Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نامزد دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري گفت: وجود رکود معنا ندارد در همه بخش ها رشد داشتيم، فقط در بخش مسکن هنوز رکود داريم و از رکود خارج نشده ايم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحاني نامزد دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري در گفتگوي ويژه خبري گفت: کشور ما در شرايطي است که نيازمند مديريت قوي براي خروج شرايطي است که در سال هاي گذشته ايجاد شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براي اين کار نيازمند فردي است ک جهان و جامعه را بشناسد، تحرک ديپلماتيک داشته باشد و بتواند با همه احزاب و گروه ها کار کند.
روحاني گفت:برخي فکر مي کند مسئله اشتغال با دادن پول حل مي شود ولي با دادن قول که ما فلان قدر شغل ايجاد مي کنيم، پمپاژ کرن پول در جامعه نتيجه خود را در سال هاي گذشته نشان داده است. کشوراز سال 86 تا 91 بدون اشتغال بوده است ما اشتغال خالص نداشتيم و بيکار ها انباشته شدند
نامزد دوازدهمين انتبات رياست جمهوري ادامه داد: بايد براي حل مشکل اشتغال به بنگاه هاي کوچک تسهيلات داده شود. اينترنت باعث شغل جديد براي جوانان شده است. فناوريهاي نو 100 هزار شغل براي جوانان ايجاد کرده است. تسهيلات بانک ها و کارورزي از برنامه هاي ما براي ايجاد اشتغال است.
وي اظهار داشت: يکي از برنامه ها صد روزه ام فعال کردن طرح کارورزي است. صادرات غير نفتي ما در دولت يازدهم سالانه 25 درصد رشد داشه که بايد دامه يابد.تجربه ما در سال گذشته 650هزار شغل بود و توانستيم تا 955 هزار شغل را طبق برنامه ششم افزايش دهيم.
روحاني گفت: نامزدهاي انتخابات برنامه هاي خود را اعلام کنند برنامه دولت دوازهم در سايت اعلام شده است.
نامزد دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: قبل از اين دولت حقوق بازنشستگي کمتر از تورم اضافه مي شد اما دولت يازدهم براساس تورم حقوق بازنشستگي را افزايش داد.
وي اظهار داشت:30 درصد جمعيت ما روستاييان هستند دولت قدم هاي خوبي براي روستا ها برداشته است و بايد قدم هاي بهتري برداشته شود بخشي از يارانه را براي توسعه روستاها اختصاص داديم. گندم را به قيمت جهاني از کشاورزان خريد مي کنيم در توليد گندم خود کفا شديم. از ابتداي انقلاب به 4 هزار روستا گاز رساني شده بود در دولت به 10 هزار روستا گاز رساني شد. 1.5ميليارد دلار از صندوق توسعه براي توسعه روستا ها اختصاص يافته شد و 2 ميليارد دلار ديگر هم در لايحه اي که به مجلس مي دهيم براي توسعه روستاها بودجه اختصاص خواهد يافت تا طرح هاي اقتصادي را اجرا کنيم.
روحاني گفت: در بخش مسکن هنوز مشکل داريم ما حدود 900 هزار مسکن مهر را تقديم کرديم بقيه را هم تا پايان امسال تکميل مي کنيم، جز 100 مسکن مهر که متقاضي نداشت. برنامه ما براي حل مشکل مسکن نوسازي بافت هاي فرسوده است بايد بافت هاي فرسوده اصلاح شود با اين کار مي توانيم در بخش مسکن رونق ايجاد کنيم.
نامزد دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: ارائه تسهيلات براي خانه اولي ها برنامه ديگر دولت است. 160 ميليون تسهيلات به خانه اولي ها مي دهيم اين تسهيلات را مي خواهيم به 200 ميليون تومان افزايش دهيم.
وي اظهار داشت:صنعت مسکن هم راکد است مي توانيم مصالح ساختماني را هم صادر کنيم در تهران 600 هزار وحد مسکوني خالي داريم مديريت شهري تهران کاري کرده که 100 هزار ميليارد پول ما در مسکن خوابيده است و به دليل عدم اجراي مقررات و ساخت ساختمان هاي بلند مرتبه شرايط زيست محيطي را بر هم زده اند و جلوي تنفس شهر را گرفته اند.
روحاني گفت:در اين دولت هزار شرکت دانش بنيان را فعال کرد که در آمد آن 30 هزار ميليارد دلار بوده است، مهاجرت معکوس آغاز شده است در سال گذشته 400 نفر از دانشمندان به کشور باز گشته اند.
نامزد دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: ما بازار .گردشگري را در سال هاي گذرشته به ترکيه داديم گازمان را به قطر داديم، حمل نقل را به کشور هاي همسايه داديم ايران مي تواند بزرگتري حمل و نقل ريلي را داشته است. هفته گذشته شبکه ريلري همدان افتتاح شد و ماه بعد در کرمانشاه، رشت، تبريز، اروميه شبکه هاي ريلي افتتاح خواهد شد.
وي اظهار با بيان اينکه مشکلات اقتصادي ناشي از تحريم و مديريت است، گفت: براي اينکه مشکل تحريم حل شود اول مديريت را تغيير داديم دنيا با ما وارد مذاکره شد زيرا ديدند ما در شرايط تحريم مي توانيم رشد اقتصادي داشته باشيم و تورم را کاهش دهيم و علي رغم کاهش قيمت نفت توانستيم روي پاي خودمان بايستيم. غرب تسليم شد زيرا ديد که تحريم فايده ندارد .مهمترين مسئله مديريت داخلي است که مي تواد مانع تحريم مجدد باشد.
روحاني گفت:در سال 92 رکود تورمي داشتيم من اولين رئيس جمهوري بوم که از کلمه رکود تورمي استفاده کردم اين سئوال براي انتخابات 92 است در سال هاي 93،94، 95رشد اقتصادي ما مثبت بوده است براي اولين بار به رشد 8 درصد رسيديم بنابراين اين رکود معنا ندارد در همه بخش ها رشد داشتيم فقط در بخش مسکن هنو رکود داريم و از رکود خارج نشده ايم.
نامزد دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: امرز نه رکود و نه تورم بالا داريم اما تا رسيدن به رونق اقتصدي فاصله داريم و بايد اقدام شود.
وي اظهار داشت: 1ميليون و 250 هزار ميليارد تومان نقدينگي در کشور است و رشد نقدينگي اين دولت حدود 25 درصد بوده در دولت قبل 28 درصد بوده است بنابراين ما نقدينگي را مهار کرديم. تورم در سال هاي 91 و 92 ناشي از استفاده از منابع بانک مرکزي بود.
روحاني گفت:مردم توجه داشته باشند، گرفتار شعار نشوند. وعده هايي داده اند که فرياد رئيس مجلس و نمايندگان را در آورده است و منبعي براي آن وجود ندارد. اين به معناي گول زدن و فريب مردم است؛ بايد براي اقشار مستضعف کاري کرد.
نامزد دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري تاکيد کرد:مفاسد اقتصاد توليد ما را از بين مي برد، راه مبارز با مفاسد ايجاد دولت الکترونيک است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: همانطور که امروز در پی عملیات وعده صادق رژیم غاصب و کثیف متوجه شد که نمی‌تواند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کند، در حوزه اقتصاد نیز شرایط به همین صورت است و جنگ هراسی در اقتصاد ایران به یک عملیات روانی پوچ تبدیل شده است.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تاثیر جنگ هراسی بر اقتصاد ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ۴۵ سال است که در حال مبارزه با تحریم، جنگ و تهدیدات مختلف است و چنانچه قرار بر این بود که فضای جنگ هراسی بر آن تاثیر بگذارد، قطعاً اقتصاد ایران باید تا امروز متلاشی می‌شد و از بین می‌رفت.

وی افزود: شاید آنچه که به عنوان جنگ هراسی مطرح می‌شود، در مقاطعی در گذشته تاثیراتی به همراه داشته، اما امروز دیگر تاثیراتی که مورد انتظار دشمن است را مشاهده نمی‌کنیم چراکه ایران به کشوری پیشرفته با اقتصادی مقاوم تبدیل شده‌ است.

این نماینده مجلس با اشاره به عملیات «وعده صادق» که در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد، تاکید کرد: همانطور که امروز در پی عملیات وعده صادق رژیم غاصب و کثیف متوجه شدند که نمی‌توانند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند، در حوزه اقتصاد نیز شرایط به همین صورت است و جنگ هراسی در اقتصاد ایران به یک عملیات روانی پوچ تبدیل شده است.

سنگدوینی با تاکید بر لزوم ایجاد اطمینان در فضای اقتصادی کشور درباره بی تاثیری جنگ هراسی بر اقتصاد گفت: ما مسئولان نظام باید به مردم اطمینان دهیم که نباید دیگر نسبت به فضای جنگ هراسی و تاثیرات آن بر تکانه‌های اقتصادی نگرانی داشته باشند؛ نتیجه این رفع نگرانی‌ها بی شک ثبات و آرامش اقتصادی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است