Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین:


مدیر نشر الکترونیک سوره مهر گفت: با حمایت و کمک حوزه‌های هنری استان‌ها به تولید آثار استانی و بومی خاص مناطق مختلف ایران ورود پیدا می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، نشست بررسی کتاب‌های گویای سوره مهر با حضور رشید کاکاوند، دامون آذری و امین نادری و همزمان با هشتمین روز از نمایشگاه کتاب در غرفه انتشارات سوره مهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین نادری، مسئول بخش سوره مهر الکترونیک دراین نشست گفت: انتشارات سوره مهر اهتمام ویژه‌ای به کتاب‌های صوتی و الکترونیک دارد. همان‌طور که کتاب الکترونیک مخصوص فضای مجازی است و کتاب چاپی برای محیط فیزیکی در نظر گرفته شده کتاب صوتی پل ارتباطی میان این دو است و تلاش داریم بخشی از کتاب‌های انتشارات را در قالب صوتی برای روشندلان عزیز و همه افراد علاقه‌مند به کتاب صوتی منتشر کنیم. امسال ۱۵ عنوان کتاب صوتی جدید منتشر شده است.

در بخش دیگری از این مراسم رشید کاکاوند نیز در سخنانی عنوان کرد: انتظار درستی نیست که فکر کنیم هر کس صدای خوبی دارد می‌تواند گوینده کتاب صوتی هم باشد، بلکه کسی که واقعاً گوینده کتاب صوتی است باید درکی از مخاطب ترغیب شده کتاب صوتی داشته باشد و بداند چگونه بخواند که مخاطب را جذب کند. ممکن است یک صدای رسای مناسب یک متن باشد و مناسب متن دیگر نباشد. بنابراین همان‌طور که خالق یک کتاب یک شخص است گوینده آن کتاب هم باید خاص هم کتاب باشد.

در ادامه دامون آذری نیز در سخنانی بیان کرد: کتاب‌های صوتی به معنای حرفه‌ای خودش از ۲۰ سال پیش در دنیا شروع شده و اکنون حدود ۴۰۰ مؤسسه تولید کتاب صوتی فقط در آمریکا فعالیت دارند اما این امر در ایران خیلی دیر شروع شده و الان کمتر از ۵۰۰ کتاب به صورت کتاب صوتی حرفه‌ای منتشر شده است.

وی گفت: مهمترین مشکلی که ما در این عرصه داریم عدم شناخت غالب مخاطبان با کتاب صوتی است و مشکل دیگر هم عدم رغبت ناشران برای تولید کتاب صوتی است و عموماً به دنبال تولید کتاب صوتی نیستند چون فکر می‌کنند کتاب صوتی رقیب کتاب چاپی است و اگر به دنبال کتاب صوتی بروند بازار کتاب چاپی راکد می‌شود.

رشید کاکاوند در ادامه جلسه درباره اینکه برخی فکر می‌کنند کتاب صوتی و الکترونیک رقیب کتاب چاپی است عنوان کرد: هیچ رسانه‌ای رقیب رسانه دیگر نیست. تنها ابزار بیان گسترش پیدا می‌کند. البته ممکن است در دوره گذار توجه بیشتری به رسانه جدید شود ولی در دراز مدت به اعتدال می‌رسیم. حوزه هنری و انتشارات سوره مهر باید علاوه بر صوتی کردن آثار خودشان به سراغ دیگر انتشاراتی‌ها هم بروند و کارهایی که مخاطب دارد را صوتی کنند تا از این طریق به مرجعی برای کتاب صوتی کشور تبدیل شوند. به هر حال مخاطب کتاب صوتی باید همه آثاری را که دوست دارد پیدا کند.

نادری نیز در پایان این جلسه گفت: جلسه‌ای با مدیران حوزه هنری استان‌ها داشتیم و در این جلسه کتاب صوتی هم مطرح شد که قرار بر این شد با حمایت و کمک حوزه‌های هنری استانی به تولید آثار استانی و بومی خاص مناطق مختلف ایران ورود پیدا کنیم که اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم بازارهای محلی با گویش خاص هر منطقه در زمینه کتاب صوتی داشته باشیم.

وی افزود: سال گذشته جشنواره نوروزی در هفت بخش داشتیم که یکی از بخش‌ها کتاب صوتی بود که تعداد قابل توجهی صوت برای ما ارسال شد. امسال هم جشنواره من و کتاب را کلید زده‌ایم که مخاطبان می‌توانند بریده‌ای از یک کتاب را بخوانند و برای ما ارسال کنند و این آثار مورد داوری قرار می‌گیرند و جوایز ارزنده‌ای هم برای این مهم در نظر گرفته‌ایم.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در توییتی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در صفحه توییتر خود چنین نوشت:

«علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228627 برچسب‌ها کتابخوانی یمن

دیگر خبرها

  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • سیستم‌های صوتی XTRIM VX | تجربه حضور در یک کنسرت اختصاصی
  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود