Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@16:50:14 GMT

گوگل؛ ترفندهايي فراتر از يک جستجوي ساده

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۶۰۵۷۶

خبرگزاري آريا - لري پيج و سرگئي برين شايد هيچگاه فکرش را هم نمي کردند که شرکت شان در زمينه جستجوي اينترنتي، رايانش ابري و تبليغات تا اين حد بر سر زبان ها بيفتد. از همان ابتداي کار هدف اصلي گوگل و مؤسسانش سازماندهي کردن اطلاعات دنيا و  در دسترس قرار دادن آن‌ ها براي عموم بوده است.
شايد به نظر خيلي ها گوگل تنها يک موتور جستجوي ساده باشد، اما در دل آن ترفندها و روش هاي پنهان و گوناگوني نهفته است که کار کردن با اين سرويس را لذت بخش تر از گذشته مي کند؛ گوگل مي خواهد کارها را براي شما ساده تر کرده و کوتاه ترين مسير را براي دسترسي به اهداف تان در اختيار شما بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروزه زندگي ما بيش از پيش به اينترنت و موتور جستجو گوگل وابسته است، در همين خصوص سعي داريم در اين مقاله به چند ترفند مخفي جذاب گوگل بپردازيم که داسنتن آن ها خالي از لطف نيست؛ پس تا پايان با ما همراه باشيد تا با ترفندهاي جستجو در گوگل بيشتر آشنا شويم.
گوگل انجام محاسبات تان را راحت مي کندموتور قدرتمند جستجو گوگل شامل يک ماشين حساب نيز مي شود. اين ماشين حساب نه تنها قادر است محاسبات معمولي شما را انجام دهد بلکه قادر است نتيجه محاسبات لگاريتمي و مهندسي شما را نيز در کسري از محاسبه کرده و به نمايش در آورد. کافيست دستور محاسباتي خود را همانند شکل زير در نوار جستجو گوگل بنويسيد و با زدن دکمه Enter نتيجه را مشاهده نماييد.

محدود کردن جستجو به يک وبسايت خاصاگر مي خواهيد تنها در يک وبسايت خاص به جستجوي کلمات کليدي خود بپردازيد بايد بگوييم که گوگل اين امکان را براي شما فراهم مي کند. تنها کافيست با نوشتن دستور :site و نام وبسايت مورد نظر خود در ادامه آن اين کار را انجام دهيد.
مثال: site: digiato.com تلگرام
تبديل مقياس هاي مختلف به يکديگراحتمالاً براي شما نيز پيش آمده که بخواهيد مقياسي را به مقياس ديگر تبديل کنيد و ابزار مخصوص آن را در اختيار نداشته باشيد. اگر به اينترنت و موتور جستجوي گوگل دسترسي داريد، اين کار به راحتي قابل انجام است. کافيست بين دو مقياس مورد نظر خود از حرف کليدي in استفاده نموده و سپس روي دکمه Enter ضربه بزنيد.
مثال: five metre in mile
يافتن ساعت محلي و ناحيه هاي زماني مختلفاگر مي خواهيد در کسري از ثانيه به ساعت محلي و ناحيه زماني منطقه اي خاص دسترسي داشته باشيد کافيست از دستور کاربردي Time in در نوار جستجو گوگل استفاده کنيد. اين دستور همچنين روز و تاريخ را با توجه به منطقه تنظيم شده روي سيستم تان به شما نمايش در مي آورد.

پيدا کردن فايل مورد نظر خوداگر در اينترنت به دنبال پيدا کردن فايلي با فرمت خاص هستيد کافيست دستور :filetype را در نوار جستجوي گوگل بنويسيد. فرض کنيد به دنبال فايل پي دي اف آموزش وردپس به زبان انگليسي هستيد؛ کافيست با باز کردن وبسايت گوگل در نوار جستجو آن عبارت Learning WordPress :pdf را بنويسيد تا نتايج موجود به شما نمايش داده شود.
با گوگل وضع آب و هوا را پيش بيني کنيدممکن است پيش از سفر بخواهيد وضعيت آب و هواي يک شهر يا منطقه به همراه پيش بيني وضع آن طي هفته آينده را بفهميد. براي اين کار نام شهر و پس از آن عبارت کليدي Weather (يا Forecast) را بنويسيد.
گوگل در کسري از ثانيه با استفاده از منبع Weather.com وضعيت آب و هوا به همراه وضعيت بارندگي، رطوبت، سرعت وزش باد و پيش بيني وضع هوا طي هفته آينده را به شما نشان مي دهد.
با استفاده از ابزار جستجوي گوگل زمان جستجو را محدود کنيدگوگل اين اجازه را به شما مي دهد تا نتايج جستجو خود را تنها در يک برهه زماني خاص ببينيد. ممکن است عبارتي را در نوار جستجو گوگل بنويسيد و بخواهيد که تنها نتايج 1 ساعت اخير به شما نمايش داده شود. براي اين کار عبارت خود را در نوار جستجو بنويسيد و سپس روي دکمه Search کليک کنيد.
سپس از پايين نوار جستجو روي گزينه Search Tools کليک کنيد و پس از آن به شاخه Any time برويد. در اين بخش نيز محدوديت زماني مورد نظر خود را انتخاب کنيد تا نتايج تنها در آن برهه زماني به شما نشان داده شود. گوگل مي خواهد در هر لحظه دقت نتايج جستجو شده را افزايش دهد.

استفاده از OR براي جستجو دو واژه و يا عبارتاگر مي خواهيد همزمان به جستجو دو عبارت و يا واژه بپردازيد کافيست از دستور OR و يا علامت | (با گرفتن دکمه ميانبر + Shift) در ميان عبارات و واژه هاي خود استفاده کنيد. با اين کار موتور جستجو گوگل مي فهمد که تنها به دنبال دو عبارت مذکور هستيد و پس از آن نتايج را به ترتيب و با اولويت بندي خاص به شما نشان مي دهد.
جستجوي يک کلمه خاص در موتور جستجو گوگلبراي جستجوي يک کلمه خاص، آن کلمه را بين کوتيشين (گيومه) قرار دهيد. اين کار ممکن است نتايج به نمايش درآمده در موتور جستجو گوگل را محدود کند.
مثال: "Ben Affleck"
تبديل ارزهاي مختلف به يکديگريکي ديگر از امکانات موتور جستجو گوگل تبديل دو ارز به يکديگر است. به عنوان مثال براي تبديل واحد دلار اروپا به دلار کانادا کافيست دستور usd to euro را در نوار جستجو نوشته و سپس روي دکمه Enter ضربه بزنيد. همچنين اگر مي خواهيد مقدار مشخصي را با استفاده از اين قابليت تبديل نماييد، کافيست قبل از نوشتن اين عبارت عدد مورد نظر خود را نيز بنويسيد.

فهميدن IP عمومي خودموتور قدرتمند جستجو گوگل به شما کمک مي کند تا IP کنوني يک کاربر را مشخص کنيد. براي انجام اين کار کافيست عبارت what is my ip را در نوار جستجو گوگل وارد نموده و سپس دکمه Enter را فشار دهيد.
زمان طلوع و غروب خورشيد با توجه به ناحيه زمانيبا استفاده از دو دستور پنهاني sunrise و sunset مي توانيد ساعت طلوع و غروب خورشيد را نسبت به منطقه اي که در آن هستيد، بيابيد. اين در حالي است که اگر مکان مشخصي را وارد نکنيد، سيستم به صورت خودکار محلي که در آن حضور داريد را به صورت پيش فرض انتخاب و وضعيت طلوع و غروب خورشيد را به شما نمايش مي دهد.
يافتن آخرين نتايج تيم فوتبال محبوب تانبراي ديدن اين ويژگي به سادگي هرچه تمام تر نام تيم فوتبال محبوب خود را به صورت انگليسي در نوار جستجو گوگل وارد کنيد تا نتايج اخير آن را در فهرست نتايج گوگل مشاهده نماييد.
يافتن جدول پروازي بين دو منطقهيکي ديگر از ويژگي هاي جذاب گوگل يافتن جدول پروازي بين دو منطقه خاص است. براي اين کار از دستوري همچون flights from city to city استفاده کنيد. با اين کار جدول تمام پروازهاي آن دو نقطه به همراه شرکت هواپيمايي ارائه دهنده به نمايش در مي آيد.
مثال: flights from Tehran to Mashhad
انجام بازي محبوب PacmanPacman را شايد بتوان جزو سرگرم کننده ترين و محبوب ترين بازي هاي آرکيد استوديو BANDAI NAMCO به شمار مي رود. حال اگر دل تان کمي سرگرمي مي خواهد و هوس عناوين آرکيد قديمي را کرده ايد کافيست دستور Packman را در نوار جستجو گوگل وارد نماييد. با اين کار امکان انجام اين بازي براي شما فراهم مي شود.

مورب شدن صفحه نمايشاگر دستور پنهاني askew را در نوار جستجو وارد کنيد شاهد کج شدن صفحه نمايش به سمت راست مي شويد.
هجوم بيگانگان به رايانه شمااستفاده از دستور پنهاني Zerg rush در نوار جستجو گوگل سبب به وجود آمدن اتفاقي عجيب مي شود. با اين کار حروف O گوگل به صفحه نمايش تان حمله ور شده و تمامي اجزاي موجود در صفحه نمايش را از بين مي برند. اين يورش نوعي حمله در بازي «StarCraft» است که شخصيت «زِرگ» در آن نقش داشته.
بازي محبوب آتاري حسابي سرگرمتان مي کندبراي انجام يکي از بازي هاي خاطره انگيز و ساده آتاري از دستور پنهان Atari breakout در نوار جستجو استفاده کنيد. پس از آن به بخش Image برويد و مشغول بازي کردن شويد.
چرخش صفحه نمايش به کمک دستور Do a barrel rollاستفاده از دستور پنهاني Do a barrel roll و پس از آن ضربه زدن روي دکمه Enter سبب مي شود صفحه نمايش تان به يک باره 360 درجه بچرخد.
با دستور Google in 1988 در زمان سفر کنيداگر دوست داريد بدانيد صفحه گوگل در سال 1998 به چه شکل بوده مي توانيد از دستور Google in 1988 براي جستجو در گوگل استفاده کنيد. براي بازگشت به زمان حاضر نيز کافيست روي لينک Take me back to the present کليک کنيد.
متلاشي شدن صفحه نمايش به کمک دستور Google Gravityاين دستور پنهاني را در نوار جستجو گوگل وارد نماييد تا صفحه نمايش به يک باره متلاشي شود. اگر اين دستور در صفحه نتايج به دست آمده اجرا نشد کافيست روي يکي از لينک هاي به نمايش در آمده کليک کنيد تا نتيجه حاصل را ببينيد.

دستور Blink HTML با جستجوي دستور Blink HTML کلمات Blink و HTML در نتايج جستجو گوگل به صورت چشمک زن در مي آيند.
دستور عجيب و غريب recursionدستور پنهاني recursion نتايج عجيبي را در بر دارد. اگر اين کلمه را در نوار جستجو گوگل وارد کنيد، اين سرويس باز هم همان کلمه را به شما پيشنهاد مي دهد. در صورت کليک چند باره روي اين پيشنهاد مجدداً نتيجه فوق حاصل مي شود.
يافتن افکت هاي صوتي جذاب به کمک گوگلدر صورت جستجو عبارت what sound does a dog make با افکت هاي صوتي جالبي رو به رو خواهيد شد. اين عبارت صداي حيوانات مختلف را به شما نشان مي دهد. از اين ويژگي مي توانيد براي سرگرم شدن و آشنايي هرچه بيشتر با صداهاي مختلف بهره گيريد.
دريافت پاسخ هاي جذاب و دور از ذهناستفاده از عبارت هاي fun facts يا i’m feeling curious پاسخ سؤالات زيادي را در اختيار شما مي گذارد. با کليک روي گزينه Ask another question پاسخ سؤالات ديگر نيز برايتان به نمايش در خواهد آمد.

بازي معروف دوزبا نوشتن عبارت tic tac toe (يا نوشتن عبارت فارسي بازي دوز) مي توانيد به انجام بازي معروف دوز مشغول شويد. پس از آن قادر هستيد ضمن تغيير درجه سختي بازي با گوگل و يا يکي از دوستان تان مشغول بازي کردن شويد.
با استفاده از موتور جستجو گوگل تاس و يا سکه بياندازيداگر تصميم مهمي داريد و بين يک دوراهي مانده ايد مي توانيد از عبارت flip a coin در موتور جستجو گوگل استفاده کنيد. با اين کار گوگل با شير يا خط انداختن کار شما را در تصميم گيري راحت تر مي کند. همچنين قادر هستيد با استفاده از عبارت roll a die تاس بياندازيد و شانس خود را امتحان کنيد.
جستجو تعريف يک واژه يا اصطلاحبه راحتي قادر هستيد با درج دستور :Define و نوشتن يک واژه و يا اصطلاح در ادامه آن، تعريف ساير اصطلاحات را به کمک فرهنگ لغت گوگل بيابيد.
تغيير دادن لوگوي گوگلدستور Webdriver torso سبب مي شود لوگوي گوگل با اشکالي که رنگ آن ها به صورت تصادفي تغيير مي کند، جايگزين شود.
جستجو در گوگل به وسيله تصاويريکي از امکاناتي که گوگل در اختيار کاربران خود گذاشته است جستجو به کمک تصاوير است. بدين منظور کافيست از طريق صفحه اصلي موتور جستجو گوگل گزينه Image را از بالاي صفحه انتخاب کنيد. پس از آن با کليک روي آيکن دوربين عکاسي، تصاوير خود را به صورت کشيدن و رها کردن در اختيار گوگل قرار دهيد و يا آن را آپلود نماييد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش‌ها برای پیدا شدن جسد فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، به گفته محبوبی مدیرعامل هلال احمر استان، ساعت ۱۵:۳۰ عصر روز گذشته، در مسیر رودخانه نازلوچای ارومیه ۲ نفر غرق شدند که ۲ تیم جستجو و نجات هلال احمر شهرستان ارومیه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته وی، با حضور امدادگران در محل مشخص شد که دو تن وارد آب شده و جان خود را از دست داده اند امدادگران پس از جستجو ۳ ساعته به پیکر یکی از غرق شده ها دسترسی پیدا کردند و پس از خارج کردن فرد غرق شده آن را تحویل مراجع ذی صلاح دادند.

بنا به اعلام مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی، حجم زیاد آب و پوشش گیاهی منطقه عملیات جستجو را دشوار کرده است و امدادگران در تلاش هستند با یافتن پیکر فرد غرق شده او را هرچه سریعتر به خانواده اش تحویل دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900053

دیگر خبرها

  • عملیات جستجو پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • تلاش‌ها برای پیدا شدن جسد فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز جستجو پیدا شد
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در عمارت سعدی اصفهان
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کار‌های گروه تعیین مصادیق مجرمانه است
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • جستجوی یک خانواده برای یافتن پیکر فرزندشان/ یادبودی برای یاسین