره مردم در راهپيمايي ها و يا در انتخابات حماسه اي وصف ناشدني خلق کردند.
فضل اله موحدي اظهارکرد: انتخابات به دوام و ماندگاري انقلاب اسلامي کمک مي کند و زمينه مشروعيت انقلاب اسلامي را در عرصه بين المللي هموارتر مي کند.
وي با بيان اينکه هر نظامي که از پشتوانه مردم برخوردار باشد دشمنان از توطئه هاي نابخردانه ضد آن مايوس مي شوند ، افزود: انتخابات مستندترين دليل براي مشروعيت نظام است و با رشد هويت ملي مي توان پايداري نظام جمهوري اسلامي را تضمين کرد.
وي اضافه کرد: رشد هويت ملي يعني عشق به وطن و زماني که اين عشق به فرزندان منتقل شد از فرار مغزها جلوگيري مي شود و با وجود دانشمندان جوان، توسعه و رشد اقتصادي در کشور افزايش مي يابد.
وي خاطرنشان کرد: با مشروعيت و مقبوليت اين نظام مقدس زمينه رشد اقتصادي در کشور هموار مي شود و کشورهاي خارجي براي سرمايه گذاري در ايران حضور مي يابند.
وي فرهنگيان و معلمان را دلسوزترين افراد جامعه برشمرد و افزود: فرهنگيان با وجود مشکلات همواره در انتخابات حضوري فعال داشته و نظارت بر مشارکت پرشور مردم را در اين حماسه ملي برعهده داشته اند.
موحدي گفت: اگر مردم در تشکل ها و حزب ها ساماندهي شوند انتخاب افراد اصلح راحت تر انجام مي شود و هيچ نامزدي نمي تواند با عوام فريبي راي جمع آوري کند.
وي ادامه داد: بداخلاقي و ارايه برنامه هاي ناروا و غيرعملياتي در تبليغات انتخاباتي، زيبنده نظام جمهوري اسلامي نيست و در مناظره ها بعضي بي اخلاقي ها ترويج مي شود.
يک پيشکسوت فرهنگي ديگر از استان سمنان گفت: با وجود گلايه هاي فرهنگيان از دولتمردان به دليل برطرف نشدن بخشي از دغدغه هايشان ، اما آنها با عزمي مثال زدني در انتخابات پيش رو حاضر مي شوند.
به گزارش ايرنا ، احترام اردستاني گفت: انتخابات موجب رشد بلوغ فکري و سياسي جامعه مي شود و امنيت ملي ايران را در عرصه جهاني تقويت مي کند.
وي اظهارکرد: انتخابات نظام را از بسياري نابخردي ها بيمه مي کند و مشارکت پرشور مردم در انتخابات نشان دهنده وحدت و انسجام ملي در ايران است.
اين فعال سياسي خاطرنشان کرد: مشارکت پرشور مردم در انتخابات نشان دهنده تعهد و تعلق خاطر مردم نسبت به آرمان هاي نظام جمهوري اسلامي ايران است.
اردستاني بازنگري در قوانين احراز صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي از سوي شوراي نگهبان را الزامي دانست و گفت: بايد مردم براي انتخاب فردي اصلح به کارنامه و عملکرد نامزدها توجه داشته باشند.
وي خاطرنشان کرد: کساني که در انتخابات بي اخلاقي مي کنند به معني بي برنامگي آنهاست و بايد مردم نسبت به اين عوام فريبي ها هوشيار باشند.
اردستاني ادامه داد: مفهوم اخلاق سياسي در کشور ايران خوب تعريف نشده و نامزد انتخاباتي که از اتاق فکري با حضور نخبگان برخوردار نيست در مناظره ها دست به بداخلاقي مي زند.
وي افزود: رشد و توسعه پايدار در ايران اسلامي با حضور پرشور مردم در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا دو چندان مي شود مردم بايد در انتخاب فرد اصلح هوشيار باشند.
وي گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات نمادي از همبستگي ملي و مردم سالاري ديني است و نتيجه آن توسعه اقتصادي و سياسي در کشور است.
معاون پرورشي دبيرستان شاهد دخترانه سمنان نيز در اين ميزگرد انتخاباتي ايرنا گفت:مشارکت پرشور مردم در انتخابات ادامه راه شهداي انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس است و اگر مردم در اين حماسه ملي مشارکتي گسترده داشته باشند به معني تداوم اعتقاد به آرمان هاي انقلاب اسلامي است.
مطهره جامي خاطرنشان کرد: دليرمردان ايراني و بانوان غيور در هشت سال دفاع مقدس در پشت جبهه ها زينب وار براي دفاع از حريم امامت و ولايت دفاع کردند و مشارکت پرشور مردم در انتخابات ادامه دهنده همان راه است.
وي افزود: همبستگي و اتحاد مردم زمينه شکوفايي و بالندگي کشور را فراهم مي کند و انگيزه مسئولان دلسوز نظام نيز براي رفع مشکلات مردم افزايش مي يابد.
معاون پرورشي دبيرستان شاهد دخترانه شهرستان سمنان با بيان اينکه با وحدت و همبستگي مي توان توطئه دشمنان نظام را خنثي کرد ادامه داد: بايد مردم با تفکري عاقلانه و انتخاب فردي اصلح براي رشد و بالندگي ايران اسلامي تلاش کنند.
وي خاطرنشان کرد: نامزدي که در تبليغات انتخاباتي فحاشي مي کند به معني آن است که برنامه اي براي ارايه ندارد و با دشنامي درصدد جلب نظر مردم است.
وي بيان داشت: فرهنگيان همواره به عنوان افراد روشنفکر جامعه مردم را براي مشارکت پرشور در انتخابات ترغيب مي کنند و در انتخابات پيش رو نيز معلمان با عزمي راسخ در اين جشن ملي شرکت مي کنند.
اين فرهنگي اضافه کرد: نبايد انگيزه مردم را براي مشارکت پرشور در انتخابات با ارايه وعده هاي پوچ و توخالي کم رنگ کرد و بايد برنامه هاي کاربردي و عاقلانه از سوي نامزدهاي انتخاباتي براي رفع مشکلات مردم ارايه شود.
جامي اضافه کرد: انتخابات مي تواند به توسعه سياسي و فرهنگي جامعه بينجامد و با انتخابي عقلاني و صحيح مسير توسعه و شکوفايي اقتصادي که از دولت يازدهم در ايران ريل گذاري شده تا سال 1400 در کشور ادامه مي يابد.
دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در 29 ارديبهشت برگزار مي شود.
6103/7339 / 6037
خبرنگار: محمدرضا يوسف نژاد ** انتشاردهنده: عبدالحميد راجي



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند

سعید شیرینی موسس شرکت پیشکسوتان در گفتگویی اختصاصی‌ با خبرنگار خبرآنلاین گفت: از آنجایی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سال های اخیر همواره بر رشد اقتصادی، حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی جوانان تاکیدی ویژه داشته اند؛ مجموعه شرکت تعاونی پیشکسوتان کهن همراه با پیشکسوتان عرصه ورزش کشور برای محرومیت زدایی و ایجاد فضای اشتغال جوانان، و ادای دین خویش به مردم عزیز ایران آستین همت را بالا زده و پای گود آمده و مجموعه عظیم ماهلند را که ابر پروژه است، بنا نهاده ؛ طبعا برای این امر کجا بهتر از خوزستان زر خیز که مردمانی نجیب، خونگرم و دوست داشتنی دارد؟ غیرت مردانی که در دوران دفاع مقدس، دلیرانه مقابل دشمن مقاومت کردند تا یک وجب از خاک این سرزمین به دست بیگانگان نیفتد اما این عناصر سر سپرده و خود فروخته هر جا که قطار پیشرفت انقلاب اسلامی را در حرکت می بینند، برای خوش رقصی مقابل دشمنان جمهوری اسلامی به آن سنگ پرانی می‌کنند.


وی افزود: دشمنان با جنگ رسانه‌ای می‌خواهند در مسیر هموار انقلاب اسلامی سنگ اندازی کنند اما نمی دانند سنگ اندازی برای اعمال ضربات اقتصادی به ایران موجب رشد و شکوفایی سازمانی، فکری، اجرایی و عملیاتی هم در بدنه مردم و اجتماع و هم در ساختارهای سازمانی و قوانین و قواعد موجود در کشور خواهد شد.


مدیر اقتصادی شرکت ادامه داد و گفت: قطعا مردم فهیم ایران اسلامی عزیزمان و به ویژه ماهشهر هم از ماهیت این پروژه مطلع هستند و هم با چهره های سرمایه گذار که افتخار آفرینان این کشور هستند،آشنایند. این جنگ نرم رسانه ای قطعا بر مردم فهیم ایران تاثیری نداشته و نخواهد داشت، در این شرایط مسوولان هم باید کمر همت ببندند و شرایط تسهیل در رفع مشکلات و حرکت در مسیر تولید، اشتغال و ارایه خدمات به مردم را احیا و در این مسیر حرکت کنند.

وی اظهار داشت:اکنون که به واسطه فشارهای اقتصادی و تحریم های دشمنان در شرایط دشوار اقتصادی قرار داریم باید از طرح هایی همچون این پروژه در جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید حمایت کنیم و دشمن از این موضوع ناراحت است و با چنین اقدامی دست به تخریب سرمایه‌گذاران این پروژه می زند تا مقابل یکی از حرکت های ارزشمند و رشد کشورمان سنگ اندازی کنند.

وی در پایان گفت: مخالفان نظام و دشمنان پیشرفت مردم ایران در صدد خرابی پروژه های منحصر به فرد و پروژه هایی با آینده درخشان در ایران و منطقه هستند، مخصوصا پروژه هایی که باعث محرومیت زدایی است و باعث افزایش رضایتمندی مردم از امکانات خواهد شد. این دشمنان با هر وسیله ای به دنبال خراب کردن و از بین بردن دستاورد های خوب و موثر در منطقه، با روش های بسیار خاص هستند. از جمله مواردی حتی بوده در داخل کشور اتفاق افتاده که این افراد قطعا از دشمنان پیشرفت ایران خط گرفته بودند و اقداماتی انجام دادند که با ورود به موقع و هوشیاری مسوولین طراز اول استان خوزستان و شهر ماهشهر ، این توطئه ها نقش برآب شد اما متاسفانه عملکرد این افراد به گونه ای است که در برخی جاها نفوذ کرده اند اما با لطف الهی، این توطئه ها یکی یکی خنثی خواهد شد و ما همچنان با عهدی که با خود و خدای خود بسته ایم پایبندیم و مطمئن هستیم که با مشارکت خود مردم نمونه و بی نظیر استان خوزستان و علی الخصوص شهر ماهشهر که الحق و الانصاف یکی از بهترین مردمان کشور عزیزمان می باشند این اتفاق بزرگ را رقم خواهیم زد؛ ان شا الله

خبرنگار:مهدی حساکره

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901316

دیگر خبرها

  • فهرست کاندیداهای مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • جهش تولید با مشارکت مردم باعث توسعه اشتغال می‌شود
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود