Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصادیق تخلفات انتخاباتی در ماده ۳۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد اشاره قرار گرفته است و قوه قضائیه بر اساس ماده ۳۴ این قانون مکلف است یکی از شعب موجود در هر حوزه قضائی را به‌ منظور رسیدگی خارج از نوبت به تخلفات و جرائم انتخاباتی اختصاص دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میزان، مصادیق تخلفات انتخاباتی در ماده ۳۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد اشاره قرار گرفته است و قوه قضائیه بر اساس ماده ۳۴ این قانون مکلف است یکی از شعب موجود در هر حوزه قضائی را به‌ منظور رسیدگی خارج از نوبت به تخلفات و جرائم انتخاباتی اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این قانون مصادیق جرائم انتخاباتی به شرح زیر است: ۱) خرید و فروش رأی. ۲) تقلب و تزویر در اوراق تعرفه یا برگ رأی یا صورت جلسات. ۳) تهدید یا تطمیع در امر انتخابات. ۴) رأی دادن با شناسنامه جعلی. ۵) رأی دادن با شناسنامه دیگری. ۶) رأی دادن بیش از یک بار. ۷) اخلال در امر انتخابات. ۸) کم و زیاد کردن آراء یا تعرفه‌ها. ۹) تقلب در رأی‌گیری و شمارش آراء. ۱۰) رأی گرفتن با شناسنامه کسی که حضور ندارد. ۱۱) توصیه به انتخاب کاندیدای معین از طرف اعضاء شعبه اخذ رأی اعم از مجریان یا ناظران یا هر فرد دیگر محل صندوق رأی به رأی دهنده. تغییر و تبدیل یا جعل و یا ربودن و یا معدوم نمودن اوراق و اسناد انتخاباتی از قبیل: تعرفه و برگ رأی و صورت جلسات و تلکس و‌تلفنگرام‌ها و تلگراف‌ها. ۱۳) باز کردن و یا شکستن قفل و محل نگهداری و لاک و مهر صندوق‌های رأی بدون مجوز قانونی. ۱۴) جابجایی، دخل و تصرف یا معدوم نمودن اسناد انتخاباتی بدون مجوز قانونی. ۱۵) دخالت در امر انتخابات با سند مجعول. ۱۶) ایجاد رعب و وحشت برای رأی دهندگان یا اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی با اسلحه یا بدون اسلحه در امر انتخابات. ۱۷) دخالت در امر انتخابات با سمت مجعول و یا به هر نحو غیر قانونی. مرجع صالح رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی تبصره ۱ و ۲ ماده ۳۴ این قانون بیان می‌دارد که به تخلفات و جرائمی که به وسیله نامزد‌ها صورت می‌گیرد پس از برگزاری انتخابات، در شعبه رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی در تهران رسیدگی می‌شود و تشکیلات قضائی هر شهرستان یا بخش به‌منظور پیشگیری از وقوع جرم، اقدامات لازم را در محدوده قوانین و مقررات مربوطه، معمول می‌دارد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ

حضرت آیت الله وحید خراسانی به استفتائی پیرامون «حکم خرید و فروش سگ » پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقمندان می گردد.

* حکم خرید و فروش سگ

سؤال: خرید و فروش سگ چه حکمی دارد؟

جواب: خرید و فروش سگ باطل است؛ و بنا بر احتیاط واجب حرام (گناه) می باشد؛ و فقط خرید و فروش «سگ شکاری» اشکال ندارد.

دیگر خبرها

  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد