Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نامزدهاي دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري براي برگزاري سومين مناظره تلويزيوني وارد سازمان صدا و سيما شدند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، تاکنون اسحاق جهانگيري، مصطفي هاشمي‌طبا، ميرسليم و محمدباقر قاليباف براي شرکت در سومين مناطره انتخابات رياست جمهوري وارد ساختمان معاونت سيما شدند.
جهانگيري: مناظره‌ها بگونه‌اي شده که نامزدها بيشتر وعده مي‌دهند
جهانگيري در بدو ورود به صدا و سيما در ميان خبرنگاران گفت: مناظره‌ها به گونه‌اي طراحي شده که به جاي اينکه کانديداها به برنامه‌ها و عملکرد خود بپردازند بيشتر وعده‌هاي خود را مطرح مي‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين نامزد انتخاباتي با بيان اين که ميدوارم در مناظره امروز کانديداها به برنامه‌هاي خود نيز اشاره کنند، خاطرنشان کرد: برنامه فقط يک شعار نيست بلکه راه رسيدن به اهداف و منابع آن نيز بايد اعلام شود.
جهانگري تاکيد کرد: تاکنون شاهد ارائه برنامه‌اي نبوده‌ايم و اميدوار هستم در مناظره اقتصادي که مربوط به معيشت مردم است کانديداها خيلي شفاف برنامه‌هاي خود را مطرح کنند و بيان وعده‌هاي خود را به آينده موکل نکنند.
او گفت: مناظره‌ها به گونه‌اي طراحي شده که به جاي اينکه کانديداها به برنامه‌ها و عملکرد خود بپردازند بيشتر وعده‌هاي خود را مطرح مي‌کنند.
هاشمي‌طبا: مناظره سوم فينال است
سيد مصطفي هاشمي‌طباء پيش از ورود به ساختمان سيما در پاسخ به سوالي مبني براينکه آيا مناظره سوم اهميت بيشتري نسبت به دو مناظره گذشته دارد گفت:به نظرم هر سه مناظره اهميت دارد اما اين مناظره چون فينال است و فينال هم مهمتر است به نظرم اهميت بيشتري دارد.
او درباره برنامه‌هاي کوتاه مدت و بلند مدتش براي اشتغال جوانان گفت: مسائلي که مطرح کردم در جهت استقلال وسربلندي ايران بوده است. همانطور که مقام معظم رهبري هم فرمودند استقلال ايران بايد مد نظر ما باشد و خوشحالم در اين راه اولين برنامه‌ام حفظ ايران و ارجمندي ايران و گام گذاشتن در راهي است که باعث رفع مشکلات ايران شود و البته در موازات آن برنامه‌هاي اشتغال و اقتصادي مقاومتي انجام نيز شود.
ميرسليم: مهمترين موضوع مناظره امروز اشتغال جوانان است
سيد مصطفي ميرسليم نيز در پاسخ به اين سوال که به نظر شما اين مناظره مهمتر است يا دو مناظره گذشته، خاطرنشان کرد: مهمترين موضوع امروز کشور ما اشتغال جوانان است و امروز در اين مناظره مشخص مي‌شود که برنامه‌هاي کانديداها براي اشتغال چيست.
او ادامه داد: به نظر من اين مناظره از نظر کاربردي بسيار مهم است.
نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري درباره برنامه‌هايش براي جذب ايرانيان خارج از کشور براي سرمايه‌گذاري در برنامه‌هاي اقتصادي کشور گفت: من همان برنامه‌اي را که در گذشته اجرا و اثبات کردم که مي‌شود، آن را تکرار خواهم کرد.
قاليباف: اميدوارم کسي به جاده خاکي نرود
محمدباقر قاليباف نيز قاليباف در بدو ورودش به صداوسيما در پاسخ به اين سوال که آيا سومين مناظره اهميت بيشتري نسبت به دو مناظره گذشته دارد يا خير، با تبريک ولادت منجي عالم بشريت گفت: به نظرم هرسه جلسه مناظره مهم است. هم جلسه اول و هم جلسه دوم مهم بود. البته در جلسه دوم ما پيشنهادي داشتيم که هزينه‌هاي آن را نيز در هفته گذشته پرداختيم.
شهردار تهران با اشاره به پيشنهاد هفته گذشته‌اش مبني بر اعلام فهرست اموال از سوي نامزدها گفت: در هفته گذشته خيلي از افراد خصوصا بعضي از افراد کابينه به اين موضوع پرداختند حالا نمي‌دانم براي منافع 4 درصدي ها بوده يا به آنها دستور داده شده بود.
قاليباف با بيان اينکه پيشنهاد من براي وزرا نبود بلکه براي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري بود، خاطرنشان کرد: هر تصميمي که براي تحول اقتصادي صورت بگيرد حتما منافع 4 درصدي ها در آن تحت فشار قرار مي‌گيرد چرا که آنها مي‌خواهند بدون هيج تحرکي منفعت ببرند و هر برنامه‌اي آنها را ناراحت مي‌کند.
نامزد انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: امروز که موضوع ما مربوط به مسائل اقتصادي است و مهمترين بحران کشور ما هم مسائل اقتصادي است اميدوارم کسي به جاده خاکي نرود و به مسائل حاشيه‌اي نپردازد.
او در پاسخ به اين سوال که آيا در دولت آينده‌اش از کانديداها در کابينه استفاده مي‌کند يا خير گفت: مبناي کاري ما براي تشکيل کابينه، شايسته‌سالاري است. از طرفي معقتدم بايد در کابنيه از افراد با تجربه و جوان نيز استفاده کرد.
روحاني: نامزدها به سوابق خود در مسائل اقتصادي اشاره کنند
حجت‌الاسلام حسن روحاني نيز که به عنوان آخرين نامزد وارد صداوسيما شد، در پاسخ به اين سوال که آيا مناظره امروز مهم‌تر از دو مناظره قبل است، با تبريک ميلاد امام زمان (عج) گفت: اين ميلاد، ميلاد تحول و عدالت است و همه ما اميد به او و توجهات او به کشور عزيزمان داريم.
رييس‌جمهور ادامه داد: مناظره سوم به دليل اينکه هم آخرين مناظره است و هم مسائل اقتصادي در آن مطرح است داراي اهميت است. انتظار مردم ما اين است که کانديداها به سوابق خود در مسائل اقتصادي اشاره کنند و بگويند چه کارهايي کرده‌اند و چه برنامه‌هايي دارند و هر قولي که مي‌دهند منبع آن را بگويند و بگويند پولي را که مي‌خواهند به مردم بدهند از حقوق چه کسي زده مي‌شود و اين‌ها تبعات دارد و تورم ايجاد مي‌کند.
رييس دولت يازدهم خاطرنشان کرد: اگر همه مسائل به صورت شفاف بيان شود حتما اين مناظره، مناظره خوبي خواهد بود.
مرتضي حيدري در ابتداي مناظره نامه کميسيون بررسي تبليغات انتخابات رياست جمهوري را قرائت کرد:
کميسيون بررسي تبليغات انتخابات رياست جمهوري بر مبناي تجارب به دست آمده قبلي و در نظر گرفتن ديدگاه‌هاي کارشناسي کارشناسي و دغدغه‌ها و انتظارت و شکايت دريافت شده با هدف برگزاري هرچه بهتر مناظره پيشرو لازم ديد نکات زير به استحضار افراد برساند.
1. مطابق ماده 64 قانون انتخابات چنانچه به تشخيص کميسيون بررسي تبليغات انتخابت رياست جمهوري، اگر برنامه‌هاي تبليغاتي دربرگيرنده برنامه‌هاي توهين‌آميز و هتک حرمت به نامزدها يا ساير قوانين باشد صداوسيما موظف به حذف آن است و اگر در حين پخش موردي از سوي نمايندگان کانديدا مطرح شود سازمان صداوسيما موظف است به صورت مشخص ضبط شده فرصت پاسخگويي را به نامزد مدنظر بدهد. خواهشمند است مفاد اين مواد را در نظر داشته باشند.
2. طبق ماده 71 قانون مذکور، نامزدها و طرفداران مجاز به هتک حرمت به نامزدها و هواداران آن نمي‌باشند و متخلفان مجازات مي‌شوند. از اين رو از کانديدا که همگي از شخصيت‌ها برجسته نظام اسلامي هستند، مي‌خواهيم مفاد تبليغات‌شان را مدنظر داشته باشند.
3. با هدف بهينه از زمان مناظره از نامزدها درخواست نمي‌شود در چارجوب موضوعي سخنان خود را سامان دهند و جمع‌بندي سخنان‌شان را در زمان درنظر گرفته شده، موکول کنند.
سوال: برنامه شما براي مقابله موثر با قاچاق کالا و کاهش و مديريت واردات کالا در راستاي اقتصاد مقاومتي چيست؟
رئيسي وقاليباف بايد پاسخگوباشند که درزمان حضورشان درقوه قضائيه وناجا چه کردند
به گزارش خبرنگار سياسي ايلنا، اسحاق جهانگيري در آخرين مناظره زنده تلويزيوني در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه برنامه شما براي مقابله موثر با قاچاق کالا و کاهش و مديريت واردات کالا در راستاي اقتصاد مقاومتي چيست؟ عنوان کرد: حتما يکي از مهم‌ترين سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي راه‌اندازي توليد داخلي است که از دو سه جهت آسيب مي‌بيند که يکي قاچاق کالاست و از سوي کساني انجام مي‌گيرد که از رانت‌ها استفاده مي‌کنند و اقتصاد را از مسير واقعي منحرف مي‌کنند در گذشته قاچاق افزايش پيدا کرد ما زماني دولت را تحويل گرفتيم ميزان قاچاق 25 ميليارد دلار بود در سال‌هاي گذشته قاچاق به 12 ميليارد دلار کاهش پيدا کرده است.
نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري تاکيد کرد: البته بحث کوله‌بري‌ها جداست که به هيج وجه مزاحم کارشان نمي‌شويم. براي آينده در مورد 10 کالاي اساسي که در قاچاق سهم دارند به سرعت مقابله مي‌شود.
او افزود: در مقطعي مسائل کشور به شعار دادن رفت و قاچاق و فساد افزايش پيدا کرد اقتصاد کشور به سمت فروپاشي رفت نمايندگان آن تفکر امروز در صحنه حضور دارند.
جهانگيري يادآور شد: شش ماه در اين برنامه کار شده اما تا اين لحظه برنامه‌اي نديديم تنها شعار دادند و کانديداها نبايد از سابقه خود بترسند و بايد بگويند در نيروي انتظامي و قوه قضاييه چه کارهايي کرده‌اند و چطور مبارزه کرده‌اند کسي که بيشترين حضور در قوه قضاييه را دارد و بيش از 30 سال فعاليت داشته آقاي رييسي بوده که مهمترين مسئوليت را در قوه قضاييه براي مبارزه با فساد و قاچاق داشته و بايد پاسخگو باشد. آقاي قاليباف نيز بايد عملکرد خود را در اين حوزه توضيح دهد که چه اقداماتي انجام داده است.
رييسي: دستگاه اجرايي پرونده توليد مي‌کند و به قوه قضاييه مي‌دهند
رييسي در نقد سخنان جهانگيري گفت: پشتوانه برنامه‌اي که پيش از اين گفته شد کارهاي بسياري است که در دانشگاه‌هاي مختلف کشور انجام شده و از روزي که من وارد عرصه انتخابات شدم از نظرات کارشناسانه دانشگاهيان و پشتوانه علمي آنها استفاده کرده و برنامه مدوني دارم که دوستان مي‌توانند ببيند و نظر دهند.
او ادامه داد: قاچاق کالا در کجا توليد مي‌شود. امروز 18 ميليارد يا به قول شما 12 ميليارد قاچاق کالا از کجا وارد مي‌شود دستگاه اجرايي پرونده توليد مي‌کند و به قوه قضاييه مي‌دهند و در آنجا پيگيري مي‌شود آيا مي‌توانيم پيشگيري کنيم بله دولت مي‌تواند اما کدام دولت؟ دولتي که وزير آن در بخش خصوصي نباشند و در عرصه کار براي مملکت باشند اما اگر خودشان در بخش خصوصي مسئوليت داشته باشند و کار دولتي هم بکنند قطعا انجام نمي‌شود. امروز چرا با قاچاق کالا برخورد نمي‌کنند. 10 ميليارد دلار قاچاق کالا را مي‌توان کاهش داد و در مقابل يک ميليون شغل ايجاد کرد و اين اقدام عملي مي‌شود در صورتي که جهت مبادي ورودي کاملا کنترل شود
هاشمي‌طبا: 114 اسکله رسمي وجود دارد که از آن کالاي قاچاق وارد مي‌شود
هاشمي طبا در مورد سخنان اسحاق جهانگيري گفت: براي کشوري که استقلال آن توسط خون شهدا تضمين شده است بسيار جاي تاسف است که اين مقدار کالاي قاچاق وارد مي‌شود . من با استناد به اطلاعاتي که از روزنامه‌هاي داخلي کسب کرده‌ام مي‌گويم که 114 اسکله رسمي وجود دارد که از آن کالاي قاچاق وارد مي‌شود در هيچ جاي دنيا اين موضوع قابل درک نيست که چطور افرادي از اسکله‌هاي رسمي کالاي قاچاق وارد مي‌کنند.
او افزود: البته تاکيد بر آن است که گمرک مبادي خود را محکم گرفته است و کالاهاي ورودي به مناطق آزاد 450 ميليون دلار است، تقاضا مي‌کنم افرادي که اطلاع دارند بگويند اين 114 اسکله براي چه کسي است که باندهاي آنها شناخته نمي‌شوند و مي‌توانند کالاي قاچاق وارد کنند.
ميرسليم: قاچاق در اين چهار سال مملکت را بيچاره کرده است
ميرسليم در نقد سخنان جهانگيري گفت: جناب عالي که به رييسي انتقاد و اعتراض مي‌کنيد که چرا برنامه ندارد آيا خودتان تاکنون برنامه‌اي ارائه داده‌ايد اولا برنامه‌تان را اعلام کرده و بعد از بقيه داوطلبان ايراد بگيريد . 12 ميليارد تومان مساله ساده‌اي نيست که بتوان به راحتي از کنار آن گذشت اعلام کنيد که تاکنون قاچاق چه خسارتي به کشور وارد کرده و چه بلايي بر سر جوانان اين مملکت آورده است.
او ادامه داد: چرا مسئولان گمرکي در اوايل سال جاري متوجه شدند که چگونه مي‌توان قاچاق را کنترل کنند آيا تا حالا خواب بودند چرا پس از چهار سال متوجه شدند . قاچاق در اين چهار سال مملکت را بيچاره کرده شما بايد پاسخ دهيد که شما براي ردگيري مالي چه برنامه‌اي داريد و از کجا مي‌دانيد اصلا اين ميزان قاچاق 12 ميليارد است شايد به قول آقاي رئيسي 18 ميليارد دلار باشد. از سوي ديگر چگونه مي‌توانيد خود کالا را پيگيري کنيد.
قاليباف: وزراي دولت پايه‌گذار حقوق و پاداش‌هاي چند ميلياردي بودند
محمدباقر قاليباف در نقد پاسخ اسحاق جهانگيري با تبريک سال‌روز تولد امام عصر(عج) گفت: جناب آقاي جهانگيري ما اگر بحث 4 درصدي‌ها را مي‌گوييم به همين دليل است، اولين کساني که بايد با آن‌ها مبارزه شود همين افراد هستند.
او در ادامه افزود: بعضي از اعضاي دولت حقوق و پاداش‌هايي مي‌گيرند در حالي که يک کارگر 800 هزار تومان دريافت مي‌کند. البته مقداري به حقوق اين کارگران اضافه شده است. ولي وزراي آن پايه‌گذار حقوق و پاداش‌هاي چند ميلياردي مي‌شوند و براي خودتان از آن‌ها بهرمند مي‌شويد.
جهانگيري به پرونده فرزند وزير آموزش و پروش اشاره کرد و گفت: شما ديديد در هفته گذشته وزيري که کار فرهنگ دارد خودش دست به اين کار مي‌زند در حاليکه شما بايد پيشگيري از قاچاق کنيد.
او افزود: جناب آقاي روحاني وقتي سپرده‌گذار مستضعف نمي‌تواند حق خود را از کاسپين بگيرد، شما مسکن در مهر مشکل داريد چون وزراي شما مشغول کار تجاري هستند
قاليباف گفت: شما کسي را مدير گذاشتيد که رئيس بانک را مشخص مي‌کند، بيش از 400 ملييارد تومان را در حساب ديگر جا به جا مي‌کند در اينصورت حتما قاچاق کالا صورت مي‌گيرد پيشگيري وظيفه شما است
روحاني: اگر کسي از املاک نجومي حرف زد چرا فورا دستگيرش مي‌کنيد
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در سومين مناظره انتخاباتي در نقد سخنان اسحاق جهانگيري با تبريک فرارسيدن نيمه شعبان گفت: در مساله قاچاق و مفاسد اولين توجه ما بايد اين باشد که به ريشه‌هاي مسئله بپردازيم که چرا اصلا قاچاق به وجود مي‌آيد.
او با بيان اينکه اگر کيفيت توليد داخلي بالا برود و به قيمت ارزان توليد شود قاچاقي ديگر نخواهد بود، اظهار داشت: در دنيا ديگر قاچاق معنا ندارد. وقتي حرف قاچاق مي‌شود قاچاق يعني قاچاق اسلحه، مواد مخدر و قاچاق انساني. در کشور ما بايد رقابت آزاد ايجاد شود و براي آن بايد به بخش خصوصي مهلت دهيم و نگذاريم خصولتي‌ها و گروه‌هايي که حاميان سياسي و امنيتي دارند، جلوي رقابت آزاد را بگيرند.
روحاني با بيان اينکه با رقابت آزاد بايد از قاچاق جلوگيري شود، تصريح کرد: روستاهاي مرزي بايد توليدکننده و استان‌هاي مرزي صادرکننده شوند. اگر استان‌هاي ما صادرکننده شوند، جلوي قاچاق گرفته مي‌شود. بايد شفاف‌سازي شود، رسانه‌ها بايد حرف بزنند، و جلوي آنها را نگيريم. اگر کسي از املاک نجومي حرف زد چرا بايد فورا دستگيرش کنيم. بايد بگذاريم رسانه‌ها حرف بزند. ما بايد دولت الکترونيک را تشکيل دهيم.
جهانگيري : به خاطر رعايت مسائل ملي کشور نمي‌گويم که مسأله بانک قوامين٬ بانک شهر و بانک سرمايه چگونه است؟
جهانگيري در جمع‌بندي سخنانش عنوان کرد: من فکر مي‌کنم آقاي رييسي سابقه و برنامه‌اش را بايد تنظيم کند؛ اينکه گفته مي‌شود قوه قضاييه با فساد و قاچاق مبارزه کرده اما روز به روز به فساد اضافه شده است جاي سوال است. پس قوه قضاييه در دوره مسئوليت ايشان (رييسي) ضعيف عمل کرده است. در دوره اصلاحات صحبت از رقم دو سه ميليارد بود اما روزي که دولت را تحويل گرفتيم، اين رقم 25 ميليارد دلار بود.
او افزود: ما در سه سال موفق شديم که قاچاق را به نصف تقليل دهيم؛ اما دولت ايده آل شما با 25 ميليارد دلار قاچاق دولت را تحويل داد و هر کسي که مي‌شنود بايد شرمنده باشد نه اينکه طلبکار . جناب قاليباف شما عادت کرده‌ايد به حرف خلاف واقع گفتن. ملت ايران اگر من نه چند ميليارد پاداش اگر چند صد ميليارد پاداش گرفتم، بقيه صحبت‌هاي قاليباف را قبول خواهم کرد. ايشان عادت کرده به حرف خلاف گفتن؛ چرا که گرفتن اين پاداش هيچ جا ثابت نشده است.
جهانگيري يادآور شد: چرا کسي که افشا کرد سه ماه در سلول انفرادي زنداني کرديد. شيوه برخورد شما با ما فرق دارد شما روحيه نظامي‌گري داريد و مي‌خواهيد با آن شيوه کشور را اداره کنيد تنها يک مورد از تخلفات وزير ما را اعلام کنيد. بيشترين تخلف را شما در بانک‌ها داشتيد موسسات اعتباري را شما تاسيس کرديد امروز ببينيد موسسه قوامين چگونه است من براي مصالح ملي چيزي نمي‌گويم اما بايد ديد در بانک شهر چه مي‌گذرد بانک سرمايه را به چه کسي واگذار کرديد. سهام اين بانک متعلق به شهرداري بود اما به يک مفسد اقتصادي واگذار کرديد.
او تاکيد کرد: امروز شما خود را طرفدار 96 درصدي مي‌دانيد و بنده طرفدار 4 درصدي شدم. در زمان تحريم‌ها وقتي که مردم به دنبال دارو مي‌گشتند شما بستني 400 هزار توماني را براي چه کساني در برج ميلاد سرو مي‌کرديد؟ بنده با تمام وجود از بخش خصوصي دفاع مي‌کنم اما با هيچ يک از عوامل بخش خصوصي سر و سري ندارم و نداشتم.
جهانگيري اضافه کرد: حقوق هاي نجومي در فضاي مجازي مطرح شد و دولت با افتخار در مقابل آن ايستاد و قرار شد که ديوان محاسبات رسيدگي کند؛ تعدادي از مديران کنار گذاشته شدند و قوانين و مقرارت اصلاح شد. رييس مجلس هم اعلام کرد که تمامي وجوه بازگردانده شده است.
او خطاب به قاليباف گفت: شما با املاک مردم چه کرديد؟2 هزار و 200 ميليارد تومان اموال مردم را بخشيديد. آپارتمان 2 ميليارد توماني را 200 ميليون تومان بخشيديد. مجلس خواست تحقيق و تفحص کند رفتيد لابي کرديد و جلويش را گرفتيد. چرا جلوي تحقيق و تفحص از شوراي شهر را گرفتيد؟ چرا کسي که افشا کرد را 3 ماه در سلول انفرادي انداختيد.
ادامه دارد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسحاق جهانگیری: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران بود | سال ۱۳۹۵ استثنا بود

به گزارش همشهری آنلاین، معاون اول دولت های یازدهم و دوازدهم در بخشی از سخنانش در این دیدار گفت: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران و دهه گمشده اقتصاد ایران بود. اما در همین دهه سال‌هایی مثل سال ۱۳۹۵ استثنا است که ایران در آمار رشد اقتصادی اش در جهان اول شد و تورم تک رقمی حدود شش درصد را تجربه کرد.

وی تصریح کرد: چه چیزی باعث این تفاوت در سال ۱۳۹۵ نسبت به سایر سال‌های دهه نود شده بود؟ چون ما در این سال برجام را داشتیم و مشکلات‌مان را با جهان تا حدودی رفع کرده بودیم. با جهان کار می‌کردیم و جهان با ما کار می‌کرد. رفع مسائل بحرانی کشور در حرف یک جمله است اما نیاز به منابع وسیعی دارد که برای تامین آن باید مشکلات معضلات با جهان مدیریت شود. تنش‌ها کاهش پیدا کند. ما از سال ۱۳۸۹ تا امروز یا تحت تحریم‌های شورای امنیت هستیم و یا تحریم‌های آمریکا.

نماینده مردم جیرفت در مجالس دوم و سوم درباره پاسخ ایران به حمله ی اسرائیل به کنسولگری ایران اشاره کرد: ایران کشور بزرگ منطقه است و بقیه کشورها در مقابل ایران بسیار کوچک‌اند. اگر ایران برای سایر کشورها آقایی نمی‌کند نباید اینگونه برداشت شود که ایران ضعیف است لذا باید پاسخ مناسب به جنایت رژیم صهیونیستی داده می‌شد. باید می‌فهمیدند که ایران توانمندی‌های بسیاری دارد.

جهانگیری هم‌چنین درباره دلار ۴۲۰۰ تومانی هم پاسخ داد و درخصوص مسائل اقتصادی کشور گفت: اگر پنج نفر در ایران مدافع اقتصاد آزاد و بخش خصوصی باشند یکی از آن‌ها من هستم. اما وقتی که مسئول اجرایی کشور می‌داند که تامین اقلام بسیار ساده برای عده‌‎ای از مردم تا چه حد دشوار شده و گروه‌هایی از مردم برای تهیه خوراک روزانه دچار چالش شده‌اند نمی‌تواند آن مسئول بی‌تفاوت باشد.

وی افزود: درنتیجه در آن مقطع حذف این ارز ضربه مهلکی به روزی بخشی از جامعه می‌زد و ما با این کار نگذاشتیم فشار جنگ اقتصادی بر سفره مردم از حدی بیشتر شود. در دولت آقای رئیسی حذفش کردند اما حتی شش ماه هم نتوانستند نگهش دارند و مجدد برای اقلامی تخصیص ارز دولتی را در دستور کار قرار دادند.

اسحاق جهانگیری در انتها با قدردانی از فعالیت‌ها و حضور فعال اعضای سازمان جوانان حزب کارگزاران سازندگی ایران، مجدد تأکید کرد: هرگز ناامید نباشید.

کد خبر 846772 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه دولت دوازدهم اسحاق جهانگیری دولت یازدهم

دیگر خبرها

  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • اسحاق جهانگیری: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران بود | سال ۱۳۹۵ استثنا بود
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو رفع شد | این سه دستگاه مسئولند
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال ۱۴۰۲ به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • فرحبخش خطاب به مدیر ارشد پلتفرم نماوا: برو سرامیک‌ات را بفروش
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران
  • حمایت مشاور قالیباف از فضائلی /این جماعت تندرو به دنبال آن هستند که هزینه کارهای بی قاعده به دوش رهبری بیفتد/پایه گذار این روش جریان انحرافی بود