Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@08:15:55 GMT

«دوشنبه» معادلات راست‌گرایان تغییر می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۶۴۲۷۳

سیاست>انتخابات - نامه نیوز نوشت: افراد مهم اصولگرایان که اکنون در اردوگاه رییسی حضور دارند لابی‌ها برای کناره‌گیری قالیباف تا قبل از روز دوشنبه را آغاز کرده‌اند.

ابراهیم رییسی در طول برنامه انتخاباتی اش این گونه عمل کرده است :

۱-ابراهیم رییسی می دانست که از یک ضعف بسیار مهم برخودار است ؛ او با مساله «شناخته نشدگی » مواجه بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او شاید برای مقامات نظام و سیاسیون فردی نام آشنا بود اما قطعا برای مردم نامی چندان آشنا نداشت . او پس باید صبر پیشه می کرد تا در طول مبارزات انتخاباتی اش در سخنرانی ها و حضورهای تلویزیونی اندکی این ضعف را جبران کند . یک مشکل دیگر هم این بود که تصمیم سازانی که او را برای نامزدی متقاعد کرده بودند می توانستند از ماه ها قبل او را رسانه ای کنند اما هراس از اینکه او به دلیل مواجهه رقبایش و حتی هم جناحی هایش به مهره ای سوخته تبدیل شود او را تا آخرین زمانی که امکانش بود در سایه نگه داشتند . همین هم بود که حتی در زمانی نزدیک به ثبت نام یکی از نزدیکان او مصاحبه کرده و گفته رییسی ماندن در آستان مقدس رضوی را به هر کار دیگری ترجیح می دهد .

۲-او می داند که به جهت نوع گفتمان و ترکیب تیمی که برای او کار انتخاباتی انجام یم دهد نمی‌تواند به رای طبقه متوسط امیدوار باشد بنا بر این باید بیشتر برای طبقه محروم کار کند . طبقه محرومی که به دو بخش مذهبی و معیشتی تقسیم می شود .

او در بخش مذهبی به کمپین سعید جلیلی دل بست و در بخش معیشتی به وزرای احمدی نژاد . آنها در این دو سطح برای او عملیات روانی انجام دادند . همه سرمایه ابراهیم رییسی همین طبقه است . او فعلا توانسته رای محمد باقر قالیباف را در این بخش بریزد .او حتی ر فیلم انتخابتی اش نیز به مشهد توجهی ویژه داشت . رییسی می خواهد رای مشهد را که قالیباف به آن خیلی امیدوار است را جذب کند .

۳-او با رقیب هم جناحی مواجه بود که در نظرسنجی ها رای خوبی داشت. باید او را کنار می زد این کار را در دوسطح انجام داده است؛

الف : به صورت طبیعی با رشد در نظرسنجی ها او را نگران کرده است .

ب: افراد مهم اصولگرایان که اکنون در اردوگاه رییسی حضور دارند لابی ها برای کناره گیری قالیباف تا قبل از روز دوشنبه را آغاز کرده اند .

این مسایل موجب شده که نگرانی ها در کمپین قالیباف بالا رفته و رسما اعلام شود که او بنای کناره گیری ندارد . نکته اما این است که سخنگوی جمنا اعلام کرده بعد از مناظره سوم اصولگرایان به نامزد واحد می رسند .

۴-تصمیم سازان اصولگرا که در کمپین ابراهیم رییسی حضور دارند می دانند که نمی توان در مرحله دوم حسن روحانی را شکست داد . آنها می خواهند محمدباقر قالیباف کناره گیری تا با شیفت آرا او به سمت این نامزد انتخابات خود را به مرحله دوم انتخابات برسانند .

آنها براین باورند که در مرحله دوم تمام توان جناح اصولگرا در یک هفته به پیروزی ابراهیم رییسی معطوف خواهد شد و آنها می توانند حسن روحانی را شکست دهند .

اما با در نظر گرفتن این موارد یک مساله اساسی کمپین انتخاباتی رییسی را نگران کرده است ؛. افزایش شیب حمایت ها از حسن روحانی و اعلام حمایت تمام عیار طبقه متوسط و فرهنگی و گروه های مرجع مردم مانند هنرمندان و ورزشکاران موجب شده است که حتی به اقرار نظرسنجی هایی که رسانه های اصولگرا منتشر می کنند روحانی به بهترین شرایط این چند هفته برسد.

همین اتفاق موجب شده که چهره های مهمی از اصولگرایان این روزها در جمع های خصوصی زمزمه کنند که کار در همان مرحله اول انتخابات تمام است . آنها شاید به این نتیجه رسیده اند که انتخابات را از دست داده اند . شاید این وسط محمد باقر قالیباف نه به خاطر اینکه در جناح وحدت ایجاد کند بلکه بیشتر برای اینکه از چشیدن طعم شکست برای بار سوم خلاص شود به اسم کمک به پیروزی اصولگرایان کناره گیری کند .

باید منتظر یک هفته داغ باشیم .

27212

کلید واژه‌ها : سیدابراهیم رئیسی - انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • کناره‌گیری وزیر اول اسکاتلند از سمت خود
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید