Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@11:54:56 GMT

خانم مولاوردی معاون رئیس جمهور یا سمپات سیاسی؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۶۳۸۱۵

خانم مولاوردی معاون رئیس جمهور یا سمپات سیاسی؟

موضوع افزایش مرخصی زنان شاغل چه شد؟ بیمه زنان خانه دار به کجا رسید؟ حمایت هایی که در خصوص مشاغل خانگی زنان مطرح بود در چه مرحله ای قرار دارد؟ برای آرامش بانوان شاغل و تامین امنیت شغلی آنها چه اقداماتی صورت گرفته است؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن یاداشت عشرت شایق * با عنوان «خانم «مولاوردی» معاون رئیس جمهور یا سمپات سیاسی؟» به شرح ذیل است:


این روزها شاهد افتتاحیه ها، کنفرانس ها، بازدیدها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در مناطق مختلف کشور هستیم که رئیس دولت یازدهم و برخی اعضای هیات وزیران با حضور در آن ها به تبلیغ دستاوردهای دولت خود و البته ضرورت انتخاب مجدد «حسن روحانی» سخن میرانند و گمان میکنند که هیچکس متوجه شائبه انتخاباتی بودن این برنامه ها در جهت تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نیست!
اینکه مردم فهیم و تیز هوش ایران را اینگونه می پندارند جای تاسف دارد ولی این نوشتار درصدد نقد این دیدگاه و یا پاسخگویی به همه ی اظهارات مطرح شده در تعریف و تمجید از عملکرد دولت یازدهم در چنین مراسماتی نیست.
یکی از این برنامه، همایش بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه‌ی زنان و خانواده بود که طی روزهای اخیر در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار و «شهین‌دخت مولاوردی» معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، در این مراسم با بیان اینکه آنچه به دولت یازدهم ارث رسیده بود، دولتی در پرتگاه سقوط بود، عنوان کرد: «مااز نظر سیاست داخلی و خارجی به بن بست رسیده بودیم،شاه کلید وعده‌های روحانی آرامش در سیاست و آسایش در اقتصاد و امنیت بود.»
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه درپی سیاست‌های ایجاد شده توسط «حسن روحانی» مشکلات اجتماعی حل شده، افزود: «گشایش‌‌های برجام تاثیر خودش را بر بخش اجتماعی خواهد گذاشت،برنامه اصلی ما افزایش اعتماد به نفس زنان و ارتقاءاعتماد عمومی زنان به دولت، بوده است.»
وی متذکر شد: «وعده رئیس جمهور بیمه زنان بود اما به دلیل بار مالی و نبود ارزش‌گذاری کار زنان دلیل عدم تصویب این موضوع بوده است، پژوهشی برای ارزش گذاری این برنامه در حال انجام می‌باشد و این بیمه شامل تمام زنان خانه‌دار نخواهد شد.»
وی درباره‌ی سند 2030 و انتقاد رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ی آن گفت: «سند 2030 مخفیانه امضا نشده،این سند برای آموزش برابر دختران و پسران بسیار هم خوب بوده است.»!
جای تاسف است که خانم مولاوردی بجای ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در حیطه ی وظایف خود، در قامت یک سمپات و مبلغ برای رئیس دولت یازدهم وارد گود شده و در خصوص ضرورت رای آوری مجدد «حسن روحانی» داد سخن رانده و در خصوص سیاست های کلی نظام مواردی را مطرح می کند که اساسا دغدغه اکثریت بانوان کشور نمی باشد.

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، نهادی است که به منظور ‌ارتقای موقعیت و جایگاه زنان در اجتماع، تقویت نهاد خانواده و جایگاه زنان در عرصه‌های اجتماعی و استیفای حقوق بانوان در تمامی زمینه‌ها، ارتقای توانمندی‌های آنها، بازنگری قوانین و مقررات مربوط به حقوق زنان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آنها، رفع چالش ها و موانع فراروی زنان به منظور رشد و شکوفایی استعدادها، ایجاد فرصت های شغلی برای زنان، توسعه و ساماندهی امور معیشتی آنها از جمله مسائل و مشکلات زنان سرپرست و بدسرپرست ، اوقات فراغت، تعمیق باورهای دینی و اصلاح ساختار اداری و تشکیلاتی زنان و خانواده در ریاست جمهوری تشکیل شده و عضو هیأت دولت است و وظیفه دارد با توجه به چارت سازمانی و وظایفی که به آن محول شده در جهت تحقق خواسته های بانوان جامعه قدم بردارد.

در مدت عمر دولت یازدهم «معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری» نه تنها در چارچوب جایگاه ستادی خود در «حوزه زنان و خانواده» کارنامه قابل قبولی در زمینه سیاستگذاری، هماهنگی و سازماندهی امور محوله بمنظور رشد و ارتقای حوزه زنان در جامعه ارائه نکرده بلکه با طرح موضوعات سیاسی و شعارهای مقطعی، به نوعی حرکتی «مسئولیت گریز» انجام داده و با ابزارهای خبری و رسانه ای وابسته، اقدام به فرافکنی از رسالت و مسئولیت خویش نموده است.

منشور حقوق زنان، طرح عفاف و حجاب، اجرای کامل مرخصی 9 ماه مادران شیرده، بیمه زنان خانه دار و مشاغل خانگی، طرح ساماندهى مد و لباس، طرح تسهیل ازدواج جوانان، تعیین میزان سرانه و سهم زنان از امکانات ورزشى کشور و ... از جمله قوانین و مصوباتى هستند که «معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری» تاکنون گزارش منظمی از میزان اجرایی شدن آن ها نداده و خبر چندانی از پیگیری امور مذکور نیز منعکس نگردیده است.

سوال این است که خانم مولاوردی، به عنوان بالاترین مرجع امور زنان و خانواده که در هیأت دولت در کنار وزراء و دیگر معاونان رئیس جمهور حاضر هستند چرا تاکنون کارنامه عملیاتی معاونت تحت نظارت خود را ارائه نداده است؟!

چرا در مقابل اجرایی نشدن کامل قوانین و مقررات در حوزه زنان، تحرک لازم را از خود نشان نمی دهند؟ موضوع افزایش مرخصی زنان شاغل چه شد؟ بیمه زنان خانه دار به کجا رسید؟ حمایت هایی که در خصوص مشاغل خانگی زنان مطرح بود در چه مرحله ای قرار دارد؟ برای آرامش بانوان شاغل و تامین امنیت شغلی آنها چه اقداماتی صورت گرفته است؟ اینها و دهها سوال مشابه در ذهن زنان جامعه مطرح بوده ولی بالاترین مقام اجرایی کشور در امور زنان و خانواده پاسخی در خور نمی دهد!

خانم مولاوردی اگر باور دارند که معاون رییس جمهور در حوزه زنان و خانواده هستند نه یک فعال سیاسی! بهتر است بجای پرداختن به حواشی و دادن اعداد و ارقام سیاه … از وضع زنان جامعه و ترغیب آنان به دادن رای مجدد به دولت مطبوع خود، به وظایف محوله و رسالت های کاری خود بپردازند.
اگر خانم مولاوردی معتقد به عملکرد موفق دولت یازدهم در حوزه زنان و خانواده هستند مطمئن باشند که کاندیدای مورد حمایتش از سوی اقشار جامعه و بویژه زنان مورد اقبال قرار خواهد گرفت و نیازی به بازی های سیاسی نیست!
اما اگر این اعتقاد و اطمینان را ندارند، مطمئن باشند که با تندروی ها و شعارهای بدون پشتوانه، نمی توانند قشر عظیم بانوان جامعه را به اطاعت کورکورانه در امر انتخابات و رای به فرد مورد نظر ترغیب نمایند.

.............................................................
*
- نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی
- پژوهشگر مسائل اجتماعی

انتهای پیام/

R1010110/P1010110/S2,18/CT4

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل گفت: در صورت ادامه روند کاهشی رشد جمعیت، ایران در آینده‌ای نزدیک یکی از پیرترین کشورهای جهان می‌شود که با پیامدها و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیری در حوزه اقتصاد، امنیت و فرهنگ مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، افسانه جهانی در دوره تربیت راهبر و کنشگر جمعیت اظهار کرد: با توجه به اهمیت ایجاد شبکه نظام‌مند فعالان در راستای تحول راهبردی خانواده و جمعیت، دوره تربیت راهبر و کنشگر جمعیت با حضور اساتید مؤسسه جوانه‌های مدینه فاضله برای ۲۰۰ نفر از دغدغه‌مندان این حوزه در استان اردبیل برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره، توانمندسازی فعالان حوزه جمعیت، هوشیارسازی اجتماعی نسبت به بحران سالمندی، آسیب‌های کم‌فرزندی، تبیین جایگاه مادری و کرامت زنانه و ایجاد انگیزه و دغدغه‌مندی نسبت به مباحث جمعیتی است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل ادامه داد: اقناع‌سازی و گفتمان‌سازی جمعیت و فرزندآوری در بین نخبگان حوزوی و دانشگاهی و توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد و شبکه‌سازی افراد آموزش‌دیده همسو با تحول راهبردی خانواده و جمعیت، از دیگر اهداف برگزاری این دوره است.

جهانی تصریح کرد: در صورت ادامه روند کاهشی رشد جمعیت، ایران در آینده‌ای نزدیک یکی از پیرترین کشورهای جهان می‌شود که پیامدها و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیری در حوزه اقتصاد، امنیت و فرهنگ کشور خواهد داشت.

وی بیان کرد: در طول تاریخ زندگی بشر تفکرات دینی و مذهبی مهم‌ترین عامل در تحولات فردی و اجتماعی بوده و تمام ساحت‌های زندگی بشر اعم از اقتصاد، فرهنگ، سیاست، اخلاق اجتماعی و نظام خانه و خانواده از دین تأثیر پذیرفته است لذا نگاه صرفاً اقتصادی برای حل بحران جمعیتی قطعاً شکست خورده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل اظهار کرد: در دین مقدس اسلام، ازدواج امری مقدس بوده و داشتن فرزند صالح، نعمت الهی و مایه خیر و برکت دنیا و آخرت معرفی می‌شود و سقط از گناهان بزرگ و قتل نفس است.

جهانی گفت: تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی، تلاش برای اصلاح سبک زندگی، مقابله با مصرف‌گرایی و اصلاح نگرش‌های عمومی و باورهای اجتماعی، وظیفه راهبران و کنشگران حوزه جمعیت و فرزندآوری بوده و برگزاری دوره تکمیلی راهبر و کنشگر جمعیت و اجرای طرح حمایت از حیات جنین، از دیگر برنامه‌های دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل است.

کد خبر 750943

دیگر خبرها

  • دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود
  • ارزیابی ۱۵۷ طرح‏نامه رویداد «ریحان‌شهر»
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها