Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@10:05:25 GMT

مدرسه فروشی در آموزش و پرورش دولت یازدهم

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۶۵۳۸۴

مدرسه فروشی در آموزش و پرورش دولت یازدهم

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش گفت: سند آموزش 2030 سند دوپهلو و خطرناکی است که اگر هوشیاری مقام معظم رهبری نبود، همه اطلاعات تعلیم و تربیت کشور به نهادهای بین المللی داده می‌شد.
به گزارش جهان نيوز، ابراهیم سحرخیز معاون سابق وزارت آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان استان تهران در تشریح شرایط 4 سال گذشته فرهنگیان کشور اظهار داشت: صدمات جبران ناپذیری به جامعه فرهنگیان در این 4 سال وارد شد و علی رغم تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد اجرا کردن سند تحول، اجرای آن عقیم ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دولت کنونی با تشکیک در سند تحول و مغشوش و عرشی خواندن آن، این سند مهم را به قفسه کتابخانه ها سپرد.
سحرخیز به اهتمام دولت برای اجرای سند آموزش 2030 اشاره کرد و گفت: سند آموزش 2030 سند دوپهلو و خطرناکی است که اگر هوشیاری مقام معظم رهبری نبود، همه اطلاعات تعلیم و تربیت کشور به نهادهای بین المللی داده می شد.
معاون سابق وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در این دولت به انتخاب وزیر آموزش و پرورش اهمیتی داده نشد و در انتخاب اول مسئله سوءاستفاده در صندوق ذخیره فرهنگیان پیش آمد و در انتخاب دوم شخصی وزیر شد که آموزش و پرورش دغدغه سوم اوست.
وی اضافه کرد: تشت رسوایی آموزش و پرورش در حال افتادن است و جیب معلمان ادعای آمار 2 برابر شدن حقوق را باور ندارد و میانگین دریافتی قاطبه معلمان از میانگین اعلام شده پایین تر است.
سحرخیز با بیان اینکه دولت یازدهم ادعای چهار میلیونی کردن حقوق معلمان را داشت، گفت: سَر رتبه بندی معلمان را بریدند و رهاورد یک طرح بزرگ برای همسان سازی رتبه معلمان با اساتید دانشگاه، افزایش حقوق 150 تا 300 هزار تومانی بود.
معاون سابق وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: 750 هزار بازنشسته فرهنگی داریم که حقوق بسیار پایینی می گیرند که در شأن کسی که سی سال سابقه زحمت در کسوت معلمی دارد، نیست.
وی مدرسه فروشی را از دیگر اتفاقات نامیمون این دولت خواند و اظهار داشت: 200 هزار دانش آموز به یک باره از مدارس دولتی بیرون شدند و مدارس به موسسین همسو با دولت واگذار شد.
سحرخیر قانون گریزی را از دیگر اتفاقات آموزش و پرورش دراین دوره دانست و تصریح کرد: 4 سال است که دانشگاه مهم فرهنگیان با سرپرست اداره می شود که خلاف صریح قانون است.
معاون سابق وزارت آموزش و پرورش به شرایط سخت مدارس به دلیل سرانه پایین اشاره کرد و افزود: مدارس در پرداخت قبض آب و برق دست به دامان خانواده ها هستند و ادامه این شرایط به نفع نظام تعلیم و تربیت کشور نیست.
منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم
  • توضیحات صحرایی درباره کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان
  • وزیر آموزش و پرورش: اگر کسی به ایران چپ نگاه کند، درون خانه‌اش تنبیه می‌شود
  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد
  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • پول هست زمین نیست!
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال