Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از تاکید سخنگوی حزب اسلامی به عدم تحویل سلاح اعضای این حزب، ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که محافظت از اعضای حزب اسلامی مسئولیت نیروهای امنیتی افغان است و اعضای آن نیازی به سلاح ندارند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «قریب‌الرحمان سعید» سخنگوی حزب اسلامی اعلام کرده بود که اعضای این حزب سلاح خود را زمین نمی‌گذارند زیرا برای محافظت از خود به آن نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، «دواخان مینه پال» معاون سخنگوی ریاست جمهوریافغانستان در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که محافظت از همه اتباع افغانستان از جمله احزاب سیاسی افغانستان مسئولیت نیروهای امنیتی افغان است و کسی نباید با خود سلاح حمل کند.

وی افزود: حمل سلاح در بیرون از ساختار نیروهای امنیتی افغان اقدامی نادرست و غیر قانونی است.

معاون سخنگوی اشرف غنی تاکید کرد که بر اساس قانون اساسی و توافقنامه صلح، مسئولیت محافظت از اعضای حزب اسلامی به عهده دولت افغانستان است.

«قریب‌الرحمان سعید» سخنگوی حزب اسلامی تاکید کرده بود که هیچ تضمینی در تامین امنیت افراد وابسته به این گروه پس از واگذاری سلاح‌هایشان وجود ندارد.

سخنگوی حزب اسلامی در این رابطه به رادیوآزادی گفته بود که این حزب به مواد توافقنامه احترام می‌گذارد، اما در شرایط فعلیبرای دفاع از جان خودشان داشتن سلاح برای اعضای این حزب ضروری محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد حزب اسلامی در این رابطه برای هماهنگی با نیروهای امنیتی افغان تلاش خواهد کرد.

قریب‌الرحمان در واکنش به اظهارات معاون سخنگوی ریاست جمهوری نیز گفته است دولت برای نیروهای امنیتی خود در مناطق جنگ زده تضمینی ندارد و برای حزب اسلامی نیز ضمانتی وجود ندارد.

به گفته سخنگوی حزب اسلامی، افراد وابسته به این حزب در سنگرهای گرم جنگ حضور دارند و برای مقابلهبا حملات طالبان نیاز به سلاح دارند.

نمایندگان افغان و برخی از احزاب سیاسی از آزادی زندانیان حزب اسلامی و عدم خلع سلاح جنگجویان این گروه ابراز نگرانی کرده‌اند.

انتهای پیام/.

ما را درفیسبوک، توییتر وتلگرام دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۹۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«توس۳» موشک انداز بی رحمی که همه استحکامات را درهم می‌کوبد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع غربی از سلاح رعب آوری خبر دادند که ارتش روسیه از آن استفاده می کند.

این سلاح آتشبار سنگین توس -۳ نام دارد که توان درهم کوبیدن استحکامات نفوذناپذیر را هم دارد.

این سلاح نسخه پیشرفته آتشبار توس ۱ و ۲ است.

کارشناسان نظامی توس۳ را عامل افزایش توان نیروهای روسی دانستند و قدرت ویرانگری این آتشبار آنرا به سلاحی بی رحم تبدیل کرده است.

سرهنگ مارکوس رابزنر از نیروهای مسلح اتریش گفت: توس۳ نسخه ویرانگرتری از توس۱ و ۲ است و دقت بالایی دارد. توس۳ موشکهای حرارتی مرگبار شلیک می کند.

کد خبر 6096241

دیگر خبرها

  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • حمله هواداران بیرمنگام به نیروهای امنیتی (عکس)
  • حمله یک مهاجم با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد
  • سلاح رعب آوری که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد
  • «توس۳» موشک انداز بی رحمی که همه استحکامات را درهم می‌کوبد