Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:16:35 GMT

ورودی آستارا از سمت شمال زیبنده یک شهر توریستی نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۵۹۷۷۰

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: ورودی این شهر از سمت شمال (سه راه قلعه به میدان مرزداران) نیز زیبنده یک شهر توریستی نیست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، «پردل امیری نژاد» در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان مرزی بندر آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان آستارا یکی از مهمترین مناطق گردشگری کشور محسوب می گردد که ظرفیت های بالقوه ای را در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تالاب طبیعی استیل عباس آباد، پناهگاه حیات وحش لوندویل، باغ پرندگان، بندر چند منظوره، پارک ها و تفرج گاه ها و سایر اماکن گردشگری ورودی شهر آستارا از سمت جنوب و مرکز استان، سبب شده است تا این منطقه مورد استقبال گردشگران واقع شود.

امیری نژاد با بیان اینکه ورودی این شهر از سمت شمال (سه راه قلعه به میدان مرزداران) نیز زیبنده یک شهر توریستی نیست، افزود: عملیات تعریض جاده، جدول کاری، تأمین روشنایی و سایر اقدامات می تواند، قابلیت های این منطقه را بیشتر معرفی کند.

وی با تأکید بر اینکه اماکن تاریخی، طبیعی و گردشگری مناطق مرزی شمال آستارا نیز برای توسعه صنعت توریسم مستعد می باشد، گفت: روستای تاریخی قلعه، بقعه تاریخی پیرقطب الدین، پارک جنگلی یدی اولر و از همه مهمتر نوار مرزی جمهوری اسلامی ایران با کشور جمهوری آذربایجان و دروازه ریلی بین المللی آستارا – آستارا که اروپا را به هندوستان متصل می کند، نیز در این منطقه واقع شده اند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا در بخش پایانی سخنان خود، خواستار توجه ویژه به این منطقه شد و خاطر نشان کرد: همه ساله هزاران نفر از گردشگران داخلی و خارجی که از سمت غرب کشور به استان گیلان و شهرستان آستارا وارد می شوند، این مسیر را به عنوان مسیرتردد خود انتخاب می کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سطح مزارع گل‌محمدی در این منطقه، اکنون ۱۵ هکتار است که سه هکتار از آن، به بهره برداری اقتصادی رسیده است.

به سبب ارزش اقتصادی بالا، نیاز آبی کم و سازگاری با اقلیم منطقه، سالانه تا ۵ هکتار به این سطح افزوده می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قلعه حسن صباح هنوز هم دست نیافتنی است
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است