Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@17:11:06 GMT

مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان مرزی آستارا افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۶۴۸۰۸

مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان مرزی آستارا افتتاح شد

آستارا- مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان مرزی آستارا با حضور معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان مرزی بندر آستارا ظهر جمعه با حضور حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، فاطمه سلطانی معاون دفتر امور فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ، ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، یونس رنجکش فرماندار شهرستان آستارا و جمعی از مسئولان محلی در محل اداره بهزیستی شهرستان آستارا با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و در دسترس بودن خدمات مداخله ای و با تهیه یک دستگاه آمبولانس و خط تلفن ۱۲۳ راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در جریان افتتاح این مرکز با بیان اینکه به منظور مداخلات بهنگام در بحران های فردی و اجتماعی، امسال در ۱۴۰ شهر بالای ۵۰ هزار نفر کشور اورژانس اجتماعی راه اندازی می شود، اظهار کرد: تا پایان سال ۹۵ در مجموع ۱۹۷ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور فعالیت داشت و در سال جاری با توجه به تلاش های دولت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و اهمیت گسترش اورژانس اجتماعی در سراسر کشور با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی، راه اندازی ۱۴۰ اورژانس اجتماعی نیز در دستور کار سازمان بهزیستی کشور قرار دارد.

حبیب الله مسعودی فرید با تقدیر از مجلس شورای اسلامی برای اختصاص بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی در سال ۹۶ در راستای توسعه اورژانس اجتماعی در سطح کشور افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۵ اورژانس در استان های کشور از جمله شهرستان های استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، لرستان و کرمانشاه راه اندازی شده است.

وی عمده ترین وظایف این اورژانس را مداخله بهنگام، استاندارد و با کیفیت در بحران های فردی، خانوادگی، اجتماعی و مشاوره های علمی و تخصصی برای کاهش طلاق و مداخلات برای کاهش خودکشی اعلام کرد و گفت: تمامی خدمات اورژانس های اجتماعی توسط کارشناسان و نیروهای تخصصی آموزش دیده و کار بلد انجام می شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه در شهرهای کمتر توسعه یافته در سال جاری حضوری فعال خواهیم داشت، تصریح کرد: مداخله بهنگام و تخصصی در مواردی چون کودک آزاری و مشکلات خانوادگی برای اورژانس اجتماعی بسیار مهم است.

مسعودی فرید، ایران را از کشور های پیشرو در منطقه و در زمینه اورژانس و خدمات اجتماعی عنوان کرد و گفت: از ۳۰ شهرستان محروم کشور ۱۵ شهرستان نیز تحت پوشش خدمات جامع بهزیستی قرار گرفته اند و مابقی نیز تا پایان سال از خدمات جامع و اثر گذار سازمان بهزیستی کشور بهرمند می شوند.

وی ادامه داد: در سال جاری تمامی روستا مهدهای کشور که بالغ بر هفت هزار روستا مهد هستند، تحت پوشش یک وعده غذای گرم و با ۱۲۰۰ کیلو کالری با هدف پرورش تغذیه کودکان قرار می گیرند.

فرماندار شهرستان مرزی آستارا نیز در این مراسم با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته است و در این راستا در برنامه ششم توسعه نیز برنامه ریزی های مناسبی برای توسعه خدمات و شناخت آسیب های اجتماعی نیز صورت گرفته است، اظهار کرد: خدمات دولت در مناطق محروم و آسیب دیده قابل توجه است و اورژانس اجتماعی نیز یکی از اقدامات اثر گذار دولت در کاهش آسیب های اجتماعی و در دسترس بودن خدمات مداخله ای است.

یونس رنجکش همراهی خانواده ها برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی را ضروری دانست و گفت: برای کنترل آسیب ها و ناهنجاری ها، آگاهی بخشی به خانواده ها بسیار مهم است و امیدواریم که زندگی همه مردم خالی از دغدغه و آسیب های اجتماعی باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۴۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان از افزایش برخی از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و غیره در استان خبر داد و گفت: علما و فضلا می‌توانند با کمک به کاهش این آسیب‌ها دین خدا را یاری کنند و این از مصادیق عمل صالح است.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در بازدید از شهرستان تالش و در جمع علما و معلمان حوزه علمیه اهل سنت با اشاره به اینکه ضرورت حرفه آموزی و علم توسط معلم صورت می‌گیرد، اظهار کرد: معلمی شغل انبیاست و معلم، وظیفه هدایت جامعه را بر عهده دارد.

وی با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر، افزود: نگاه دنیا به کارگر به عنوان ابزار کار است اما اسلام عمل کارگر را عمل صالح معرفی می‌کند و او را مانند مجاهد فی‌ سبیل الله می‌داند لذا در دین اسلام با نگاه متفاوتی از کارگر تکریم می‌شود.

رئیس شورای قضایی گیلان با بیان ضرورت حفظ وحدت در جامعه، گفت: هرچه وحدت پایدارتر شود به همان اندازه از تفرقه افکنی و تهدید دشمنان در امان خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: شیعه و اهل سنت در شهرستان تالش با مسالمت و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و از این جهت این شهرستان از مصادیق حفظ وحدت در کشور است.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به اینکه دعوت به صلح و سازش عمل به سنت پیامبر اکرم(ص) است، گفت: گاهی حتی با صدور رای قضایی هم خصومت‌ها پایان نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین قضایی از دادگستری شهرستان تالش بازدید کرد و در نشستی با حضور مسئولان قضایی آن شهرستان حضور یافت.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با تقدیر از زحمات قضات و کارکنان دادگستری تالش، اظهار کرد:قوه قضائیه در اعتماد سازی و امید آفرینی در جامعه نقش بسزایی دارد لذا کارکنان دستگاه قضایی باید با ارائه خدمات ارزنده در افزایش اعتماد و امید مردم تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با تاکید بر نظارت و پیگیری مسئولان قضایی افزود: آمار ورودی پرونده به دادگستری شهرستان تالش افزایش چشمگیری داشته و باید با راهکارهای سریع، قاطع، دقیق و مدبرانه و به دور از افراط و تفریط در راستای کاهش ورودی اقدام شود.

وی به همراه معاونین قضایی از دادگستری شهرستان تالش بازدید کرد و در نشستی با حضور مسئولان قضایی این شهرستان حضور یافت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • سرعت گرفتن اجرای طرحهای مرزی در خداآفرین
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان جرقویه
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • آیین افتتاح بلوار جدید «شورا» در آستارا