Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@16:17:24 GMT

10 چيزي که در هيچ رابطه‌ اي نبايد تحمل کنيد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۶۸۶۶۶

خبرگزاري آريا -


يک رابطه سالم قبل از هر چيز با احترام متقابل شروع مي‌شود

رابطه شما، چه يک رابطه جدي عاشقانه باشد چه نباشد، باعث مي‌شود احساس هيجان و خوشبختي در زندگي کنيد. ولي بسياري افراد فقط بخاطر ترس از تنهايي در روابط ناراحت‌کننده مي‌مانند، حتي اگر آن رابطه قادر به برطرف کردن نيازهايشان نباشد.

هرکس نياز به احترام، محبت و عشق در رابطه دارد ولي اگر طرفتان قادر به تامين اينها براي شما نباشد، شايد بهتر باشد به ادامه اين رابطه بيشتر فکر کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اگر اين 10 مشکل را در رابطه‌تان داريد، محبور نيستيد آن رابطه را تحمل کنيد.

1. بي‌احترامي کلامي
يک رابطه سالم قبل از هر چيز با احترام متقابل شروع مي‌شود. نبايد هيچوقت کسي که بددهني مي‌کند، تحقيرتان مي‌کند يا باعث مي‌شود به هر ترتيبي احساس ناراحتي کنيد را تحمل کنيد. حتي اگر با هم وارد بحث و جدل مي‌شويد، اين حق را به هيچکدام از شما نمي‌دهد که با بي‌احترامي با هم رفتار کنيد.

2. کنترل‌گرايي
اگر طرفتان نمي‌تواند تحمل کند که بدون اينکه به شما تهمت بزند از جلو چشمانش دور باشيد، به هيچ عنوان مجبور به ادامه رابطه با او نيستيد. هيچوقت نبايد کسي را که فکر مي‌کند بايد شما را در هر نقطه از زندگي‌تان کنترل کند تحمل کنيد.

3. بي اعتمادي
اعتماد متقابل براي بقاي هر رابطه‌اي لازم است. اگر نمي‌توانيد به طرفتان اعتماد کنيد. يا بايد درمورد اين موضوع با او حرف بزنيد يا قبل از اينکه اين بي‌اعتمادي عميق‌تر شود، از آن رابطه بيرون بياييد. در يک رابطه هر دو طرف بايد با هم احساس راحتي و آزادي کنند و فقدان اعتماد دوطرفه موجب نابودي يک رابطه خواهد شد.

4. آويزان بودن
البته احساس خواسته شدن در يک رابطه کاملاً طبيعي است ولي اگر مراقب نباشيد ممکن است بيش از اندازه شود. بيشتر افراد از بودن با کسي که در بعضي کارهايش درخواست کمک مي‌کند يا هرازگاهي نياز به در آغوش گرفتن يا دردودل کردن دارد، لذت مي‌برند. اينها در رابطه کاملاً طبيعي است، ولي چيزي که طبيعي نيست فرد آويزاني است که به نظر مي‌رسد بدون شما قادر به انجام هيچ کاري در زندگي‌اش نيست. کسي که هيچ استقلال شخصيتي در کنار شما از خود نشان نمي‌دهد، يک علامت هشدار است.


اعتماد متقابل براي بقاي هر رابطه‌اي لازم است

5. اولويت ندادن به شما
بااينکه زندگي به جز رابطه قسمت‌هاي مهم ديگري هم دارد، ولي طر‌ف‌مقابلتان بايد به شما نسبت به مسائل ديگر زندگي‌اش اولويت دهد. مثلاً اگر او بيشتر از اينکه با شما وقت بگذراند با دوستان خودش است، يعني رابطه‌اش با شما را چندان جدي نمي‌گيرد. هيجوقت لازم نيست کسي که به شما احساس خاص بودن نمي‌دهد را تحمل کنيد. شما شايسته کسي هستيد که با شما مثل يک پادشاه يا ملکه رفتار کند.

6. منفي‌گرايي
البته منفي‌گرايي بخشي از هر رابطه در زندگي است ولي نبايد به آن درمقابل مثبت‌گرايي اولويت داد. داشتن نگرش منفي در زندگي منجر به داشتن افکار منفي و در نهايت ذهني منفي خواهد شد. کساني که روي نقاط منفي مسائل تمرکز مي‌کنند معمولاً انرژي کمتري دارند، ديگران را بخاطر مشکلاتشان مقصر مي‌دانند و به طور کلي، افراد جالبي براي معاشرت نيستند. هيچوقت با کسي که تا اين اندازه منفي‌هاي زندگي را مي‌بيند نمانيد چون شما را هم به راه خود خواهد کشاند.

7. عدم دسترسي احساسي
طرف ‌مقابل شما بايد هميشه از نظر احساسي در دسترس شما باشد، درغيراينصورت نمي‌توانيد يک رابطه موفق با او داشته باشيد. اگر احساس ناامني کند يا براي ابراز احساساتش خجالت بکشد، يعني مشکلات عميقي دارد که قبل از وارد شدن به يک رابطه بايد به آنها رسيدگي کند.

8. کسي که به حرف‌هايتان گوش نمي‌دهد
هر دو شما بايد براي حرف زدن صادقانه و آزادانه با هم احساس راحتي کنيد. اگر طرفتان از آن دسته افراد است که فقط خودش حرف مي‌زند طوريکه شما احساس مي‌کنيد عقايد و افکار شما هيچ اهميتي ندارد، يعني براي شما بعنوان يک انسان ارزشي قائل نيست.

9. کسي که از روياها و اهدافتان حمايت نمي‌کند
وقتي نوبت به آرزوها و اهدافتان مي‌رسد، طرفتان بايد بخواهد 150٪ از شما حمايت کند. هيچوقت نبايد کسي را که به جاي تشويق شما در راه رسيدن به اهدافتان، به شما حسادت مي‌کند که سعي مي‌کند موفقيت‌هاي شما را دست کم بگيرد تحمل کنيد.

10. بي‌مسئوليتي
و آخر اينکه نبايد هيچوقت کسي که تمايلي به زير بار مسئوليت رفتن ندارد را تحمل کنيد. مسئوليت‌هاي افراد بزرگسال به هيچ وجه شوخي نيست و هر کس بايد بتواند ميزاني از مسئوليت‌ها و وظايف زندگي را بر عهده بگيرد و براي همه چيز به شما تکيه نکند.

منبع: مردمان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

به گزارش جماران؛ متن پیام محمد علی انصاری، مجید انصاری و حمید انصاری در پی درگذشت همسر مکرّمه آیت الله شهید حاج سید مصطفی خمینی، سرکار حاجیه خانم معصومه حائری یزدی بدین شرح است:

انّا لله و انّا الیه راجعون

بیت شریف و مکرّم حضرت امام خمینی  (رضوان الله علیه)

و بیت معژّز و محترم آیت الله شهید حاج آقا مصطفی خمینی  (اعلی الله مقامه)

ضایعه رحلت همسر مکرّمه آیت الله شهید حاج سید مصطفی خمینی، سرکار حاجیه خانم معصومه حائری یزدی موجب نهایت تأثر و اندوه عموم علاقمندان این خاندان شریف و پیروان حضرت امام خمینی (س) گردید.

بانوی فاضله و پرهیزکار و فرزند آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری و نوه حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، موسس حوزه علمیه قم، علاوه بر مراتب فضل و کمالات مکتسبه شخصیه و افزون بر شرافت نسبی و سببی وابستگی به بیوت شریف آیات عظام: حائری یزدی، حجت کوه کمره ای و خمینی، شخصا نیز در مسیر مبارزات آزادیبخش ملت ایران و نهضت امام خمینی بهره مند از فیوضات معنوی فراوانی در همراهی با کاروانسالاران انقلاب اسلامی بوده است.

تحمل رنجهای دوران مبارزه در خاندان امام خمینی و تحمل توأم با نهایت شکیبائی در دشواریهای فراوان زندگی در غربت و هجرتهای مکرر؛ گذر صبورانه از دوران همراهی در تبعید 14 ساله همسر و فرزندان؛ تحمل داغ التیام ناپذیر شهادت همسر در عنفوان جوانی؛ آنهم عزیزی چونان آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی که حقیقتا امید آینده امام و انقلاب و حوزه های علمیه بود ؛ و پس از آن نیز، تحمل قریب پنجاه سال رنج تنهایی و صبوری  بی آنکه حتی یک بار در تمام این دوران لب به شکوه گشوده باشد و یا آنکه به واسطه جایگاه ممتازی که در مسیر افتخار آمیز زندگی دشوار خویش داشته است اندک امتیازی از نام و نشان طلب کرده باشد، اینها و روشن بینی در مسائل اجتماعی و بزرگ منشی و مناعت طبع از  دیگر خصلتهای ارزنده اخلاقی حیات طیبه این بانوی فداکار است.

به سهم خویش، فقدان این بانوی محنت کشیده انقلاب از خاندان حائری بزرگ و خمینی کبیر را به عموم بستگان محترم آن مرحومه، به ویژه به اعضای بیت شریف ایشان و بیوت وابسته به حضرت امام خمینی و خاصتا به فرزندان داغدیده ایشان جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی دامت افاضاته و دختر گرامیشان تسلیت می گوئیم.

محمد علی انصاری؛ مجید انصاری؛ حمید انصاری

دیگر خبرها

  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • کشفی تازه و متفاوت از تصور پیشین درباره مرز میان مرگ و زندگی
  • دولت سیزدهم انتصاب یک چهره دولت قبل در پست پایین دولت فعلی را تحمل نکرد
  • چلسی دیگر تحمل پوچتینو را ندارد: تحقیرمان کردی!‏
  • نمی‌توانم چاق‌شدن زنم را تحمل کنم، طلاق می‌گیرم!