Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهم خروجي رسانه‌هاي برون مرزي درباره انتخابات رياست جمهوري ايران که محصول رصد گروه مانيتورينگ جام طي ساعات اخير مي‌باشد، در قالب اخبار کوتاه و گزيده از منظرتان مي‌گذرد.

سرويس سياسي جام نيـوز؛

بي بي سي: آراي روحاني به اندازه‌اي نيست که در دور اول پيروز شود. مجموع رأي قاليباف و رئيسي بيش از آراي روحاني و جهانگيري است؛ بنابراين اگر انتخابات به دور دوم برود، براي روحاني خطرآفرين است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بزرگترين بلوک رأي امروز ايران گروه سني 30 الي 44 سال است که اتفاقا از روحاني ناراضي هستند. آقايان رئيسي و قاليباف اکنون به‌درستي روي اين گروه سني متمرکز شده‌اند.



رويترز: قاليباف، شهردار کاريزماتيک تهران، در صورت راه‌يابي به دور دوم انتخابات مي‌تواند تهديد اصلي براي روحاني محسوب شود


العربيه: روحاني به حتي يکي از وعده‌هاي ده‌گانه خود در رابطه با اهل سنت و قوميت‌ها جامه عمل نپوشاند و رفوزه شد!


وب‌سايت زيتون: روحاني اگر نجنبد و بخشي از آراي مردّدين را جلب نکند، ممکن است نتواند در مرحله اول پيروز شود. در مرحله دوم نيز معلوم نيست چه اتفاقاتي بيفتد. اين مي‌تواند دليل تندتر و صريح‌تر شدن روحاني باشد.



توئيت عليرضا نامور حقيقي تحليلگر رسانه‌هاي اپوزيسيون: «شايد تلگرام کم‌کاري روحاني را جبران کند»


اسوشيتدپرس: ابتدا به‌نظر مي‌رسيد روحاني به سادگي در اين انتخابات نيز پيروز شود، اما هنوز منافع اقتصادي برجام به تمامي مردم و به‌خصوص اقشار کم‌درآمد نرسيده و اين زمينه‌ساز نارضايتي از اوست.


واشنگتن پست: تمرکز حسن روحاني بر آزادي‌هاي سياسي و مدني، تلاشي با هدف جذب رأي جوانان و به حاشيه فرستادن انتقادات و ناخرسندي‌هاي ناشي از مشکلات اقتصادي است.



نيويورک تايمز در پيامي به زبان فارسي، نظر کاربران ايراني توئيتر را درباره انتخابات پيش‌رو پرسيده است


شبکه من و تو بدون نام بردن از حسن روحاني: «برخي نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري ايران چنان سخن مي‌‌گويند که انگار در تمام 38 سال گذشته هيچ مسؤوليتي نداشته‌اند و اکنون آمده‌اند که تغييري بنيادين در ساختار و سياست‌هاي نظام ايجاد کنند!»



حذف پيام بالا از حساب رسمي حسن روحاني در توئيتر، مورد توجه و انتقاد کاربران شبکه هاي اجتماعي قرار گرفته است


دويچه وله: مشاوران روحاني قول داده بودند که او در مناظره سوم تهاجمي‌تر عليه رقبا حرف بزند. اما او منتظر مناظره نشد و پيش‌دستي کرد تا در روزهاي اخير تهاجم غيرمنتظره‌اي را عليه رقبا و کارنامه آن‌ها سامان دهد.


* اگر هنوز در نظرسنجي انتخاباتي جام نيوز مشارکت نکرده‌ايد، «اينجا» کليک کنيد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی با گذشت ۵۲ روز از نامه خود به شورای نگهبان و عدم دریافت مستندات مکتوب دلایل ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نامه دیگری به این شورا ارسال کرد. 

نامه اول در ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ و نامه دوم چند روز پس از آن و نامه سوم روز گذشته ارسال شد و روحانی در این نامه تصریح کرده چنانچه تا چند روز دیگر مستندات ردصلاحیت دریافت نشود، علیرغم ابهامات فراوان نامه شورای نگهبان، پاسخ به آن منتشر خواهد شد.

روحانی در نامه نخست، به موارد پنج‌گانه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرده بود پاسخ این شورا «عموماً شامل انتسابات کلی است» و «برخلاف صریح قانون، حاوی هیچگونه مستنداتی نمی‌باشد.» او درخواست کرد مستندات ادعاهای مندرج در این ۵ عنوان «به طور کامل، بدون تقطیع و تلخیص» ارائه شود.

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم
  • انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است
  • هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /کاندیدا‌های اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول
  • شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /کاندیداهای اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /۸ کاندیدای مورد حمایت شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • فهرست انتخاباتی شورای وحدت فقط از کانال‌ رسمی منتشر می‌شود