Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@00:31:44 GMT

تأکید رئیس دفتر سیاسی حماس بر وحدت ملی

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۶۰۸۲۶

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، فضای رقابت‌های انتخاباتی دانشگاه «پیرزیت» کرانه باختری را که به پیروزی انجمن اسلامی «وفا» شاخه دانشجویی این جنبش انجامید، ستود.

خبرگزاری فارس: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیای حماس امروز (پنجشنبه) با ایراد نطقی از طریق تماس تلفنی برای شرکت کنندگان در جشن پیروزی این انجمن که در دانشگاه پیرزیت برگزار شده بود، خواستار احیای وحدت ملی و تقویت مشارکت همگانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه پیروزی این انجمن نشانگر حمایت ملت فلسطین از برنامه مقاومت است، گفت: ما خواهان احیای وحدت ملی و تقویت مشارکت همگانی هستیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین ، رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: نتایج این انتخابات نشان می دهد که تمامی تلاش ها در زمینه ریشه کنی این انجمن و جنبش حماس در کرانه باختری به شکست انجامیده است و حماس همچنان به انتخابات به عنوان یک ابزار برای چرخش مسالمت آمیز حاکمیت پایبند است.

هنیه ادامه داد: فلسطین ظرفیت نقش آفرینی تمامی گروه ها را دارد، پس بیایید دست به دست هم بدهیم و وحدت ملی خویش را تقویت کنیم و بساط دودستگی داخلی را برچینیم.

وی با نثار درود و سلام به اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا در زندان های صهیونیستی، خطاب به آنان گفت: ای دلاورمردان هرگز از شما چشم پوشی نخواهیم کرد، نیروهای انجمن اسلامی همواره از آرمان شما حمایت خواهند کرد و در جهت آزادی شما از زندان های اسرائیلی تلاش خواهند کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس به اسرای انجمن اسلامی و جنبش دانشجویی که تازه ترین آنها احمد عیاش رئیس شورای دانشجویی پیرزیت و شماری از همرزمانش می باشند، سلام و درود نثار کرد.

هنیه ضمن عرض تبریک و تهنیت به تمامی اعضا و حامیان حماس در کرانه باختری و نوار غزه به خاطر این پیروزی، تاکید کرد: این پیروزی در حقیقت تصویرگر بیعت جدید ملت فلسطین با مقاومت است، مقاومتی که گزینه حماس و تمامی گروه های فلسطینی و ملت فلسطین به شمار می رود.

این مقام بلند پایه حماس به تمامی خانواده های شهدای شرکت کننده در این مراسم و شهدای این دانشگاه و در راس آنها مهندس «یحیی عیاش، ضیاء طویل، جواد ابوسلمیه و ساجی درویش» سلام و درود نثار کرد.

وی در پایان سخنرانی خود خطاب به اعضای انجمن اسلامی و شرکت کنندگان در این مراسم گفت: با توکل بر حق تعالی به مسیرتان ادامه دهید، پرچم مبارزه و مقاومت را بر دوش خود بگذارید و در مسیر آزاد سازی و تحقق حق بازگشت آوارگان و نیل به استقلال و آزادی گام بردارید ، ما در کنار شما هستیم و تا آزادی بیت المقدس و رها سازی فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود در کنار شما ایستاده ایم و همراهتان هستیم و از شما حمایت و پشتیبانی می کنیم.

نتایج اولیه انتخابات دانشگاه پیرزیت در کرانه باختری حاکی از پیشتازی انجمن اسلامی وفا وابسته به حماس در برابر انجمن شهید یاسر عرفات وابسته به جنبش فتح است.

نتایج انتخابات دانشگاه پیرزیت نشانگر پیشتازی انجمن اسلامی حماس با 714 کرسی در مقابل 589 کرسی انجمن اسل امی شهید یاسر عرفات در دانشکده مهندسی را نشان می دهد.

انجمن اسلامی وفا 644 رای در برابر 455 رای انجمن شهید یاسر عرفات کسب کرده است و کانون دانشجویی جبهه دموکراتیک ترقی خواه 110 رای، اتحادیه دانشجویان ترقی خواه 6 رای و دایره دانشجویی هم 15 رای کسب کرده اند و در همین حال، 12 برگه سفید و 23 رای باطل هم در صندوق دانشکده اقتصاد انداخته شده است.

نتایج انتخابات دانشگاه پیرزیت نشانگر پیشتازی انجمن اسلامی حماس با 714 کرسی در مقابل 589 کرسی انجمن اسل امی شهید یاسر عرفات در دانشکده مهندسی را نشان می دهد.

انجمن اسلامی وفا 644 رای در برابر 455 رای انجمن شهید یاسر عرفات کسب کرده است و کانون دانشجویی جبهه دموکراتیک ترقی خواه 110 رای، اتحادیه دانشجویان ترقی خواه 6 رای و دایره دانشجویی هم 15 رای کسب کرده اند و در همین حال، 12 برگه سفید و 23 رای باطل هم در صندوق دانشکده اقتصاد انداخته شده است.

در دانشکده علوم نیز نتایج بدین ترتیب بوده است: انجمن اسلامی وفا 744 رای، انجمن شهید یاسر عرفات، 603 رای، کانون دانشجویی دموکراتیک ترقی خواه، 111 رای، اتحادیه دانشجویان ترقی خواه 12 رای و لیست دایره دانشجویی 8 رای.

انجمن اسلامی وفا در دانشکده ادبیات هم 822 رای در برابر 696 رای انجمن دانشجویی جنبش فتح موسوم به "الشبیبه" کسب کرده است.

در نتیجه شمارش آرای دانشکده های اقتصاد، علوم، مهندسی و ادبیات مشخص شد که انجمن اسلامی حماس 2924 رای، انجمن اسلامی جنبش فتح 2343 رای، کانون دانشجویان دموکراتیک ترقی خواه 479 رای، اتحادیه دانشجویان ترقی خواه 30 رای و دایره دانشجویی 34 رای کسب کرده اند و 108 رای باطل و 52 برگه هم سفید بودند.

این نتایج که با وجود فشارها و اعمال محدودیت های شدید سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین علیه فعالان و طرفداران حماس در کرانه باختری به دست آمده است، نشانگر میزان محبوبیت و پایگاه مردمی گسترده این جنبش در این منطقه است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۰۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است

یکی از رهبران جنبش حماس گفت عملیات رفح بیش از آنکه یک تحرک نظامی باشد، به یک نزاع سیاسی داخلی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش حماس روز پنجشنبه در سخنانی عنوان کرد کشورهایی که اقدام به صدور بیانیه‌های مشترک می‌کنند، بهتر است تحرکی عملی برای توقف جنگ در غزه داشته باشند.

حمدان افزود: عملیات رفح بیش از آنکه یک تحرک نظامی باشد، به یک کشمکش سیاسی داخلی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

وی تأکید کرد گردان‌های القسام به عنوان شاخه نظامی حماس تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، پابرجا خواهد بود و پس از تشکیل کشور فلسطین هم در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی افزود: ما در برابر فرصتی حقیقی برای وحدت فلسطینیان بر سر پروژه آزادسازی و تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم و با گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد
  • از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • حماس: قصد خروج از قطر را نداریم
  • قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش‌بس کوتاه نمی‌آییم