Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس رضا انصاری افزود: ‌در این نشست مشترک گفته شد اعتقاد داریم باید با سرمایه گذاری در حوزه کانون های قرآنی زمینه های نشاط، شادابی، پویایی و امید به آینده را در نسل جوان زنده نگه داشت.
وی که با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرده بود، بیان کرد:‌تلاش برای افزایش باورهای دینی نسل جوان نقطه مشترک نمایندگان مجلس و مسئولان فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت:حوزه فرهنگ و هنر یکی از ارکان اصلی توسعه هر جامعه ای می تواند باشد ما باید تلاش کنیم فضایی فراهم شود که دارای زمینه مناسبی برای فعالیت های فرهنگی و هنری باشد.
انصاری افزود: ما ضمن اینکه در مجمع نمایندگان استان فارس به فرهنگ و هنر توجه داریم، اخیرا که مسئولیت مجمع به اینجانب داده شد این حوزه را مورد توجه جدی قرار دادم.
رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی همسویی متولیان فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان فارس برای افزایش سهم این استان در جذب منابع برای حوزه فرهنگ و هنر را مورد تاکید قرار داد.
وی افزود: وظیفه ما در مجلس تلاش برای توجه بیشتربه حوزه فرهنگ و ارشاد است، دولت تدبیر و امید تلاش های فراوانی در حوزه فرهنگ و هنر کشیده و توجه به این بخش داشته که انتظار می رود در دولت آینده توجه بیشتری به فرهنگ و هنر شود.

** تخصیص ٢٠ میلیارد ریال برای تالار مرکزی شیراز
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این دیدار با رئیس مجمع نمایندگان فارس درمجلس شورای اسلامی که فرماندار داراب حضور داشت گفت: در نشست مجمع نمایندگان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ٢٠ ملیارد ریال اعتبار از طریق وزارتخانه برای تالار مرکزی شیراز در سال ٩٦ اختصاص یافت.
بهزاد مریدی همچنین گفت:‌از این پس نمایندگی های فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس می توانند از عنوان اداره و اختیارات کامل آن بهره ببرند.
وی اعلام داشت: در نشست مجمع نمایندگان فارس با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، موضوع تبدیل نمایندگی های فرهنگ و ارشاد اسلامی به اداره مورد بحث و بررسی قرار گرفت و معاونت توسعه و منابع انسانی وزارتخانه گفت که تفاوتی بین نمایندگی و اداره به هیچ وجه وجود ندارد و ازاین پس نمایندگی ها با مزیت ها و ساختار و شرح وظایف ادارات ادامه فعالیت خواهند داد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: چند شهر و شهرستان خرامه؛ رستم؛ گراش و اوز از این به بعد با عنوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت های خود ادامه خواهند داد.
مریدی با تاکید بر تاسیس خانه های فرهنگ در شهرهای فاقد اداره و تکمیل پروژه های گوناگون گفت: ادارات و سازمان‌هـا در خصوص مشارکت‌دهی فعال مردم برای تأمین منابع اعتباری و سازمان‌دهی مدیریتی فعالیت‌ها، بهتراست تلاش کنند و در کنار آن بخش خصوصی و مردمی نیز در عرصه خدمات‌رسانی فرهنگی تشویق به حضور موثر و قابل قبولی شوند.
او بیان داشت:موازی‌ کاری و تداخل وظایف، تعدد مراکز تصمیم‌گیری در حوزه امور فرهنگی، روابط ارگانیک و هماهنگی تعریف شده بین سازمان‌های فرهنگی، اتکا به منابع مالی دولتی و فعال‌سازی منابع مالی بخش خصوصی، از مواردی هستند که نیاز به بازنگری دارد و همچنین، توجه به نوگرایی و نداشتن مدیریت سلیقه‌ای، نیز مورد توجه است.
دریافت خبر:‌فاطمه هاشمی نیک ** انتشار: غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره ملی طنز و رسانه «یادمان کیومرث صابری فومنی (گل آقا)» عصر امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در شهر فومن زادگاه گل‌آقا برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای رضا رفیع برگزار شد و این طنزپرداز برنامه را با ذکر خاطراتی از روز‌های پایانی حیات مرحوم صابری فومنی آغاز کرد، تعداد زیادی از چهره‌های هنری و مدیران فرهنگی استانی و ملی همچون رسول نجفیان، احمد عربانی، امید مهدی‌نژاد، فرشاد مهدی‌پور، مهدی رمضانی، مهدی عرفاتی، محمدرضا خوشرو اسدالله عباسی و... حضور داشتند.

فرامرز مرجانی فرماندار فومن به عنوان نخستین سخنران پشت تریبون ایستاد و در جایگاه میزبان این رویداد در سخنانی کوتاه به حاضران در جلسه خوش‌آمد گفت و سپس پیام تصویری محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این رویداد به نمایش درآمد.

اسماعیلی در بخش‌هایی از سخنانش با اشاره به ارزش جایگاه طنز در جامعه ما گفت: طنز بیان واقعیت‌های تلخ جامعه به صورتی است که مخاطب را درگیر کند. طنزپرداز با خنده نشاندن روی لب آسیب را مطرح می‌کند. جامعه ما دچار مشکلات اقتصادی است و این جامعه را عبوس نشان می‌دهد و طنز می‌تواند اخم‌ها را از چهره جامعه باز می‌کند.

وی با اعلام این مسئله که طنز در ایران پس از گل‌آقا جایگاه خود را از دست داده دست، با انتقاد از مدیران رسانه‌ای وزارت ارشاد گفت: از تلاش دوستان معاونت رسانه‌ای در حوزه طنز راضی نیستم. باید از روزنامه نگاران این حوزه حمایت کنیم و تلاش کنیم به حوزه طنز به صورت جدی‌تر بپردازیم. این مسئله را به عنوان یک مطالبه مطرح می‌کنم و امیدوارم بتوانم گزارش‌های فصلی در راستای پیشرفت این حوزه در کشور داشته باشیم.

اسماعیلی در انتهای سخنانش گفت: ما در وزارت فرهنگ اماده پشتیبانی کامل از طنزپردازان و نویسندگان این حوزه است و از متخصصان این حوزه درخواست دارم که ما را برای ارتقای وضعیت فعلی یاری کنند.

در ادامه مراسم عباس حسین نژاد دبیر دو دوره اخیر جشنواره «طنزپهل»  پشت تریبون قرار گرفت و با ارائه آماری در مورد این رویداد گفت: امسال تعداد آثار رسیده از سال گذشته بسیار بیشتر بود و امسال ۱۱۲۹ اثر به جشنواره رسید و امروز از ۲۰ نفر این دوستان تقدیر می‌شود. سال گذشته ما برگزیده ای از استان گیلان داشتیم ولی امسال این اتفاق نیافتاد و گیلانی ها از نظر ارسال آثار در کل کشور در رتبه ششم قرار گرفت و تهرانی‌ها بیشترین آثار را ارسال کردند. امسال ۱۲۱ رسانه نیز در این رویداد شرکت کردند و در مجموع ۴۴۸ اثر از رسانه‌های رسمی و ۶۸۱ اثر از رسانه‌های شخصی به ما رسید. 

وی با اشاره به سخنان وزیر ارشاد و درخواست برای توجه بیشتر به طنز گفت: دفتر طنز حوزه هنری توافقاتی با معاونت مطبوعاتی داشت تا آموزش طنز نیز به آموزش‌های حوزه رسانه در کشور اضافه شود و امسال شاهد اجرای این طرح خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان