Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مرکزیT مصطفی عرب با اشاره به نقش پر اهمیت رسانه ها در امر اطلاع رسانی انتخابات، اظهار کرد: عوامل و دست اندرکاران رسانه ها از جمله رسانه های نوینT همچون شبکه های پیام رسان موبایلی، باید با پاسداشت حرمت اخلاق و قانون تمامی تلاش خود به کار گیرند تا روند اطلاع رسانی انتخابات به صورت حرفه ای دنبال و از انتشار مطالب خارج از چارچوب اطلاع رسانی سازنده، اجتناب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مطابق ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی، استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (‌به هر مقدار) استفاده می‌کنند، همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات اشاره شده ممنوع اعلام شده است.
عرب ادامه داد: بر این اساس مؤسسات مطبوعاتی، روزنامه ها و خبرگزاری های مشمول این ممنوعیت با اطلاعیه ای از سوی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده اند که اطلاعیه مذکور در کانال تلگرامی استانداری مرکزی به آدرس https://t.me/ostan_mr_ir و پایگاه اطلاع رسانی استانداری به آدرس http://ostan-mr.ir/ قابل مشاهده است.
وی، با تاکید بر پرهیز رسانه ها از جانبداری یا تخریب نامزدهای انتخاباتی گفت: فعالیت انتخاباتی رسانه ها مورد رصد ستاد انتخابات استان قرار خواهد گرفت و اجرای قانون از سوی رسانه ها امری لازم و ضروری است که باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.
مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات استان گفت: فراهم سازی شرایط برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از وظایف اصلی کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان است که مشارکت و همکاری دستگاه های اجرایی در این زمینه نقش مهمی ایفا می کند.
وی تصریح کرد: ایجاد شور و نشاط انتخاباتی را در افزایش مشارکت مردم در انتخابات امری حائز اهمیت است و دستگاه های اجرائی استان می توانند با بهره گیری از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات با نصب بنر و ... در سطح شهر در راستای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی اقدام کنند.
مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات استان بر فضا سازی شهری برای برگزاری انتخابات پیش رو تاکید کرد و افزود: برای پیشگیری از آلودگی و ناهنجاری های بصری در محیط شهری، باید جایگاه های مناسب برای نصب اقلام تبلیغاتی نامزدها (طبق چارچوب پیش بینی شده در دستور العمل تبلیغات انتخابات شوراها) به تعداد متناسب با حجم فعالیت های تبلیغاتی هر شهر و روستا از سوی شهرداری ها و دهیاری ها تدارک و نصب شود.
عرب، با تاکید بر بهره گیری از فناوری های نوین ارتباطی در امر تبلیغات انتخاباتی افزود: نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی با این اقدام می توانند در جهت حفظ محیط زیست، جلوگیری از اسراف و هزینه های تبلیغاتی و همچنین جلوگیری از ایجاد آشفتگی در محیط شهری گام مهمی بردارند.
وی گفت: نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی باید از تبلیغات خارج از قانون پرهیز کنند چرا که با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.
عرب عنوان کرد: نامزد های انتخاباتی باید با مراجعه به سامانه بیتاک به آدرس http://bitaak.ir و استفاده از راهنمای مربوطه، در چارچوب قوانین و مقررات و بر طبق دستورالعمل فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات در فضای مجازی نسبت به اعلام رسانه های تبلیغاتی خود اقدام کنند.
وی افزود: هرگونه تبلیغات در فضای مجازی از طریق نامزدهای انتخاباتی تنها پس از ثبت و اعلام رسانه های تبلیغاتی آنها در این سامانه و با رعایت چارچوب های اعلامی مجاز است، همچنین هیچ یک از انتشار دهندگان نیز خارج از ضوابط اعلام شده و بدون ثبت چارچوب تبلیغی توافقی با نامزدها در سامانه بیتاک اجازه فعالیت انتخاباتی ندارند.
مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات استان گفت: تمهیدات لازم برای حضور خبرنگاران در سطح شهرستان ها، پوشش خبری مناسب از حضور پرشور مردم در انتخابات، همچنین حضور احتمالی در شعب اخذ رای و فرمانداری ها اندیشیده شده است و صدور کارت برای خبرنگاران با هماهنگی فرمانداری ها انجام می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه در کشور برگزار می شود.
6692/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان محب مهر پلمب نشده است

به گزارش جام جم آنلاین، ساعاتی پیش تصاویری در فضای مجازی منتشر و در توضیح آن ادعا شده بود که بیمارستان محب مهر در شمال تهران به دلیل کشف حجاب پلمب شده است. در پی این ادعا اما مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت موصوع را تکذیب و اعلام کرد:‌ «درپی انتشار فیلم  پلمپ بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی می‌رساند که این موضوع کذب است. اصل ماجرا این است که پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰  و حضور مامور پلیس در بیمارستان، مشخص شد که دو بیمارستان محب مهر و هاشمی‌نژاد دارای یک در مشترک هستند و همین موضوع سبب اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان‌های مذکور، نرده‌گذاری و پلمب این در شده است.»

در ادامه این اطلاعیه با تاکید بر اینکه «فعالیت هر دو بیمارستان در حال انجام است»، آمده است:‌ «هر بیمارستان در ورودی مجزایی هم دارد که برای تردد مراجعین است.»

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس همچنین در پایان تاکید کرده که «پلیس هرگونه خبری مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح ندانسته و آن تکذیب می‌کند. از مردم نیز درخواست می‌شود تا اخبار را از  رسانه‌های رسمی کشور پیگیری کنند.»

دیگر خبرها

  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند