Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: چه شده که برخی مسئولان با تمام اشتباهاتشان خود را شرمنده‌ی مردم نمی‌دانند و آیا وقتش نیست که حق انقلابی بودن و ماندن، حق مستضعفین، اسلام‌خواهی و آب‌وخاکمان را مطالبه کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانامجتبی محبتی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال؛ با تبریک فرارسیدن اعیاد سعید شعبانیه اظهار کرد: 38 سال رشادت، 38 سال مردانگی ، 38 سال حضور و همچنان درصحنه، کجای دنیا می‌توان چنین مردم غیرتمند و اراده‌ای را یافت که هرآن، باجان و مال و هر آنچه در توان دارند در عرصه‌های گوناگون پشتیبان کشور و آب‌وخاک و ولی امر خود باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شما مردم غیرتمند بارها و بارها پای عهد و پیمانتان با انقلاب ایستاده‌اید و چه سندی معتبرتر از ایستادگی و مقاومت شما با خون سرخ 403 شهید و حضور هرساله در راهپیمایی‌های ملی و مشارکت حداکثری در ادوار مختلف انتخابات.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان خطاب به مرم اسدآباد گفت: مردم شریف شکی نیست که در هفته‌ی آتی نیز همچون همیشه شاهد رشادت غیورانه و فهیمانه شما خواهیم بود که بازهم با حمایت از نظام اسلامی و انتخابی شایسته مشتی محکم بر دهان دشمنان خارجی و منافقین داخلی خواهید کوبید و به فرموده‌ی رهبری با حضور در عرصه‌های مختلف ملی سایه‌ی تعرض و جنگ را از پهنه‌ی ایران اسلامی عقب خواهید راند. و چه چیزی ارزشمندتر از ملتی صبور و نجیب چون شما برای رشد و تعالی یک کشور. و کاش این بار مسئولین پاسخ الطاف و رشادت‌های چندساله‌ی شمارا داده و نگذارند حق شما ملت عزیز به طرق مختلف چه در حوزه‌ی خارجی و چه در حوزه‌ی داخلی تضییع گردد. و از جان‌ودل مفتخر به خدمت گذاری شما گردند.

وی یادآور شد: لازم به ذکر است که ایران اسلامی به جهت برگزاری انتخابات در تعیین مسئولین کشوری در بین تمام کشورهای دنیا رکورددار و بی‌نظیر می‌باشد و این انتخابات پی‌درپی نشان از آزادی تمام‌کمال و مؤثر ملت ایران در تعیین سرنوشت خویش است که سرمایه‌ای بسیار ارزشمند می‌باشد. پس باید توجه داشت مهم‌ترین مسئله در مورد انتخابات و حکومت اسلامی فهم این آزادی و حفظ و حراست از آن است. که نکند عده‌ای همچون دیگر کشورهای مدعی آزادی با در دست داشتن ثروت و نفوذ و بی‌اخلاقی بر کرسی قدرت بنشینند و آزادی حقیقی و حق ملت را به انزوا رانده و شمارا به منجلاب آزادی دروغین مدعیان غربی هدایت کنند. اطمینان داشته باشید این امر یعنی انحراف انتخابات آزاد تا زمانی که شما مردم با تحقیق و شاخص‌های انقلابی روی دهید محقق نخواهد شد.

محبتی ادامه داد: ملت شریف حقیر در جایگاه فرزند کوچک و نسل سوم انقلاب خدمتتان عرض می‌کنم که اگر امروز درد دین و آخرت و تشیع رادارید بر شما واجب است با بصیرت و چشمانی باز پای صندوق‌های روی حاضر شوید، چراکه ساختار و رویه‌ی این نظام با آرای شما شکل خواهد گرفت وامان از روزی که باروی خودِ شما اشرافی‌ها و تجمل‌گراها و غرب‌زده‌ها و کاخ‌نشین‌ها بر مسند قدرت تکیه زنند و امور دنیای شما مسلمین را در دست‌گیرند. چراکه آن روز دیگر سخت می‌شود از اسلام ناب محمدی و حمایت از مظلوم و عدالت امام علی(ع) و آرمان‌های انقلاب دم زد چه رسد به تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی.

مردم عزیز برم است در این برهه‌ی حساس تاریخی شخصی را به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب نماییم که با اهداف اصیل انقلاب بیگانه نبوده و درد کوخ‌نشینان را بفهمد و در این وانفسای اقتصادی بنابر فرمایش رهبری و جمع کثیری از متخصصین تکیه‌بر ظرفیت‌های درون و اعتماد به جوان ایرانی و مدیریت جهادی را مبنای تصمیمات و برنامه‌های خود قرار دهد نه اعتماد به وعده‌های کذابان تاریخ سیاست و خام فروشی منابع کشور را.

وی در خصوص انتخاب، گفت: به کسی رأی دهیم که در مقابل ولنگاری فرهنگی ابراز نگرانی نموده و حداکثر تلاشش را به جهت بهبود اوضاع و ترویج و تثبیت سبک زندگی دینی انجام دهد. چراکه دشمن دارد به آهستگی و بانفوذ هرچه‌تمام‌تر با ایجاد تغییر رفتار مردم از تحصیل‌کرده تا بی‌سواد از بازاری تا خانه‌دار انقلاب اصیل اسلامی‌مان را به دگرگونی و زوال می‌کشاند؛ به کسی رأی دهیم که با مردم بیگانه نبوده و از مردم باشد برای مردم، و افتخارش پیوند به بدنه‌ی مظلوم جامعه باشد نه اتصال به مراکز قدرت و ثروت ؛ به کسی رأی دهیم که اخلاق انتخاباتی را رعایت می‌نماید چراکه این رفتارها خود نشانگر و ملاک دین‌داری و تقوای کاندیدها می‌باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مردم عزیز باید هوشیار بود تا مبادا به‌واسطه‌ی رأی شما افرادی که تشنه‌ی قدرت و ثروت بوده و از هیچ روشی برای پیروزی در انتخابات صرف‌نظر نمی‌کنند در رأس اجرایی امور مملکتی قرار گیرند. و این موضوع امری جدی می‌باشد چراکه با عرض تأسف شاهدیم این روزها هواداران نامزدها و حتی خودِ برخی کاندیدها با اقداماتی نسنجیده و عوام‌فریبانه و تمسک به هوای نفس و روحیات هیجانی جوانان سعی در جمع‌آوری رأی دارند که این امر به‌هیچ‌وجه درخور نظام اسلامی و مردم مسلمان ما نیست. و چه‌بهتر که بااراده‌ی خودِ شما مردم شریف چنین افرادی هرچه سریع‌تر از عرصه‌ی فعالیت‌ها و دامان سیاسی کشور پاک شوند.

وی گفت: هم‌کیشان عزیز بیایید به کسی رأی دهیم که با شجاعت و بدون وابستگی حزبی و جناحی ، تمام توان و تلاشش را در جهت تحقق ارمان مای انقلاب اسلامی به کار گیرد، نه اینکه پس از کسب منصب بازیچه‌ی دست احزاب و سیاست‌مداری گردد و نیمی از متخصصین را به بهانه‌های واهی و دعواهای جناحی از اداره‌ی کشور کنار بگذارد و هرآن با هر فشاری از حقوق ملت کوتاه بیاید.

محبتی از مردم اسدآباد خواست که به کسی رأی دهند که با برنامه‌ای فکر شده و منطبق با اصول اسلام و سلایق مردم عزیز پای درصحنه‌ی انتخابات گذاشته باشد نه کسی که صرفاً برای در دست گرفتن قدرت با تمسک به وعده وعیدهای کذب و یا تکیه‌بر روش‌های بیگانگان قصد ریاست قوه‌ی مجریه را کرده است.

وی گفت: پدران، مادران خواهران و برادران عزیز، سخن در این باب که به چه کسی رأی دهیم بسیار است اما بنده تا همین‌جا بسنده نموده و این قسمت از عرایضم را با توصیه به تحقیق، در رابطه با کاندیداها و انتخاب اصلح به با ذکر نکاتی به پایان می‌برم. نکته‌ی اول امنیت و آرامش در آستانه‌ی انتخابات و پس‌ازآن است. که بنا به فرموده‌ی مقام معظم رهبری امنیت در انتخابات باید محفوظ بماند و اگر کسی علیه امنیت کشور اقدام کند قطعاً سیلی سختی خواهد خورد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان خطاب مردم گفت: تردید نداشته باشید دشمن همچون همیشه در پشت مرزهای امن این کشور در تدارک فتنه‌هایی همچون 88 می‌باشد و گذر از فتنه‌ها، فقط و فقط با اعتنا به دو چیز ممکن و قابل‌دسترس است. یکی توان امنیتی دستگاه‌های مربوطه و دیگری بصیرت شما مردم عزیز که راه را از بی بیراهه جدا می‌گرداند. فلذا در این برهه‌ی حساس زمانی که جامعه اراده‌ی هرگونه التهاب است توجه ویژه‌ای به این معضل و مشکل احتمالی داشته باشید تا با عنایت حضرت ولی‌عصر ارواح‌ها فدا تمامی مسائل مرتفع گردد.

وی گفت: لازم میدانم دراین‌بین یادآور شوم، بنده به نمایندگی از قشر دانشجویان انقلابی اعلام می‌کنم که تا پای جان، همچون شهدای پیش از انقلاب و دفاع مقدس پای بیعت با امام و رهبر انقلاب ایستاده‌ایم و یک‌قدم از منافع اسلام و انقلاب و مردم عقب نمی‌نشینیم. و در انتخابات پیش رو تمام تلاشمان را به جهت برقراری امنیت در کشور عزیزمان ایران انجام خواهیم داد.

محبتی نکته‌ی دیگر آگاه‌سازی مردم در مقابل برخی بی‌اخلاقی‌های انتخاباتی دانست و گفت: این بی‌اخلاقی‌ها چیزی جز توهین به شعور ملت نمی‌باشد؛ وقتی در چندین نقطه‌ی ایران دهیاران به مردم ساده‌دل و شرافتمند روستا میگویند که دوران ریاست جمهوری هشت‌ساله می‌باشد و یا عنوان می‌کنند اگر به رئیس‌جمهور فعلی رأی ندهید بودجه شما قطع خواهد شد! این‌ها بی‌اخلاقی است. این‌ها بی‌اخلاقی است وقتی در زیرساخت‌ها و امکانات دولتی و گرد هم‌آیی‌های غیرسیاسی از کاندید خاصی حمایت می‌شود و مایه‌ی تأسف و تأمل است که چرا برخی کاندیدها بر طبل تفرقه بین مذاهب و ملت می‌کوبند و با دوقطبی کردن کشور امنیت ملی را به خطر می‌اندازند تا شاید به اندک مقبولیتی در بین عده‌ای دست یابند. و متأسفانه این روزها توسل به وعده‌های دروغ انتخاباتی بسیار شایع شده است و باید عرض کنم اگر جامعه، این قبیل بی‌اخلاقی‌ها را نهی نکند، این مسائل نیز آرا از مسیر رشد بازخواهند داشت و مردم بدانید که این‌گونه بی‌اخلاقی‌ها زیبنده‌ی مردم شریف و حکومت اسلامی نیست!

وی در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با وضع موجود و شرایط کنونی کشور نکاتی را اشاره کرد: مسئله‌ی اول که خود بهتر هر کس دیگری با آن در ارتباط بوده و حسش می‌کنید مسئله‌ی اقتصاد و معیشت است، که به جرأت می‌توان گفت در چند سال اخیر به این حد از سختی و نابسامانی نرسیده بود و متأسفانه این روزها خطاهای بسیاری در این حوزه مشاهده می‌گردد و به قول رئیس‌جمهور که معیار اصلی تورم جیب مردم است نه بانک مرکزی و مرکز آمار! و این روزها شاهدیم جیب مردم نیز بسیار خالی به نظر می‌رسد! روشن است که مسئله‌ی اول نظام به جهت پیگیری و حل آن، موضوع مهم اقتصاد و معیشت می‌باشد. و رهبر معظم انقلاب نیز چشم‌انداز این مسیر و رشد را برای دولت‌مردان و مجریان ترسیم نموده است که چگونه می‌شود از این بحران و آشفتگی اقتصادی رهایی یافت اما متأسفانه با تأکیدات فراوانی که وجود دارد در بخش اقدام و عمل هنوز افراد، کارآمدی و کفایت لازم را از خود بروز نداده‌اند و گویی اعتقادی بر این مسیر نداشته و ندارند. زیرا هیچ سنخیتی بین عملکردشان و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نمی‌توان یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امروز که ما دم از اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی می‌زنیم دختر فلان مسئول در شرکتی که به نام پدرش ثبت است با استفاده از رانت دولتی، با واردکردن کالای غیرضروری به ایران کارگران ایتالیایی را مشغول و فرزندان شما و جوانان ایران را بیکار می‌کند.حال ما چگونه حرف از رشد اقتصاد و افزایش کیفیت معیشت مردم بزنیم؟ چگونه به مردم بگوییم شرایط را تحمل‌کنید وقتی دارایی فلان مسئول به‌اندازه‌ی بودجه‌ی یک سال یک شهر است ؟ چگونه به جوان ایرانی بگوییم با بیکاری مدارا کن وقتی فلان پیرمرد هفتادساله، هم مسئول است و هم چند شغلِ ؟

وی خاطرنشان کرد: مردم این‌همه سال پای اسلام ایستاده‌اند و من شک ندارم امروز نیز خواهند ایستاد اما به‌شرط صداقت دولت‌مردان و شفافیت عملکردشان. برای شروع این شفافیت‌ها و محرمیت مردم به مسئولین، خوب است که کاندیداها در مناظره‌ی امروز دارایی و اموال بستگان درجه‌ی یک خود را اعلام کنند تا بر مردم روشن شود که قرار است چه کسی امور اجرایی کشور را با چه فرهنگ و سبک زندگی به عهده بگیرد!مردم از نداشتن‌ها و کمبودها ناراضی نیستند مردم از توزیع ناعادلانه‌ی ثروت و امتیازات ویژه برای عده‌ای اندک گله‌مند هستند.

محبتی گفت: اگر واقعاً ثروت و امکانات نیست پس این خانه‌های شمال شهر و اتومبیل‌های چند ده‌میلیونی و گل‌ها چند صدمیلیونی خارجی از کجا آمده است؟ چرا عده‌ای اندک، درنهایت آرامش و تمکن مالی زندگی می‌کنند وعده‌ی بسیاری در فقر مطلق؟ چرا عده‌ای برای نان شب و لباس فرزندشان محتاج‌اند وعده‌ای چهار نوبت سفر خارجه در سال می‌روند؟ و پول ملت را که همچون جلو مکیده‌اند در سواحل فلان دریا و بازدید از فلان برج و استراحت در اتاق فلان هتل فلان کشور به بیرون تف می‌کنند. بهتر نیست؟ که مسئولین با مردم روراست باشند و بگویند چرا شرایط را به‌گونه‌ای پیش بردند که ثروتمند روزبه‌روز غنی‌تر و فقرا روزبه‌روز فقیرتر شدند.

وی گفت: مسئولین نگویند نیست و نمی‌توانیم...چون همگی شاهدیم که هست و می‌شود اما این زیاده‌خواهی و سیاست‌های غلط یک عده است که کار را به اینجا کشانده!است اما بااین‌همه امیدواری‌مان شاالله با حضور و مطالبه‌ی شما مردم عزیز تمام موانع تحقق عدل در جامعه‌ی اسلامی برطرف شده و مسئولین حداقل در جهت احقاق مظلومین گام بردارند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان مسئله‌ی دیگر را که لازم ابراز دغدغه دانست، سند آموزش 2030 یونسکو خواند و گفت: می‌توان از انبه عنوان یک سلطه‌ی فرهنگی نام برد. این سند از ما می‌خواهد آموزش تعالیم قرانی را به بهانه‌ی خشونت‌آمیز بودن و تعارض با صلح جهانی کنار بگذاریم! شایان‌ذکر است که این سند موارد و بندهای متعددی دارد که متأسفانه در تعارض با تعالیم دینی و سبک زندگی ایران اسلامی می‌باشد و به دلیل حفظشان این تریبون از بیان جز آن شرم دارم. اما حداقل می‌شود به مسئولین هشدار داد که ملت مسلمان ما خود دارای مبناها و روش‌های دینی و اسلامی برای تربیت فرزندان هستند و خواهش ما از دولت‌مردان و مجریان و غرب‌زدگان این است اگر خدمتی برای بهبود رشد فرزندان در بستر دینی خانواده‌ها نمی‌کنید، شمارا به خدا کار را خراب‌تر نکنید و دیکته‌ی غلط زندگی فاسد غربی را برای معلمین فهیم ما از رو نخوانید و آموزش کودکانمان را به مساجد و منبرها و مادران عفیف بسپارید. چراکه جمهوری اسلامی شانه زیر بار این چیزها و اقدامات ضد فرهنگی و بنیان‌کن نمی‌دهد و تسلیم نمی‌شود.

وی گفت: موضوع اخری که نمی‌توان نادیده گرفت لزوم بازخوانی اصول انقلاب اسلامی و بازنگری در رفتار برخی مسئولین می‌باشد زیرا امروز برای عده‌ای که شاهد روزهای تب‌دار اوایل انقلاب بودند و به‌خوبی هرچه‌تمام‌تر با شعارهای انقلاب آشنا هستند و جنگ و مدیریتش را دیده‌اند این تغییرات نامطلوب مورد سؤال می‌باشد که چرا روزی در این مملکت خدمت به مردم وظیفه و افتخار محسوب می‌شد، اما امروز اگر کاری انجام بشود و اگر بتوان نامش را خدمت گذاشت نه خیانت؛ تنها و تنها با رانت و حقوق‌های نجومی باید پاسخ داده شود!

محبتی خطاب به مردم اذعان داشت: مردم عزیز چه شده است ما و انقلاب ما را که فرهنگ خدمت و ایثار و ازخودگذشتگی این‌چنین از زندگی برخی مسئولین رخت بربسته است! چه شده است که برخی مسئولین با تمام اشتباهاتشان خود را شرمنده‌ی مردم نمی‌دانند؟ آیا این وقتش نیست مطالبه کنیم حق انقلابی بودن را؟ حق انقلابی ماندن را؟حق مستضعفین را؟حق اسلام‌خواهی‌مان را؟حق آب‌وخاکمان را؟

انتهای پیام/ن

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۶۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی صبح دیروز در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» با تقدیر از عباس سلیمی نمین به خاطر تألیف این کتاب، گفت: امروز با توجه به گسترش فضای رسانه‌ای و مجازی و به تبع آن، خبررسانی و انتشار اخبار در این فضا و اثرگذاری آن بر روی افکار عمومی، حقایق وقایع در بعضی از اوقات به صورت وارونه نمایش داده می‌شود و در واقع قلب حقیقت پیش می‌آید و بالتبع آن تحریف در یک واقعه رخ می‌دهد.

آنگونه که جماران روایت کرده، نوه امام خمینی(س)، با اشاره به برنامه‌ریزی معاندین انقلاب برای تحریف اندیشه‌های حضرت امام، تأکید کرد: امروزه متأسفانه شاهد آن هستیم که زندگی شخصی، سیاسی و اجتماعی حضرت امام به صورت هدفمند تحریف شده و به جامعه عرضه می‌شود. نمونه‌های بسیاری را هم در شبکه‌های مجازی و هم رسانه‌های معاند شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از ابعاد شخصیت حضرت امام همچنان ناشناخته است، افزود: در واقع نسل کنونی انقلاب، به خصوص نسل نوجوان و جوان، امام را به درستی نمی‌شناسند و عظمت امام را درک نکرده‌اند. لذا وظیفه همه ماست که امام را، همان امامی که فی الواقع بودند، معرفی کنیم و نگذاریم منحرفان و مخالفان نظام، امام را تحریف کنند. در اینجا وظیفه یک مورخ جلوگیری از تحریف چنین شخصیتی است.

اشراقی با تأکید بر اینکه یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد، اظهار داشت: تحریف امام، تحریف انقلاب و تحریف جمهوری اسلامی و تحریف اسلام ناب محمدی(ص) است. رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که در مقابل شبیخون‌های فرهنگی دشمن باید برنامه داشت چون آنان نیز با برنامه و هدفمند هجمه فرهنگی انجام می‌دهند. به همین دلیل ما نیز باید برنامه داشته باشیم و یکی از مهمترین کارهایی که ما می‌توانیم در مقابل هجمه فرهنگی دشمن انجام دهیم، «جهاد تبیین» است؛ جهاد تبیین در خصوص انقلاب، امام و دفاع مقدس.

وی تأکید کرد: یکی از وظایف مهم مورخ «جهاد تبیین» است؛ تبیین حقیقت انقلاب و نظام و اینکه عده ای از معاندین در فضای رسانه‌ای و فضاهای مجازی با هزینه‌های فراوان به دنبال تطهیر رژیم فاسد پهلوی هستند. این گروه به دنبال وارونه نشان دادن حقیقت هستند؛ اینجاست که باید مورخ جلوی این تحریف آشکار تاریخی را بگیرد و نگذارد استکبار رسانه‌ای به اهداف خود برسد.

نوه امام خمینی(س)، یادآور شد: تا کنون چندین مستند برای تحریف انقلاب و امام توسط رسانه‌های بیگانه ساخته شده است. ما چقدر توانسته‌ایم پاسخ آنان را بدهیم؟ چقدر در جهاد تبیین موفق بوده‌ایم؟ چند مستند موفق در پاسخ به شبهه‌افکنی بیگانگان درست کرده‌ایم؟ مراقب باشیم که دشمن با برنامه به جنگ انقلاب آمده است و ما هم باید برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وظیفه یک مورخ «تبیین حقایق» است، افزود: تاریخ‌نگاری یک هنر است و مورخ یک هنرمند که با قلمش هنر خود را به منصه ظهور می‌رساند و قلمی که جلوی تحریف را بگیرد و در جهت تبیین حقایق به نگارش در آید، «قلم مقدس» است.

اشراقی با اشاره به آیه ۷۱ سوره آل عمران، گفت: امروز دشمنان قسم خورده انقلاب برای هجوم فرهنگی به کشور، به صورت آگاهانه و هدفمند اندیشه‌های امام را تحریف می‌کنند. امروز شاخص و ملاک حقیقت اندیشه‌های حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند و یک مورخ انقلابی وظیفه دارد برای جلوگیری از تحریف اندیشه‌های امام به شاخص و ملاک رجوع نماید و نگاه به کلام رهبری داشته باشد.

وی یادآور شد: امام خمینی(س) ۲۵ دی ماه ۶۷ در نامه‌ای به سید حمید روحانی نوشتند و او را مکلف به تدوین تاریخ انقلاب کردند. برای جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب، امام در این نامه می‌فرمایند «شما به عنوان یک مورخ باید توجه داشته باشید که عهده‌دار چه کارِ عظیمی شده‌اید. اکثر مورخین، تاریخ را آن گونه که مایلند و یا بدان گونه که دستور گرفته‌اند می‌نویسند، نه آن گونه که اتفاق افتاده است... از شما می‌خواهم هر چه می‌توانید سعی و تلاش نمایید تا هدف قیام مردم را مشخص نمایید... شما باید نشان دهید که چگونه مردم، علیه ظلم و بیداد، تحجر و واپسگرایی قیام کردند و فکر اسلام ناب محمدی(ص) را جایگزین تفکر اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه داری، اسلام التقاط و در یک کلمه اسلام آمریکایی کردند».(صحیفه امام، جلد ۲۱، صفحه ۲۳۹)

نوه امام خمینی(س)، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مسیر حضرت امام دستور به جهاد تبیین داده‌اند، اظهار داشت: ما امروز می‌بینیم در رسانه‌های معاند، هدف اصلی قیام مردم که رسیدن به استقلال سیاسی، نظامی و اجتماعی بوده است را قلب‌گونه تفسیر می‌کنند. امروز کدام کشور مانند جمهوری اسلامی ایران است که از لحاظ سیاست خارجی و نظامی، کاملا استقلال داشته و وابسته به بلوک شرق و غرب نباشد؟! تبیین چنین مسأله‌ای وظیفه همگانی و به خصوص خواص است.

وی حضرت زینب(ع) را بزرگترین جهادگر تبیین تاریخ اسلام دانست.

اشراقی در پایان سخنان خود به مساله روز جهان اسلام، فلسطین پرداخته و گفت: تاریخ را مورخین نمی‌سازند؛ بلکه تاریخ‌سازان می‌سازند. امروز مردم مظلوم و سرافراز غزه تاریخ‌ساز یک حماسه عظیم هستند؛ حماسه پیروزی خون بر شمشیر، حق بر باطل و نور بر ظلمت؛ و بر مورخین فرض است که وقایع دردناک غزه را بدون کوچک‌ترین تحریف به رشته تحریر در آورند. مورخ یک جهادگر تبیین است و هرگز نباید از پروپاگاندای رسانه‌ای بترسد و مهمترین ویژگی یک مورخ شجاعت است و شجاعت او اثر مستقیم بر قلم او دارد.

اشراقی در پایان تأکید کرد: متأسفانه در بحث جهاد تبیین برای جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب در فضای مجازی مناسب عمل نکرده‌ایم و باید با برنامه‌ریزی دقیق و مدون بتوانیم این کم‌کاری را جبران کنیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899389

دیگر خبرها

  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند