Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@20:51:18 GMT

عوارض مرگبار نوشابه‌های انرژی‌زا

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۶۲۱۶۴

طبق نتایج یک مطالعه کوچک، نوشابه های انرژی زا می تواند برای افراد مبتلا به نوعی مشکل قلبی ژنتیکی مرگبار باشد. آفتاب‌‌نیوز : سندروم QT طویل (LQTS) مشکلی است که بر یک نفر از هر ۲۰۰۰ نفر تاثیر گذاشته و می تواند موجب تپش قلب سریع و نامنظم شود.
کریستوفر سمساریان، استاد دانشگاه سیدنی و پژوهشگر ارشد مطالعه، در این باره می گوید: «خطر بیماری قلبی-عروقی به دلیل مصرف نوشابه های انرژی زا همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
مطالعات قبلی نشان داده اند نوشابه های انرژی زا می توانند موجب بروز مشکلات حاد قلبی در افراد بدون بیماری قلبی ژنتیکی شوند اما محققان عنوان می کنند برای اولین بار در این مطالعه به بررسی تهدید احتمالی برای افراد مبتلا به LQTS پرداخته شده است.
این مطالعه شامل ۲۴ فرد مبتلا به LQTS ارثی در رده سنی ۱۶ تا ۵۰ سال بود که به مدت ۹۰ دقیقه بعد از مصرف نوشابه انرژی زا یا نوشابه غیرانرژی زا مورد ارزیابی قرار گرفتند.
بعد از مصرف نوشابه انرژی زا، سه بیمار (۱۲.۵ درصد) دارای طول مدت خطرناک ضربان قلب بودند. دو شرکت کننده نیز با افزایش شدید فشارخون روبرو شدند. تمامی این بیماران دارای سابقه خانوادگی مرگ قلبی ناگهانی بودند.
به گفته سمساریان، برخی بیماران خاص بیشتر در معرض خطر هستند. وی توصیه می کند افراد مبتلا به LQTS مراقب مصرف نوشیدنی های انرژی زا باشند.
منبع: مهر

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۲۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان گفت: مینی‌بوس کارکنان این سازمان امروز هنگام بازگشت از سفر زیارتی از باغملک به دره سقوط کرد و ۲ نفر جان باختند.

به گزارش مشرق، مهدی عظیمی‌فر مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان گفت: کاروان زیارتی شامل ۱۱ نفر از کارکنان سازمان آب وبرق خوزستان روز جمعه به امامزاده عبدالله باغملک اعزام شده بود که پس از زیارت و بازدید از روستای گردشگری دچار حادثه شد.

وی افزود: مینی‌بوس هنگام بازگشت به اهواز در دره سقوط کرد که یک نفر در دم جان باخت و یک مسافر دیگر نیز هنگام انتقال به بیمارستان جان باخت.

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه سن افراد فوت شده بین ۵۰ تا ۵۳ سال است، گفت: حال یکی از حادثه دیدگان نیز ناپایدار است.

عظیمی‌فر حال بقیه حادثه دیدگان را مساعد اعلام و خاطرنشان کرد: این افراد در بیمارستان تحت درمان هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • کشف وتوقیف ۲۲ بسته نوشابه انرژی زا قاچاق در ورزنه
  • سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی