Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- استفاده از عینک آفتابی استاندارد در زمان تابش نور خورشید از سوی پزشکان توصیه می‌شود، که در صورت غیراستاندارد بودن آن آسیب‌های جبران ناپذیری به چشم وارد می‌کند به همین خاطر باید در هنگام خرید به نکات ایمنی توجه کرد. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، اشعه ماورای بنفش خورشید یا‌‌ همان (UV) دارای سه نوع طول موج A، B و C است که نوع B است موجب سوختگی پوست نیز می‌گردد و تماس زیاد با اشعه ماورای بنفش نوع B می‌تواند در طولانی مدت، بیماری‌های برگشت ‌ناپذیر چشمی مانند آب مروارید، تغییر در مرکز دید، ناخنک چشم و حتی آفتاب ‌سوختگی چشم را به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بیماری‌ها می‌توانند سبب تاری دید، دردناک شدن و قرمزی چشم، ریزش اشک، اختلال موقت دید و در برخی موارد منجر به نابینایی شوند، به همین خاطر پزشکان استفاده از عینک آفتابی را توصیه می‌کنند.
بهترین راه شناخت عینک‌های آفتابی استاندارد، استفاده از دستگاه UV متر است که اغلب در عینک‌ فروشی‌های معتبر یافت می‌شود.
به خاطر داشته باشید از عینکی آفتابی استفاده کنید که ۹۹ تا ۱۰۰ اشعه‌های ماورای بنفش نوع A و B را جذب کند و به میزان ۷۵ تا ۹۰ درصد از شدت نور مرئی بکاهد.
همچنین عدسی‌های عینک آفتابی، شیشه‌ای یا پلاستیکی هستند. عدسی‌های پلاستیکی سبک‌ترند و بر اثر ضربه خرد نمی‌شوند. اما در مقابل، عدسی‌های شیشه‌ای وضوح بیشتری دارند، کمتر خش می‌افتند و گران‌تر هم هستند.
در هنگام خرید به این نکته نیز توجه داشته باشید که لازم نیست عینک آفتابی آنقدر تیره باشد که چشمان شما از پشت آن دیده نشود. چنین عینک‌هایی دید شما را کم می‌کنند.
قیمت برخی از عینک‌های آفتابی به صورت زیر است:

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید محصولات مدیران خودرو + جدول اردیبهشت ۱۴۰۳

 قیمت روز و جدید انواع محصولات مدیران خودرو در تاریخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت اعلام شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس قیمت جدید محصولات مدیران خودرو در بازار، قیمت ام وی ام X ۲۲ پرو دستی به ۹۷۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت ام وی ام X ۳۳ کراس دستی نیز یک میلیاردو۸۸ میلیون تومان است. قیمت آریزو ۵ اسپورت نیز یک میلیاردو۴۱۷ میلیون تومان شده است. قیمت فونیکس FX (۱.۶) نیز ۲ میلیاردو۳۷۰ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۰۰ میلیون یورویی اینتر برای خرید بازیکنان جدید در تابستان
  • قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان ۴۰-۵۰ میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟
  • قیمت جدید محصولات مدیران خودرو + جدول اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جمیله علم الهدی در پاکستان، «بانوی اول» شد /تصاویری از حضور در مراسم افتتاح با عینک آفتابی
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت
  • قیمت تخم مرغ چند شد؟ +جدول
  • ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین
  • چطور با خرید در شیشه ای اتوماتیک و دزدگیر اماکن با هزینه کم، امنیت را بالا ببرید؟
  • پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز ۶۰ میلیون تومان / فیلم