Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد‌هاشمی صبح امروز در کمیسیون تخصصی همایش دکترین مهدویت گفت: همه اختلافات میان شیعیان با ظهور حجت برطرف خواهد شد این اختلافات می‌تواند ناشی از غیبت امام و پدید آمدن گروه‌های انحرافی و... باشد اما این دوران به دوران امتحان شیعه شهرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از ویژگی‌های اختلاف جریان‌ها این است که اختلافی بنیادین و مشخص به شمار آمده و ناشی از ابهام‌های اجتهادی نیست. شیعیان در این دوران با امتحان و غربال مواجه می‌شوند به گونه‌ای که این غربال سبب نمود یاران امام می‌شود.

این اندیشمند حوزوی بیان کرد: هنگامی که امام زمان ظهور می‌کند برخی اعتقاد دارند که دین جدیدی آمده است. جاهلیت مردم در دوران ظهور پیشرفته‌تر از دوران جاهلیت صدر اسلام است.

وی تصریح کرد: البته روایت‌ها نشان می‌دهند که شیعیان از حکومت مهدوی حمایت خواهند کرد و بحث‌های مرتبط با جاهلیت به شیعیان تعلق ندارد. این روایت‌ها بر این مساله تأکید دارند که شیعیان از سراسر جهان به سوی امام می‌آیند و حتی حاکمان و بزرگان زمین خواهند بود.

هاشمی با اشاره به اینکه همه شیعیان حاکمان زمین نخواهند شد، ادامه داد: 313 نفر که یاران خاص امام هستند حاکمان زمین خواهند شد. البته شیعیان مطمئنا به دلیل اعتقاداتی که دارند از پیروان سایر ادیان و مذاهب جلوتر هستند.

وی خاطرنشان کرد: برخی علمای منحرف در جامعه ایجاد انحراف کرده و اختلاف میان شیعیان که در دوران ظهور به پایان می‌رسند نیز از اقدامات این علما نشأت می‌گیرد که حضرت به مبارزه با رأس فتنه می‌پردازد و جامعه شیعه آرام خواهد شد.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۳۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته روی کرمانشاهی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) + فیلم

امروز بیست و پنجم شوال مصادف با سالروز شهادت ششمین امام شیعیان حضرت جعفر صادق (ع) است. شیعیان همه ساله با فرا رسیدن این روز مراسم عزاداری برگزار می‌کنند و به آن حضرت ادای احترام می‌کنند.

مردم دیندار و مومن شهرستان کرمانشاه به همین مناسبت در خیابان‌ها دسته‌های عزاداری برگزار کردند.

فیلم ارسال شده را می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - کرمانشاه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • سوگواری پلدشتی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد
  • شیخ صدوق بیش از هزار سال پرچمدار مکتب امام صادق(ع) و سایر اهل بیت(ع) بوده است
  • دسته روی کرمانشاهی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) + فیلم
  • اصفهانی ها عزادار شهادت امام ششم شیعیان
  • عزاداری در سوگ امام ششم شیعیان در گوشه وکنار استان
  • سوگواری هرمزگانی‌ها درشب شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • رفتار شیعیان باید موجب تقویت مذهب شود