Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستاوردهای تولیدی حوزه اقتصاد مقاومتی جوانان کارآفرین پژوهشکده اقتصاد مقاومتی شهید علی یزدانی بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در قالب یک نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، نمایشگاه دستاوردهای تولیدی حوزه اقتصاد مقاومتی جوانان کارآفرین پژوهشکده اقتصاد مقاومتی شهید علی یزدانی بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان ظهر امروز در قالب یک نمایشگاه افتتاح شد و در معرض دید عموم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدابراهیم قارزی، مدیر پژوهشکده اقتصاد مقاومتی شهید علی یزدانی در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، اظهار داشت: آنچه در این نمایشگاه در قالب 18 غرفه در معرض دید و عرضه بازدیدکنندگان قرار گرفته، محصولات تولیدی بومی توسط جوانان و کارآفرینان سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به اینکه پژوهشکده اقتصاد مقاومتی شهید علی یزدانی بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در هفته پژوهش سال گذشته راه‌اندازی شد، افزود: خوشبختانه با وجود مدت کوتاهی که از زمان راه‌اندازی پژوهشکده می‌گذرد، تلاش شبانه‌روزی جوانان تحصیل کرده و با پشتکار استان نتایج خوبی در پی داشت و آنچه امروز در این نمایشگاه عرضه شده بخشی از دستاوردهای این جوانان است.

قارزی ادامه داد: بیش از 150 محصول در این نمایشگاه عرضه شده که حاصل تلاش 3 کارآفرین مستعد و تیم دانشجویی همراه آنها است که از جمله آنها می‌توان به عصل 100 درصد طبیعی و دارویی، سنگ‌های قیمتی تراش خورده، گیاهان دارویی، صنایع دستی بومی استان و انواع محصولات تولید شده از صنایع تبدیلی شترمرغ اشاره کرد.

مدیر پژوهشکده اقتصاد مقاومتی شهید علی یزدانی خاطرنشان کرد: همچنین ما موفق شدیم در مدت کوتاه راه‌اندازی پژوهشکده با جذب سرمایه‌گذار و استفاده از توان اساتید و دانشجویان بومی استان، مزرعه پرورش انواع طیور راه‌اندازی کنیم که در حال حاضر گونه‌های شترمرغ، قرقاول، انواع بلدرچین در نژادهای مختلف و مرغ بومی در این مزرعه تحقیقاتی و تولیدی در حال پرورش است و به تولید خوبی در زمینه گوشت و تخم طیور دست یافته است.

ضعف مدیریت، مهمترین معضل بر سر راه اشتغال جوانان استان

علیرضا کیخا، مسئول بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه، اظهار داشت: آنچه امروز در این نمایشگاه مشاهده می‌شود، نمود کوچکی از توانمندی‌های جوانان استان است که با تکیه بر ظرفیت‌های فراوان موجود در استان از جمله سنگ‌های معدنی قیمتی و گیاهان دارویی متنوع موجود در استان تولید شده و نشان می‌دهد در زمینه اشتغال مهمترین مشکل موجود در استان ما ضعف مدیریت است.

وی تصریح کرد: تولید و عرضه بیش از 150 محصول تولید بومی با تکیه بر ظرفیت جوانان استان آن هم در مدت کمتر از یک سال از راه‌اندازی پژوهشکده اقتصاد مقاومتی بسیج دانشجویی، نشان داد اگر تلاش شبانه‌روزی و انقلابی سرلوحه اقدامات ما باشد هیچ مشکلی بر سر راه حل معضل اشتغال و دیگر مشکلات کشور وجود ندارد و ضرورت دارد مسئولان ما برای حل مشکلات به این باور برسند.

کیخا گفت: این جوانان امروز قدم اول را به خوبی برداشته‌اند تا نشان دهند می‌توانند معضل کمبود اشتغال را حل کنند و در گام بعدی نیازمند کمک و همراهی مسئولان هستند تا به آن تحولی که در زمینه اقتصاد کشور مد نظر رهبر معظم انقلاب است، دست پیدا کنیم.

اقتصاد مقاومتی نسخه‌ای در برابر هدف‌گذاری دشمنان است

سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: باید دقت کنیم که چرا رهبر معظم انقلاب دو سال پیاپی را تحت عنوان اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کردند؛ چرا که «تولید و اشتغالی» که در نام‌گذاری امسال آمده زیرمجموعه اصلی همان «اقدام و عمل» سال گذشته است و در حقیقت رهبری نام سال گذشته را برای امسال تکرار کرده‌اند.

وی ادامه داد: حساسیت رهبر معظم انقلاب نسبت به بحث اقتصاد و فرهنگ از چندین سال قبل مشهود است چرا که بی‌شک هیچکس به اندازه ایشان نسبت به هدف‌گذاری دشمنان کشور آگاه نیست و این نام‌گذاری‌ها و طرح بحث اقتصاد مقاومتی نسخه‌ای در برابر اقدامات و اهداف شوم دشمنان انقلاب، نظام و ملت ایران است.

معروفی تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران آنقدر رشد کرده و توانمند شده که در سطح منطقه‌ای و حتی بین‌المللی نقش‌آفرینی می‌کند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و بی‌شک این انقلاب باید برای حوزه اقتصاد و معیشت مردم نیز نسخه و الگویی مناسب عرضه کند.

ملت هوشمند ایران سایه جنگ را از کشور برطرف کرده‌اند

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ملت هوشمند ایران هر جا بحث منافع ملی مطرح بوده اختلاف نظرها و خط‌کشی‌های سیاسی و سلیقه‌ای را کنار گذاشته و فارغ از هرگونه نگاه حزبی، گروهی و جناحی برای حل معضلات کشور زیر پرچم جمهوری اسلامی جمع شده‌اند که نمونه آن در دوران 8 سال دفاع مقدس، صبر و مقاومت مقابل تحریم‌های اقتصادی و خنثی کردن فتنه 88 با خلق حماسه عظیم 9 دی، مشهود است.

وی ادامه داد: همین منش ملت موجب شده رهبری تاکید کنند سایه جنگ را مردم از کشور برطرف می‌کنند و هیچ دولتی نمی‌تواند ادعا کند سایه جنگ را از کشور برداشته و اگر هم چنین ادعایی داشت، ادعایی باطل است.

معروفی اضافه کرد: امروز ما ظرفیت‌های مردمی بی‌نظیری داریم که در هر حوزه‌ای به آن اعتماد شده و به کار گرفته می‌شود، موجب رشد و شکوفایی شده و افتخار ما را رقم می‌زند که بی‌شک در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز چنین است.

معضل اشتغال استان با مدیریت انقلابی و تکیه بر توان مردمی قابل حل است

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه امروز دشمنان نظام تلاش دارند ناکارآمدی نظام را در حوزه اقتصادی اثبات کنند، گفت: ملت ایران با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی بی‌شک از این آزمون نیز سربلند بیرون آمده و بر مشکلات اقتصادی غلبه می‌کنند.

وی اظهار داشت: امروز در سیستان و بلوچستان تنها از 4 درصد ظرفیت معادن استفاده می‌شود و خرما، انبه، لبنیات و دیگر محصولات استان خام‌فروشی می‌شود که در صورت نگاه به درون، روحیه و مدیریت انقلابی و جهادی و بهره‌گیری مناسب از توان مردمی و این ظرفیت‌های بی‌نظیر، مشکل اشتغال در استان حل می‌شود و این امر قابل تحقق است.

معروفی خاطرنشان کرد: مجموعه سپاه سیستان و بلوچستان برنامه دارد تا پایان سال جاری 9 هزار شغل در استان ایجاد کند که تلاش می‌کنیم بخش زیادی از این اشتغال در تعامل با ظرفیت‌هایی از جمله پژوهشکده اقتصاد مقاومتی شهید علی یزدانی با نگاه حوزه اقتصاد مقاومتی باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان 21 و 22 اردیبهشت‌ماه از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 19 در محل سالن اجتماعات بسیج دانشجویی واقع در انتهای بلوار بزرگمهر- روبروی دهکده ورزشی المپیک جهت بازدید عموم و عرضه محصولات دایر است.

انتهای پیام/

R7843/P1377/S6,65/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای ایران بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی صبح امروز با حضور در هتل عباسی اصفهان، از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای ایران بازدید به عمل آورد.

گفتنی است؛ سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای از صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه) در هتل عباسی اصفهان آغاز به کار کرده است.

کد خبر 6098027

دیگر خبرها

  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای ایران بازدید کرد
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان