Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@02:08:00 GMT

جشن نیمه شعبان مجموعه ۳۱۳ یار موعود در کرمانشاه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۶۶۶۵۱

جشن نیمه شعبان مجموعه ۳۱۳ یار موعود در کرمانشاه برگزار شد

در سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت توسط کانون مهدی منتظر و به همت مجموعه کشوری ۳۱۳ یار موعود مراسم جشن نیمه شعبان در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی موسسه 313یار موعود، عضو کانون تخصصی مهدویت قم در این مراسم اظهار داشت: منتظران واقعی حضرت مهدی(عج) به مسائل دینی و حق‌الناس آشنایی کامل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی افزود: فرج همهٔ کائنات در فرج مهدی(عج) موعود است و در آیه 23 سوره احزاب آمده است که منتظران واقعی به مسائل دینی و حق‌الناس آشنایی کامل دارند.

این استاد حوزهٔ علمیه قم گفت: مردم نسبت به پذیرش تکلیف ولایت‌پذیری سه دسته هستند عده‌ای ولایت پذیرند و نمی‌خواهند اهل عمل به تکلیف باشند، عده‌ای دیگر ولایت پذیرند و تا حدی جلو می‌آیند و عده‌ای دیگر ولایت پذیرند و تا لحظه آخر ثابت قدم می‌مانند.

عضو کانون تخصصی مهدیت قم گفت:‌ مردم زمان حضرت مهدی(عج) قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیستند و امامت حضرت را قبول دارند و همچنین از منتظران واقعی به شمار می‌روند و به مسائل دینی و حق‌الناس نیز آشنایی کامل دارند.

موسوی با بیان اینکه هیچکس در عالم به اندازهٔ امام زمان(عج) شوق ظهور ندارد افزود: مانع ظهور از طرف ما مردم است نه از طرف امام عصر و باید به گونه‌ای برای تعجیل در ظهور امام عصر(عج) عمل کنیم که اگر در روز قیامت در سیمای پیامبر(ص) نظر کردیم به پیامبر عرض کنیم که ما یک دقیقه از طول غیبت امام مهدی(عج) کم کردم.

وی با تأکید بر منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی بودن گفت: اگر انقلابی بودن و ولایتمداری خود را به اثبات برسانیم زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) سریعتر خواهد بود.

وی افزود: امام مهدی بقیةالله و آخرین ذخیره امامان است و امام زمان همیشه آماده ظهور است اما این لشگر صاحب زمان هستند که باید آماده باشند زیرا در زیارت آل یاسین می‌خوانیم «نصرتی و مودتی و خالصةٌ لکم» و در دعای عهد می‌گوییم سلام و درود خداوند از من برتو تا ابد.

وی با بیان فواید و خواص دعای عهد ویژه حضرت مهدی(عج) بیان کرد: این دعای مبارک به تعهد منتظران واقعی به حضرت صاحب الزمان اشاره دارد و برخی ویژگی‌های شخصیت عظیم‌الشأن منجی عالم بشریت را بر می‌شمارد که منتظران واقعی باید مدافع حضرت ولیعصر(عج) باشند و مومنان و منتظران حضرت مهدی خطاب به حضرت مهدی (عج) بر دفاع و حمایت از حضرت تأکید دارند و دغدغه آنان تعجیل در فرج حضرت مهدی است.

وی بهحدیثی از امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: مردم دورهٔ آخر زمان بهترین مردمان هستند زیرا که شرایط ظهور را رقم می‌زنند.

مدیر کانون تخصصی مهدی منتظر(عج) در کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: اهداف مهم اجرای برنامه‌های معنوی مهدویت در حقیقت ارتباط و آشنایی با شخصیت منجی عالم بشریت برای تقویت معرفت‌شناسی و تعجیل در فرج حضرت مهدی موعود(عج) است که نیازمند تلاش همگانی است.

رضا فرخ‌شاهی افزود: فعالیت‌های مجموعه 313 یار موعود(عج) به عنوان طرح کشوری و بین‌المللی شناخته شده که تاکنون خدمات ارزشمندی را در راستای معرفت‌شناسی و مباحث معنوی مهدویت در جامعه ارائه داده و دارای ظرفیت‌های فراوانی است.

مدیرکانون تخصصی مهدی منتظر(عج) در کرمانشاه به رویات ارزشمندی از ائمه اطهار در مورد مباحث مهدویت اشاره و بیان کرد: امام صادق(ع) در این مورد روایت زیبا و ارزشمندی دارند مبنی بر اینکه اگر دوران حضرت مهدی(عج) را درک می‌کردم در واقع همه عمر در خدمت حضرت موعود(عج) گام بر می‌داشتم، بنابراین با توجه به این سخنان گهربار ائمه معصوم(ع)، همه افراد با هر چه در توان دارند باید در ایجاد شرایط ظهور حضرت مهدی(عج) تلاش کنند.

وی به برنامه‌های فرهنگی دوره‌های تخصصی کانون 313 یار موعود در استان کرمانشاه مبنی بر مهدویت، شناخت علائم و شرایط ظهور منجی عالم بشریت، فواید انتظار، معرفت‌شناسی مهدویت،‌ ویژگی منتظران واقعی و آشنایی با مباحث معنوی مهدویت اشاره کرد.

مدیرکانون تخصصی مهدی منتظر(عج) تصریح کرد: ویژه برنامه استقبال از پرچم حرم مطهر حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به صورت 10 روزه و با حضور خادمان آستان قدس رضوی هر ساله با همت این دستگاه اجرایی در استان کرمانشاه انجام می‌شود و مورد استقبال فراوانی قرار می‌گیرد.

فرخ‌شاهی بیان کرد: سال قبل در 170 نقطه مختلف در منطقه، پرچم حرم مطهر حضرت شمس‌الشموس برای زیارت دلدادگان و شیفتگان امام رئوف آورده شده که ضمن ایجاد اتحاد بین مذاهب شیعه و سنی مورد استقبال فراوانی قرار گرفت و آنان که در این مراسم معنوی کانون مهدویت را همراهی می‌کنند در ثواب آن هم به عنوان ذخیره دنیا و آخرت سهیم هستند.

این مسئول به برگزاری همایش سادات عظیم‌الشان کرمانشاهی توسط کانون تخصصی مهدی منتظر(عج) اشاره و تاکید کرد: اجرای این مراسم معنوی در واقع تجلی‌گر عشق به اهل بیت و امامان معصوم(ع) در کشور و استان است.

وی با یادآوری اینکه حامیان بسیاری از نظر مسائل مالی و معنوی در این حرکت گسترده در کانون تخصصی مهدی منتظر(عج) سرمایه‌گذاری می‌کنند، خواستار حمایت از سوی ولایت‌مدارن علاقه‌مند به موضوعات مهدیت در برگزاری بهتر این حرکت معنوی هستیم.

مدیرکانون تخصصی مهدی منتظر(عج) گفت: افراد می‌توانند حمایت خود را در عرصه‌های مختلف مباحث مهدویت با وجود ظرفیت عظیم آن در این راستا ارائه کنند و گام‌های مثبتی در این زمینه بردارند.

این مسؤول تصریح کرد: تجمع حامیان کانون مهدویت در مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین که به صورت کشوری و بین‌المللی است با تدارک برنامه‌های گوناگون فرهنگی در این ایام برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سایت مهدویت به 17 زبان دنیا در زمینه مباحث دینی انتظار و معرفت‌شناسی نسبت به حضرت مهدی(عج) به جامعه خدمات موثری ارائه می‌دهد.

فرخشاهی گفت: در نیمه شعبان به نوعی جذب عوامل انسانی در کانون تخصصی مهدی منتظر(عج) انجام می‌گیرد، همچنین اجرای مراسم فرهنگی و آزمون‌های مهدویت برای ارائه مدارک از دیگر برنامه‌های این دستگاه اجرایی است.

مدیرکانون تخصصی مهدی منتظر(عج) افزود: حامیان مالی بسیاری در تامین هزینه‌ها و اجرای مراسم مهدویت ما را یاری می‌کنند که بخش اعظم آن توسط مشارکت‌های مردمی تهیه می‌شود که اهداف این مراسم و برنامه‌های معنوی در حقیقت ارتباط و آشنایی با مباحث مهدویت و امام زمان(عج) در راستای تعجیل در فرج حضرت مهدی موعود(عج) است.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید بحث انتخابات را جدی بگیریم تا با وجود شرایط فضای سیاسی و اجتماعی انتخابات شایسته‌ای محقق شود، گفت: انتخاب سالم و با بصیرت در واقع دل حضرت مهدی(عج) را خشنود می‌کند، هرچند کاندیداها مورد تایید نظام و مقام معظم رهبری هستند، اما اگر بهترین را انتخاب کنیم حضرت مهدی(عج) را شاد کرده‌ایم و همچنین سرنوشت بهتری در چهار سال آینده رقم می‌خورد.

انتهای پیام /

R41380/P1384/S6,68/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۶۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع باشکوه ۶ هزار نفری امام زمانی‌ها در اسلامشهر

اجتماع باشکوه قریب به ۶ هزار نفری امام زمانی‌ها به مناسبت ایام دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) در اسلامشهر برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، اجتماع باشکوه و پرشور امام زمانی‌ها با حضور قریب به 6 هزار نفر از کودکان و نوجوانان و عاشقان و دوستداران اهل‌بیت (ع) در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهرستان اسلامشهر برپا شد.

در این اجتماع عظیم مردمی که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اسلامشهر برگزار شد، ابوذر روحی با اجرای سلام فرمانده 3، علی‌اکبر قلیچ خواننده آهنگ ایلیا ایلیا، گروه سبیل ارشاد و گروه نمایش ورزش زورخانه‌ای و... لحظات شاد و مفرحی را برای مردم اسلامشهر رقم زدند.

در این اجتماع عظیم  که به مناسبت ایام دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) برگزار شد، خانواده‌ها به همراه فرزندانشان به‌ویژه دختران از تمام مناطق و محلات اسلامشهر در محل برنامه حضور یافتند.

اجتماع دختران سنندجی به مناسبت روز دختر

گفتنی است در حاشیه این اجتماع پرشور غرفه‌های عرضه پوشاک اسلامی، موکب حضرت رضا (ع)، ایستگاه‌های صلواتی، غرفه کودک، نمایشگاهی برای عرضه تولیدات و توانمندی‌های خانگی بانوان و... خدمات‌رسانی کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور کاروان سفیران کریمه اهل بیت(س) در کرمانشاه
  • طرح «نذر سلامت» در استان سمنان برگزار می‌شود
  • محفل انس با قرآن در آبدان برگزار شد
  • برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی ویژه کانون‌های مساجد
  • اجتماع باشکوه ۶ هزار نفری امام زمانی‌ها در اسلامشهر
  • اجتماع بزرگ "فرمانده مهدی" در یزد برگزار شد
  • حضور ۵ هزار نفری کرمانشاهیان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
  • عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس؛ محور پنجمین کنگره امام رضا(ع)
  • ۳۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • برگزاری اجتماع «فرمانده مهدی» در مهریز