Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:27:30 GMT

نقش وزارت اطلاعات در انقلاب اسلامی ستودنی است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۶۶۵۰۳

نقش وزارت اطلاعات در انقلاب اسلامی ستودنی است

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان با تبریک ولادت با سعادت آخرین منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم حضرت مهدی موعود (عج) افزود: روز ولادت باسعادت مهدی موعود (عج) روز جهانی مستضعفان و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نیز نام گرفته است.
امام جمعه زاهدان اضافه کرد: امام راحل فرمودند اسلام بزرگ به هزاران سرباز گمنام که همواره برای اسلام و ایران اسلامی افتخار می آفرینند، افتخار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله سلیمانی گفت: امام راحل فرمود ملت ما احتیاج به اطلاعات دارد و اسلام ما را موظف می کند که مداخله کنیم و کنار رفتن و تنها دعا کردن ثمری ندارد.
عضو خبرگان رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در تعریف از سربازان گمنام می فرمایند در بیان تاثیرات مثبت وجود آنان این است که امام راحل نیز سربازان گمنام امام زمان را تحسین می کردند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان اظهار داشت: اصل ظهور منجی در مجموعه مکاتب آسمانی یک امر بدیهی است و هیچ شکی در آن راه ندارد.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم رهنمودهایی برای منتظران ارائه فرموده و رسالتی سنگین بر دوش مسلمانان قرار داده است.
عضو خبرگان رهبری افزود: مسلمانان زمان حال در مقایسه با مسلمانان زمان امامان (ع) دیگر که وظایف عمومی متوجه آنان بوده است، وظایف دیگری را نیز عهده دار هستند.
امام جمعه زاهدان اظهار داشت: یکی از وظایف مسلمانان در زمان غیبت صبر، بردباری، تحمل و شکیبایی است، صبری زیبا که به منزله جهاد دائمی در راه خداوند بلند مرتبه است.
وی گفت: انتظار فرج با صبر معنا پیدا می کند و منتظران واقعی باید صبور باشند.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: خداوند بلند مرتبه در قرآن کریم فرموده است به انتظار بنشینید که من هم با شما به انتظار نشسته ام.
آیت الله سلیمانی افزود: باید صبر پیشه کنیم زیرا زمانی فرج تحقق پیدا می کند که همه امیدها درهم بشکند و هیچ امید غیر الهی در عالم وجود نداشته باشد و تا زمانی که یاس بر بشر و بشریت مستولی نشود و از همه جا ناامید نشوند، فرجی در کار نخواهد بود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: صبر بر فراق مهدی موعود وظیفه همه ما در این برهه از زمان است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: وظیفه دیگر منتظران انتظار برای فرج است که از همه اعمال نزد خداوند افضل تر و بالاتر است.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: منتظران واقعی غیبت، حضرت مهدی موعود (عج) را به منزله مشاهده می دانند همانطور که مردم انقلابی ایران اسلامی یاری بقیه الله را در انقلاب 57 با چشم سر دیدند.
آیت الله سلیمانی اضافه کرد: امام زمان (عج) چنان از منتظران واقعی حمایت می کند که آنان می توانند به وضوع حضور ایشان را مشاهده کنند.
امام جمعه زاهدان گفت: وظیفه دیگری که در زمان غیبت امام زمان (عج) بر عهده منتظران است دعا برای فرج است که گشایش در امور را نیز در بردارد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در زمان غیبت مساله انقطاع و بریدن از بیگانگان و قدرت های مادی از دیگر وظایف منتظران است زیرا آنچه می توان زمان ما را به فرج مهدی موعود (عج) نزدیک کند مساله انقطاع امید از بیگانگان است.
امام جمعه زاهدان بر حضور حداکثری مردم در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت:برخی از مردم هنوز نامزد مورد نظر خود را برای رای دادن انتخاب نکرده اند و منتظر آخرین مناظره نامزدها که مربوط به اقتصاد کشور است هستند تا بر اساس آن تصمیم نهایی را بگیرند که در واقع مساله اقتصاد از مهمترین مسائل کشور است.
آیت الله سلیمانی افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات به منزله استحکام نظام و به عنوان تکلیف برای آحاد مردم است.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب 27سال پیش دیدگاه خود را درباره انتخابات در سه محور بیان داشتند که بر پایه آن از ویژگیهای انتخابات استفاده از شیوه های تبلیغاتی صحیح و پرهیز از بداخلاقی انتخاباتی است.
امام جمعه زاهدان افزود: بر پایه بیانات رهبر معظم انقلاب پایبندی به ارزش های اسلام و انقلاب و اهداف ملت از ویژگی های فردی انتخاب فرد اصلح در انتخابات است.
وی بیان کرد: ایشان فرمودند فرد انتخاب شده باید با مردم صمیمی باشد و خود را خدمتگزار مردم بداند و روحیه استکبار ستیزی داشته باشد.
آیت الله سلیمانی گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب فرد اصلح باید مومن، باتقوی و متوسل به خداوند بلند مرتبه و ساده زیست باشد و از اشرافی گری اجتناب کند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: معظم له فرمودند فرد اصلح باید پاک دامن، دور از فساد اخلاقی و اقتصادی باشد و به توانایی ها و نظرات مردم ایمان داشته، صادق و رو راست باشد.
عضو خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری درباره مدیریت اجرایی کشور نیز فرمودند افراد انتخاب شده باید قوی، کارآمد، خستگی ناپذیر و آگاه به نیازهای مردم باشند.
وی افزود: برپایه بیانات مقام معظم رهبری افراد اصلح باید بصیر و باتدبیر، مجری عدالت و ستیزه گر با بی عدالتی باشند و در جهت آرمان ها و پیشرفت کشور قدم بردارند.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند افراد اصلح باید التزام به قانون داشته و به اقتصاد مقاومتی پایبند باشند و برای پیشرفت کشور نگاهشان به درون مرزها باشد و به بیگانگان اعتماد نکنند و دلخوش به امداد آنان نباشند.
وی افزود: حضور مردم استان سیستان و بلوچستان در دوره های قبل مثال زدنی بوده است که در این دوره هم به طور قطع همانگونه خواهد بود.
8006**6081 خبرنگار: نرگس تیموری** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۶۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم

به گزارش خبرگزاری مهر، بیت مرحوم آیت الله امامی کاشانی در بیانیه‌ای از رهبر معظم انقلاب، علما، محافل علمی، مسئولان و عموم مردم به دلیل حضور در برنامه‌های تدفین و ترحیم وی و همراهی با بازماندگان قدردانی کرد.

متن بیانیه بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
ان الذین آمنوا و عملوا الصالحا سیجعل لهم الرحمن ودا
همانا آنانکه به خدا ایمان آوردند و نیکوکار شدند خدای رحمان آنها را خلق محبوب می‌گرداند.

در واپسین روزهای اسفند ماه سال ۱۴۰۲، درگذشت عالم پرهیزکار و دلداده حضرت ابا صالح المهدی عج، مرحوم آیت الله محمد امامی کاشانی رحمه الله علیه رحمه واسعه قلوب ما و بسیاری از ملت شریف را جریحه‌دار نمود.

برای آنانکه با سیره ایشان و خدمات آن مرحوم آشنایی داشتند فقدان ایشان خسارت سنگینی بود که جبران آن دشوار است لکن خاضع هستیم در برابر مشیت و اراده الهی.

آن مرحوم تا پایان حیات طیبه خود دغدغه تعلیم و تربیت نسل جوان و نشر معارف دینی و نیز خدمت به ناتوانان ایشان با محب وافری که به اهل بیت صلوات الله علیم اجمعین و عشق زاید الوصفی به حضرت ولیعصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء داشتند تا آخرین دقایق حیات پر برکتشان در پی تبیین و تکمیل تالیفات گرانبهایشان در این زمینه بودند.

اگرچه زبان قاصر است لکن بر خود وظیفه دانستیم که مراحم و الطاف رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی و بیت حضرت امام خمینی رحمه الله علیه، و بیوت حضرات مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، علما و اساتید حوزه‌های علمیه، روسای محترم سه‌گانه و مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای محترم شورای نگهبان و مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی، نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه شهرها، هیئت محترم وزیران و مقامات کشوری و لشکری، اساتید محترم دانشگاه‌ها، مقامات و کارکنان ارگان‌ها و نهادها، اصحاب رسانه، روحانیون و ائمه جماعات مساجد، هیئات مذهبی، اتحادیه و اصناف، همه زنان و مردان بزرگوار و شریف که بر ما منت نهادند، قدم رنجه فرمودند و با شرکت در هر یک از مراسم با شکوه وداع، تشییع، تدفین، ترحیم و چهلم آن عزیز راحل در تهران، مشهد مقدس، کاشان و سایر شهرها و یا با ارسال پیام از طریق رسانه‌های عمومی و فضای مجازی، ما را تسلی بخشیدند و همه آنانکه با فاتحه خود بوستان پژمرده خاندان ما را رونق تازه بخشیدند و از همه کسانی که در این روزهای غم‌آلود، ما را یاری کردند، قدردانی و سپاسگزاری داشته باشیم. در خاتمه از درگاه خداوند سبحان بهترین اجر و پاداش را برای همه مومنین و مومنات و برای آن عالم ربانی، علو درجات در اعلی علیین را مسئلت داریم. ان‌شاءالله ایران عزیز و مردم کشورمان در امنیت و سلامت بوده و تحت رهبری مقام عظمای ولایت به پیشرفت‌های درخشان که آرزوی آن فقید سعید بود، دست یابند.

والسلام علی عبادالله الصالحین
بیت مرحوم آیت الله امامی کاشانی رضوان الله تعالی علیه

کد خبر 6086925 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم