Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@11:29:43 GMT

بودجه نویسی صحیح مانع فساد در مدیریت شهری است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۶۷۱۱۶

بودجه نویسی صحیح مانع فساد در مدیریت شهری است

استان‌ها>آذربایجان شرقی - اقتصاد دان مطرح تبریزی گفت: از طریق بودجه بسیار ساده می توان مقابل انحراف را گرفت، بودجه نویسی صحیح روش اصولی نظارت و مقابله را انحراف و فساد است.

محمدباقر بهشتی، در همایش فعالان و نخبگان فرهنگی اجتماعی حامی پویش گفت: در کشور ما سازمان برنامه و بودجه به عنوان دستگاهی که می توانست مقابل انحراف و فساد را بگیرد منحل و با انحلال این سازمان تخطیهای اقتصادی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در شورای شهر کارهای مثبت بسیاری می توان انجام داد به شرطی که کسانی که وارد شورا می شوند اولا صادق و صالح و دوم کاربلد باشند.
نماینده دور اول شورای شهر تبریز، تصریح کرد: شهر فقط ساختمان نیست، شهر مجموعه ای از فرهنگ هاست که نیاز به نگاهی جامع و بی طرف دارد.
وی اضافه کرد: کار فرهنگی درست حرف زدن، درست رفتار کردن، درست و با وجدان و مسئولیت پذیرانه و اخلاق مدار زندگی کردن است.
کاندیدای پنجمین دوره شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه سلامت یعنی کسی بر سر پست باشد و سالم بماند، یادآور شد: شورای اول مجموعه سالمی بود، مفتخرم که در سلامت شورای اول نقش داشتم، در آن دوره روش بودجه نویسی را ترویج و سیستم جدید بودجه نویسی را در تبریز راه انداختیم، دیگرکلانشهر ها از جمله تهران نیز از این آیین نامه استفاده کردند.
وی ادامه داد: علاوه بر این بودجه اسمی را راه انداختیم یعنی به نام تک تک کارکنان شهرداری بودجه تصویب شد، حسن این کار این بود که اگر اسم کسی در این بودجه درج نمی شد امکان پول پرداخت کردن به او وجود نداشت یعنی امکان نداشت در میانه سال کسی بر حسب سلیقه شخصی یک یا چند نفر را جذب کند.
استاد تمام اقتصاد دانشگاه تبریز، با بیان اینکه از طریق بودجه اسمی تمام مسائل پارتی بازی و جذب مازاد نیرو حل شد، گفت: در خود بودجه نیز بعد از تصویب بودجه جاری، عمرانی، تصویب پروژه ها و ... انواع ابزارهای نظارتی وجود دارد.
دکتر محمدباقر بهشتی تاکید کرد: از مردم عزیز و فهیم تبریزی می خواهم هر 600 نفر کاندیدا را شناسایی، عملکرد و برنامه هایشان را بررسی کنید به نفر سالم رای بدهید، در رای دادن به دو سوال جواب دهید به چه کسی و چرا رای می دهیم.
استاد دانشگاه تبریز، ادامه داد: در روز 29 اردیبهشت پای صندوق های رای برویم، میدان را برای نااهلان و فرصت طلبان خالی نکنیم، رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که مسیر طی شده را ادامه داده و نارسایی ها را اصلاح کند نه کسی که باز کشور را به سراشیبی بازگرداند.

46

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۷۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند

احزاب مختلف آذربایجان‌ شرقی لیست‌های خود برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم _جمعه بیست‌و یکم اردیبهشت _همزمان با سراسر کشور در سه حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی شامل میانه، شبستر و تبریز (تبریز، اسکو و آذرشهر) برگزار می‌شود.

احزاب مختلف آذربایجان‌شرقی نیز در بیانیه‌های جداگانه حمایت خود را از لیست انتخابی اعلام کردند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

در بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان آذربایجان شرقی آمده است: با توجه به اینکه از ۶ نفر لیست دور اول انتخابات یک نفر موفق به اخذ اکثریت آرا و راهیابی به مجلس شورای اسلامی شد، از پنج کاندیدای دیگر لیست شورای ائتلاف شامل سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، علیرضا نوین، علیرضا منادی، علی آجودان زاده و علی جعفری آذر اعلام حمایت می‌شود.

در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ «روح اله متفکر آزاد» به عنوان نماینده مردم در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو از این لیست انتخاب شد.

حزب همت

نامزدهای مورد حمایت حزب همت (همدلی مردم تحول خواه) در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

بر اساس اطلاعیه این حزب در استان آذربایجان شرقی، محمد حسین فرهنگی، رضا صدیقی، علیرضا نوین و علی آجودان زاده نامزدهای مورد حمایت این حزب هستند.

حزب رفاه و سلامت

حزب رفاه و سلامت نامزدهای مورد حمایت خود را برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر اعلام کرد.

سید محمدرضا میرتاج الدینی، علیرضا منادی، علیرضا نوین و علی آجودان زاده در لیست این حزب قرار دارند.

جبهه مطالعه مردمی

جواد عبادی، علی جعفری آذر، علیرضا نوین و رضا صدیقی نیز در لیست حمایتی جبهه مطالعه مردمی قرار گرفتند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با کشور یازدهم اسفند ۱۴۰۲ در ۱۳ حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی برگزار شد و ۵۱۲ نامزد برای تصدی ۱۹ کرسی در استان با هم رقابت کردند که ۱۳ نفر به طور مستقیم در دور اول راهی مجلس شدند و ۱۲ نفر نیز برای تعیین ۶ نماینده سه حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، میانه و شبستر به دور دوم راه یافتند.

کد خبر 750753

دیگر خبرها

  • رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران