Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-05@00:28:37 GMT

ولادت امام مهدی(عج) به روایت دانشمندان اهل سنت

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۶۴۲۳۵

ولادت امام مهدی(عج) به روایت دانشمندان اهل سنت

سرویس دین و اندیشه پایگاه خبری تحلیلیبی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین:


آیت الله صافی در یکی از آثار خود از ۶۲ نفر از علما و دانشمندان اهل سنت یاد کردند که همگی به ولادت دوازدهمین امام نور، تصریح می‌کنند.

خبرگزاری مهر، گروه دین واندیشه؛ مرحوم «شیخ نجم الدّین عسکری» در جلد اوّل کتاب خویش(المهدی الموعود المنتظر عند اهل السنّة، ) نام چهل تن از علما و دانشمندان اهل سنّت را آورده است که همگی آنان در کتابهای خویش با ایمان به روایات رسیده از پیامبر صلّی اللّه علیه و اله به ولادت حضرت مهدی علیه السّلام اعتراف نموده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانگونه که علاّمۀ معاصر «آیت اللّه العظمی صافی» نیز در کتاب ارزشمند خود، نام و نشان گروه دیگری از آنان را آورده است که شمارشان از  ٢۶  نفر می‌گذرد و همگی به ولادت دوازدهمین امام نور، تصریح می‌کنند و ما در اینجا برای رعایت اختصار برخی از آن منابع اهل سنّت را می آوریم.

 ١ - «محمّد بن طلحه حلبی شافعی» در کتاب خود ضمن بحث گسترده‌ای می‌نویسد: «باب دوازدهم در مورد حضرت مهدی علیه السّلام است. . . .»

و آنگاه ضمن بر شمردن نامها و القاب آن حضرت می‌نویسد: «او در شهر تاریخی سامرّا، دیده به جهان گشود. . . .»(۱)

 ٢ - «محمّد بن یوسف کنجی شافعی» از دیگر علمای بزرگ اهل سنّت است. او در کتاب خویش می‌نویسد: «حضرت مهدی علیه السّلام فرزند جناب حسن عسکری علیه السّلام است. آن وجود گرانمایه، زنده و در اوج سلامت و طراوت از زمان غیبت خویش تاکنون در این جهان زندگی می‌کند. . . .»(۲)

 ٣ - «محمّد بن احمد مالکی» معروف به «ابن صبّاغ» نیز از علمای اهل سنّت است و در کتاب خویش در باب دوازدهم می‌نویسد: «ابو القاسم، محمّد، حجّت، فرزند حضرت حسن عسکری علیه السّلام است. او در شهر سامرّا و در نیمۀ شعبان  ٢۵۵  هجری دیده به جهان گشود.»(۳)

 ۴ -از دیگر علمای آنان «سبط ابن جوزی حنفی» است او در کتاب خویش در مورد فرزندان حضرت عسکری علیه السّلام در بخشی تحت عنوان «فصل فی ذکر الحجّة المهدی» می‌نویسد: «او نام بلندآوازه‌اش محمّد، فرزند حسن عسکری علیه السّلام است و کنیه‌اش ابو القاسم می‌باشد. او را: الخلف الحجّة، صاحب الزمان، القائم المنتظر نیز خوانده‌اند و آن حضرت آخرین امامان است. ..(۴)

 ۵ - «احمد بن حجر» عالم دیگری از اهل سنّت است او در کتاب خویش به هنگام بحث در مورد شخصیّت حضرت عسکری علیه السّلام می‌نویسد: «او جز فرزندش ابو القاسم محمّد الحجّة، فرزندی به یادگار ننهاد و فرزند گرانمایه‌اش، به هنگامۀ شهادت پدر، پنج ساله بود، امّا خداوند حکمت و بینشی ژرف و اعجازآمیز به او ارزانی فرمود. . . .»(۵)

 ۶ -از علمای دیگر اهل سنّت «شبراوی شافعی» است. او در مورد ولادت دوازدهمین امام نور در کتاب خویش می‌نویسد: «امام یازدهم، «حسن خالص»( از القاب ناشناخته امام حسن عسگری علیه السلام) است که به لقب عسکری معروف است و او را شرافت همین بس که امام مهدی علیه السّلام از فرزندان گرانمایه اوست. . . .»(۶)

آنگاه می‌افزاید: «امام مهدی علیه السّلام فرزند حضرت عسکری علیه السّلام است و در شهر تاریخی سامرّا در پانزدهم شعبان به سال  ٢۵۵  هجری دیده به جهان گشود.»(۷)

 ٧ - «عبد الوهّاب شعرانی» عالم دیگر اهل سنّت در کتاب خویش تحت عنوان، «نشانه‌های نزدیک شدن رستاخیز» ، از جمله قیام و ظهور حضرت مهدی علیه السّلام را می‌نویسد. آنگاه می‌افزاید: «امام مهدی علیه السّلام از فرزندان امام حسن عسکری علیه السّلام است و در پانزدهم شعبان به سال  ٢۵۵  بدنیا آمده و او زنده و باقی است تا طبق روایات رسیده از پیامبر صلّی اللّه علیه و اله با حضرت عیسی علیه السّلام که به هنگامۀ ظهور او از آسمانها فرود می‌آید، دیدار کند. . . .»(۸)و....(۹)

منابع:

۱- مطالب السّؤول فی مناقب آل الرّسول، ص  ۸۸ ، چاپ ایران در سال  ۱۲۸۷

۲ -البیان فی اخبار صاحب الزمان، ص  ۳۳۶

۳ -الفصول المهمّه، ص  ۲۷۳

۴-تذکره الخواصّ، چاپ جدید، ص  ۳۶۳ و چاپ قدیم، ص  ۸۸

 ۵-الصّواعق المحرقه، ص  ۱۲۷ ، چاپ مصر،۱۳۰۸  هجری.

 ۶ -خالص، از القاب ناشناختۀ حضرت عسکری علیه السّلام است.

 ۷ -الاتحاف بحّب الاشراف، ص  ۱۷۸ .

 ۸ -الیواقیت و الجواهر، ج  ۲ ، ص  ۱۴۳  چاپ مصر. 

۹- امام مهدی (عج) از ولادت تا ظهور ص۱۶۸-۱۶۶


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری

بیست و پنجم شوال سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری ششمین امام شیعیان حضرت امام جعفرصادق (ع) است.

«ابوعبدالله جعفر بن محمد» (۸۳-۱۴۸ق) معروف به امام صادق(ع)، فرزند امام باقر و امام ششم شیعیان است. ایشان در سن ۳۱ سالگی به امامت رسید، مدت امامت آن حضرت ۳۴ سال و طول عمر ایشان ۶۵ سال بود.

امامت امام صادق همزمان با سال‌های پایانی حکومت بنی امیه و سال‌های ابتدایی حکومت بنی‌عباس بود.

از آنجا که در این سال‌ها حکومت بنی‌امیه رو به ضعف و سقوط می‌رفت، بنی‌عباس استقرار پیدا نکرده بودند و علاوه بر آن در ابتدای حکومت خود برای جلب نظر بیشتر منش سرکوب نداشتند، به امام صادق علیه السلام فرصتی دست داد که نهضت علمی و مذهبی بزرگی را شروع و مبانی علمی مکتب شیعه را محکم کند.

شخصیت امام صادق (ع) به اندازه‌ای جامع و برجسته است که اعلاوه بر شیعیان، عالمان و عارفان اهل تسنن نیز توجهی ویژه به آن حضرت داشته و برتری علمی و شخصیتی ایشان را ستوده و از آن حکایت‌ها نقل کرده‌اند.

سیره علمی امام صادق (ع) باعث شد تا مبانی اصیل اسلام به شکلی عقلانی و منطقی در جامعه گسترش پیدا کند و تأکیداتی که ایشان بر حفظ سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) داشتند، باعث رشد و گسترش مبانی اصیل اسلام ناب شد.

امام جعفر صادق (علیه السلام) با تربیت شاگردانی دانشمند، ذخیره علمی بزرگی برای امت و گنجینه‌ای از علم و معرف از خود بجای گذاشت.

مرقد مطهر ایشان در قبرستان بقیع واقع در مدینه منوره در کنار قبر پدر، پدربزرگ و عمویش امام حسن مجتبی (علیه السلام) قرار دارد.

سالروز شهادت مظلومانه ششمین خورشید پرفروغ سپهر امامت و ولایت و رئیس مذهب جعفری، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را به تمامی مسلمانان جهان تسلیت می‌گوییم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • اقدامات بی بدیل امام صادق علیه السلام در حفظ و صیانت از روایات
  • لرستان؛ سیاهپوشِ اختر ششم
  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار
  • سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • اعتراض دانشجویان مساله فلسطین و غزه را جهانی کرد
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • حب به اهل بیت موجب تقریب است
  • فیلم | ورود پیکر مطهر دو شهید گمنام به کرمان