Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@06:36:29 GMT

لوح ثبت دیوان اشعار مختوم‎قلی فراغی رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۶۳۶۸۳

لوح ثبت دیوان اشعار مختوم‎قلی فراغی رونمایی شد

لوح ثبت دیوان اشعار مختوم‎قلی فراغی با حضور وزیر فرهنگ ‎و ارشاد در آیین گرامیداشت این شاعر شهیر ایرانی ترکمن رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مراوه‎تپه، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان صبح امروز در آیین گرامیداشت مختوم‎قلی فراغی شاعر شهیر ایرانی ترکمن اظهار داشت: گلستان به علت اقوام مختلف ظرفیت‎های متفاوتی در جهت جاذبه‎های گردشگری نسبت به دیگر استان‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: جاذبه‎های گردشگری نقطه امید در جذب گردشگر استان گلستان به شمار می‎رود و در این مسیر قوم ترکمن ظرفیت زیادی دارد که باید از این ظرفیت در استان گلستان برای رسیدن به سمت مقصد گردشگری استفاده شود.

مدیرکل میراث گردشگری، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: در روز گذشته شهر گنبدکاووس نامزد شهر جهانی صنایع دستی شده که در دستور بررسی است.

کریمی تاکید کرد: همچنین شهر گنبدکاووس به عنوان شهر ملی فرش ترکمن ثبت شده و زیورآلات ترکمن برای ثبت ملی ابلاغ شده که در مسیر انجام کارهای آن هستیم.

مدیرکل میراث گردشگری، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: خوشحالیم که تاکنون 12 اثر از میراث ترکمن ثبت ملی شده است. در 2، 3هفته گذشته با تاکیدات استاندار دیوان اشعار مختوم قلی در زمینه ثبت قرار گرفته است.

انتهای پیام/

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، بهمن اخلاقی گفت: با عنایت به تحقق شعار سال و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اقامتگاه سنتی گل‌سنگ در منطقه دربند شهرستان مهدی‌شهر روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ افتتاح شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع و ۲۳۰ متر زیربنا، دارای دو سوئیت اقامتی با ظرفیت ۲۵ نفر است.

بهمن اخلاقی بابیان اینکه اقامتگاه‌ سنتی گل‌سنگ با حجم سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: با به بهره‌برداری رسیدن این واحد زمینه اشتغال ۵ نفر به‌صورت مستقیم در شهرستان مهدی‌شهر فراهم‌شده است.

او افزود: ۲ سوئیت اقامتی، رستوران، کافه و ۸ آلاچیق در محوطه هرکدام به متراژ ۹ مترمربع در این اقامتگاه سنتی در نظر گرفته‌شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: منطقه گردشگری دربند به دلیل آب‌وهوای مطبوع و مناسب، نزدیک بودن به مرکز استان و شهر نمونه بین‌المللی گردشگری شهمیرزاد، مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران در سراسر کشور است.

بهمن اخلاقی بابیان اینکه توسعه تأسیسات گردشگری با مشارکت مردم یکی از سیاست‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان است، افزود: گردشگری یکی از راه‌های توسعه پایدار استان سمنان است و شهرستان مهدی‌شهر در حال حاضر دارای ۶۵ واحد گردشگری شامل هتل، مجتمع بین‌راهی، رستوران سنتی، اقامتگاه‌های بوم گردی و سنتی دارای مجوز است.

در این مراسم مسئولان استانی و شهرستانی ازجمله فرماندار شهرستان مهدی‌شهر، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر، سرپرست حراست و رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، بخشدار مرکزی مهدی‌شهر، رئیس شورای اسلامی شهر مهدی‌شهر و... حضور داشتند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901594

دیگر خبرها

  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • ۱۷ نقطه از گلستان میزبان برنامه‌های دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی است
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری