Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه رادیو جوان که عصر امروز (پنجشنبه 21 اردیبهشت) پخش شد،‌ اظهار داشت: در سال‌های اخیر دیده شد که روند اداره کشور در مسیر خوبی قرار نگرفته، البته هیچ‌گاه نمی‌خواهم منکر زحمات عزیزان شوم، چرا که این خارج از انصاف است، اما هر کاری یک معدل و نتیجه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در یک نگاه کلی شاهد هستیم، هم دولت تحرک لازم را ندارد، هم نوع زندگی، رفتار و خصلتی که در دولت وجود دارد از سوی جامعه پذیرفته شده نیست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: اگر پای وقت ایستادیم و روزها، هفته‌ها و ماه‌ها برای ما معنی داشت، دیگر حرف زدن از 40 سال و 100 سال در دنیای امروز هیچ معنی ندارد! امروز در دنیا بحث از لحظات و روزهاست که باید قدر آنها را بدانیم.

قالیباف تاکید کرد: 4 درصدی‌ها سایه خود را بر مراکز تصمیم‌گیری و قدرت انداخته‌اند، به گونه‌ای که اکثر بخشنامه‌ها و سیاست‌ها به نفع این 4 درصد است و در این موضوع رابطه‌ها بر کار حاکم است.

وی به اشاره فرار مالیاتی عده‌ای در کشور، تصریح کرد: 40 درصد فرار مالیاتی در کشور متعلق به این 4 درصد است، از این رو سیستم‌های پولی و مالی ما نیازمند یک تحول اساسی هستند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: این افراد به حدی پر رو هستند که در رسانه‌ها شاهد بودیم وقتی کمتر از یک سال قبل دختر من ازدواج کرد، یک مجلس خیلی عادی مثل یک کارمند برگزار شد و همه میهمانان این مجلس را دیدند، اما در رسانه‌ها یک عروسی مجلل دیگری را گذاشتند و گفتند این عروسی دختر قالیباف است! این افراد حریم شخصی قائل نمی‌شوند، دروغ می‌گویند، جوسازی و تخریب می‌کنند و تهمت می‌زنند.

قالیباف به موضوع سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: براساس قانون مدنی، ما مقرراتی داریم که بعضا مانع سرمایه‌گذاری‌ها هستند که این موارد را باید حل کرده و از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از وام‌ها در سیستم تولید هدایت نمی‌شوند که این غلط است، افزود: تاکنون وزارت خارجه عمدتا در دو حوزه امنیت‌ملی و سیاست اولویت داشته، اما امروز باید تجارت بین‌الملل را هم به آن اضافه کرده و اولویت را به کشورهای منطقه و همسایه بدهیم، مثل کره‌جنوبی و ژاپن که وزارت خارجه آنها مسئول حوزه تجارت بین‌المللی هم هستند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: کشور عراق حدود 50 میلیارد دلار واردات دارد و جز نفت تولید جدی و اساسی ندارد، اما براساس آمارها حدود 10 میلیارد دلار از این رقم سهم ایران است.

قالیباف با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه کنترل تورم، تصریح کرد: یکی از اشکالاتی که بر دولت فعلی دارم این است که به خاطر کنترل تورم، رکود را بر جامعه و اقتصاد حاکم کرده و این همانند ماشینی است که هیچ تحرکی نداشته باشد، بعد بگوییم بنزین منصرف نمی‌کند.

وی معتقد است: با مدیریت صحیح، نظارت بر کار، ایجاد سیستم‌های نرم‌افزاری و نظارت‌های شفاف نیز باید تعادلی بین تورم و رونق به وجود بیاوریم، یعنی هم رونق دهیم و هم تورم ایجاد نکنیم یا این کار را متعادل انجام دهیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: طبیعتا وقتی حرف از تورم تک رقمی در کشور زده می‌شود، حدود بیش از 350 قلم کالا مطرح است. در جایی که مردم بیشترین نیاز مصرفی را دارند، باید سعی کنیم گرانی اتفاق نیفتد. شاید کمتر از 30 قلم بیشترین کالاهای مصرفی مردم باشد که باید این کالاها را خیلی کنترل کنیم تا زندگی مردم سخت نشود، اما اگر در بقیه اقلام تورم آمد، زندگی‌ها را مختل نخواهد کرد، در مقابل می‌تواند رونق را به بازار بیاورد.

قالیباف با بیان اینکه در دولت مردم مصمم هستم تا بخش ورزش را نیز به مردم واگذار کنم، تاکید کرد: اجازه نمی‌دهم دولت در کوچک‌ترین موضوعات ورزش مثل سالن‌های ورزشی دخالت کند، این در حالی است که الان همه این مراکز دولتی است، ممکن است بخش‌هایی حاکمیتی باشد که دولت باید کار آن را انجام دهد، اما بقیه موارد باید واگذار شود.

وی ادامه داد: یک رابطه مستقیم بین رشد اقتصادی و رشد ورزش وجود دارد، هر چه رشد اقتصادی بیشتر باشد، ما در صنعت ورزش و ورزش قهرمانی نیز بیشتر رشد می‌کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری معتقد است: فرهنگ و هنر را اهلش باید منتقل کنند نه دولت؛ اولویت فرهنگ و هنر در دولت مردم برای معرفی فرهنگ ایرانی توسط مردم است.

قالیباف با اشاره به گسترش ساخت سالن‌های سینما در سطح شهر، خاطرنشان کرد: در دهه گذشته بیش از 5 میلیون متر مربع فضاها و زیرساخت‌های فرهنگی شامل سینما، تئاتر، مراکز برای سازمان‌های مردم نهاد در حوزه فرهنگی، تقویت و ساخت مساجد و مراکز فرهنگی و هنری شهر ایجاد شد، در کنار این بیش از 10 هزار صندلی سینما در این مدت به ظرفیت سینماهای شهر اضافه شد.

وی به اولویت‌ها و رویکردهای «دولت مردم» در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: موضوع صنعت گردشگری امروز یکی از پردرآمدترین صنعت‌ها در دنیاست، اما کشور ما با همه ویژگی‌های تاریخی و توریستی خود نتوانسته از این صنعت به درستی استفاده کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: در دولت مردم مصمم هستیم بخش‌هایی از ایران که جنبه گردشگری و توریستی دارد را جزو مناطق آزاد توریستی محسوب کنیم تا گردشگران بتوانند با سفرهای هوایی، بدون ویزا وارد آن فرودگاه محل انتخابی شوند، در همان استان و محیط، گردشگری خودشان را انجام دهند و از همان‌ جا برگردند.

قالیباف ادامه داد: نقاطی از ایران مثل حاشیه زاگرس، کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، شیراز، اصفهان و کویرهای ما در حوزه توریستی بی‌نظیر هستند.

وی تاکید کرد: ما باید همه مشکلات حوزه اداری و رفت و آمد را برداریم. این بخشی است که تاثیرات اقتصادی و فرهنگی و هم تاثیرات دو جانبه برای ایرانیان مقیم خارج از کشور و ایرانیان داخل کشور دارد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به ایده یک جوان در مناطق زاگرس اشاره کرد و گفت: یک جوان ما در یکی از مناطق زاگرس‌نشین توانست با همان سیستم چادرهای عشایری خودش، به یک مرکز توریستی تبدیل شود؛ به نحوی که افرادی که در نوبت برای آمدن یه این مرکز عشایری هستند، بیشتر از هتل‌های مجلل دنیاست. این فرصت را می‌توان بسیار گسترش داد و از آن استفاده کرد.

قالیباف گفت: بخشی از ایرانیان که در سال‌های اخیر و در سه، چهار دهه گذشته در خارج از کشور متولد شده‌اند، شاید ایران را آن‌طور که باید و شاید ندیده‌اند و ایرانگردی نکرده‌اند این در حالی است که باید این فرصت را برای آنها فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: امروز موانعی برای ورود و خروج آنهاست و یا حس می‌کنند ممکن است محدودیت‌هایی باشد، اما عرض می‌کنم هیچ محدودیتی برای رفت و آمد برای ایرانیان خارج از کشور نخواهد شد. ایرانیان با هر گرایش و سلیقه‌ای باید راحت به داخل کشور بیایند و بروند و ایران را ببینند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: در کنار این، خود ایرانیان مقیم خارج از کشور بانی شوند و بتوانند تورهایی راه‌اندازی کنند که غیرایرانی‌ها را برای بازدید به ایران بیاورند. این موضوع آنقدر مهم است که فکر می‌کنم در حوزه گردشگری، ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توانند این تحول را ایجاد کند تا هم به اقتصاد خودشان و هم اقتصاد ایران کمک کنند.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص، گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آنها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • تصمیم ژاوی برای ماندن رختکن بارسلونا را لرزاند
  • محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!