Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@03:51:28 GMT

صنایع غذایی از صنایع خلاق و آینده‌دار صنعت گردشگری است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۶۰۳۳۹

صنایع غذایی از صنایع خلاق و آینده‌دار صنعت گردشگری است

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به اهمیت صنایع غذایی در عصر امروز اشاره کرد و گفت: صنایع غذایی از صنایع خلاق و آینده‌دار صنعت گردشگری است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، «بهمن نامورمطلق» در آئین افتتاحیه سومین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم، با بیان این‌که امروز صنایع خلاق در سطح دنیا دارای ارزش‌افزوده و اهمیت است، اظهار کرد: صنایع غذایی جزو صنایع خلاق محسوب می‌شود که در دوره فعلی زندگی بشر که مبتنی بر دوره نرم‌افزاری بوده، نقش و اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع غذایی را بسیار مهم برشمرد و افزود: در دوره نرم‌افزاری زندگی بشر، صنایع غذایی انطباق لازم با این دوره را داشته و غذا از جمله ثروت‌آفرین‌ترین صنایع دنیا در کنار صنایعی همچون فناوری اطلاعات و رسانه است.

این مسئول با بیان این‌که جاده‌های زیادی وجود دارد که فراموش شده است، خاطرنشان کرد: جاده‌ها در گذشته، پیونددهنده نقاط مختلف دنیا و درهم شکننده مرزها بوده‌اند.

وی در دنیا دو عقیده را حاکم بر تفکرات انسان برشمرد و خاطرنشان کرد: عقیده نخست ایجاد دیوار بوده و عقیده دوم ایجاد راه و جاده که کسانی معتقدند باید میان انسان‌ها دیوار ساخت و برخی اعتقاد دارند باید برای اتصال ملت‌ها جاده ساخت و جاده ابریشم، امروز جاده‌ای برای اتصال ملت‌ها بوده و این جشنواره نقش مهمی در این راستا ایفا می‌کند.

نامورمطلق با بیان این‌که خاستگاه جاده ابریشم در شرق بوده است، افزود: زمانی که جاده ابریشم نقش تاریخی و مهم خود را ایفا می‌کرد، دنیای شرق تولیدکننده و خلاق بود و غرب از آن الگو می‌گرفت، اما متأسفانه امروز شرق واردکننده صنایع غرب و مصرف‌کننده شده است.

معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان این‌که جاده فرش که خاستگاه آن نیز ایران بوده، امروز مغفول مانده است، افزود: باید این جاده نیز احیا شود و همچون این جشنواره فعالیت مناسبی نیز در راستای احیای آن صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور حمایت از تولید و تامین انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مصرفی خانوارها، قریب به ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام، طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته، به فعالان این حوزه پرداخت کرده و بدین ترتیب نقش موثری در تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه و امنیت غذایی خانوار ایرانی ایفا کرده است.

شعب این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده، بالغ بر ۱۴۸ هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و ۳۴ هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتاً حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

کد خبر 6093114

دیگر خبرها

  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت