Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگرچه قرار بود بیمارستان سلول‌درمانی ظرف 3سال به بهره‌برداری برسد و بنا به گفته رئیس پژوهشگاه رویان نیز ساخت آن متناسب با هزینه‌های کشور بوده است، اما همچنان این پروژه به دلیل عدم تامین منابع مالی معلق مانده است.

به گزارش ایسنا،‌ شهریور ماه سال 93 که پروژه راه‌اندازی و ساخت بیمارستان سلول درمانی پژوهشگاه رویان با حمایت شهرداری و جهاد دانشگاهی کلید خورد، قرار بود ظرف سه سال (96) این بیمارستان به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این اوصاف هم‌اکنون این پروژه در حالت معلق مانده و مشخص نیست چه زمانی تکمیل می‌شود.

دکتر حمید گورابی، رئیس پژوهشگاه رویان در این راستا در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: برای اجرای این پروژه شهرداری همکاری کرده و ساخت بیمارستان سلول‌درمانی تا حدودی پیش رفته است، اما در حال حاضر این مهم تقریبا رو به افول و خاموشی است.

وی افزود: تکمیل این بیمارستان نیاز به سرمایه دارد که می‌تواند از منابع داخلی فراهم شود که البته دست ما به این منابع نمی‌رسد و همچنین می‌تواند از منابع خارجی تامین شود که این مساله نیاز به ضمانتهای دولتی دارد که در اختیارما قرار نمی‌گیرد.

رئیس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه تمام سازمان‌های کشور با کمبود منابع مواجه هستند، گفت: ساخت بیمارستان سلول‌درمانی متناسب با هزینه‌های کشور است، اما تامین هزینه‌ها برای «رویان» کار سنگینی است.

گورابی اظهار کرد: دائم در حال پیگیری برای تامین منابع از محل داخلی و خارجی هستیم و همه جا صحبت کرده‌ایم تا این پروژه فعال شود، اما متاسفانه نتیجه کمتری در پی داشته است.

به گزارش ایسنا، سلول درمانی شاخه‌ای از پزشکی ترمیمی است که در آن از تزریق سلول‌های فرآوری شده در خارج از بدن برای ترمیم بافت و یا اعضای بیمار استفاده می‌شود. در این روش که سابقه آن به بیش از 200 سال پیش برمیگردد، ممکن است سلول‌ها قبل از تزریق، کشت و یا جداسازی نیز شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت