Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزش>لیگ برتر - تماشاگران امروز نوشت:قهرمان دو جام لیگ‌برتر و جام‌حذفی پیش از شروع فصل آینده در قالب سوپرجام به مصاف هم خواهند رفت.

با تایید مدیران برگزارى مسابقات، سوپرجام فوتبال ایران بین قهرمان لیگ برتر و جام حذفى یک هفته پیش از شروع لیگ هفدهم برگزار خواهد شد. پرسپولیس توانسته با قهرمانى در لیگ برتر و نفت تهران هم با قهرمانى در جام حذفى به این رقابت راه یابند و با قهرمانى در سوپرجام مى توانند فصل را با یک اتفاق جالب توجه و روحیه ساز استارت بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آیا سوپر جام برای تیم ها ارزشی دارد؟رقابتی که هرگز حالی رسمی به خودش نگرفته است و اگر هم برگزار شود تیم ها به عنوان بازی تدارکاتی به آن توجه می کنند چه اگر این طور نبود و این جام برای تیم ها ارزش داشت،به راحتی آن را تحریم نمی کردند،با بازیکنان ذخیره خودشان در این رقابت شرکت نمی کردند و اصلا برای رسیدن به آن مثل رئال و بارسا که کسب این جام را یکی از افتخارهای خودشان می دانند،تلاش بیش از اندزاه می کردند.

تقریبا 12 سال پیش بود که سوپر کاپ در ایران آغاز شد.آن زمان و 4 روز پیش از آغاز رقابت های فصل تیم صبا باتری تهران قهرمان جام حذفی مقابل فولادی قرار گرفت که قهرمان لیگ برتر شده بود.در آن بازی صبایی ها با 4 گل فولاد را شکست دادند تا نخستین تیمی لقب بگیرند که قهرمان این رقابت می شوند.

سال بعد سایپا قهرمان لیگ برتر شد و سپاهان قهرمان جام حذفی اما به دلیل اینکه ورزشگاه بازی از آزادی به شهید درخشان ربطا کریم تغییر کرد دو تیم بازی را تحریم کردند و این مسابقه برگزار نشد.آن زمان حرف دو تیم این بود که تغییر ورزشگاه بی احترامی به دو تیم است و شان قهرمان ها بالاتر از این حرف هاست.

سال 87 پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد و استقلال قهرمان جام حذفی.طبق قانون دو تیم باید در سوپر جام به مصاف هم می رفتند که این بار به درخواست پرسپولیسی ها و حضور در اردوی اسپانیا سازمان لیگ موافقت کرد این بازی برگزار نشود!

از این سال به بعد دو سال پشت سر هم سپاهان قهرمان لیگ برتر شد.آن سال آنها پیشنهاد دادند که برای احیای سوپر جام این رقابت ها را به نام مرحوم حجازی تغییر بدهند.ابتدا همه استقبال کردند و برای طلایی پوشان به دلیل پیشنهاد فوق العاده ای که دادند کف مرتب زدند اما تا سال 94 که باز هم سپاهان قهرمان شده بود این جام هرگز برگزار نشد.تا اینکه طلسم در سال 95 شکست و تیم های استقلال خوزستان و ذوب آهن 6 روز پیش از آغاز فصل جدید مسابقات لیگ برتر به مصاف هم رفتند تا پس از 10 سال دوباره این جام احیا شود.

251 41

کلید واژه‌ها : لیگ برتر شانزدهم - جام حذفی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار حجازی گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت ها عمق بخشی کرد. سردار حجازی یکی از بازوان اصلی محور مقاومت بود و محبوبیت بالایی نزد شهید سلیمانی داشت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار «حسین اشتری» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت شهید حجازی که امروز در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک شهید محلاتی برگزار شد، دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: شهید حجازی  یکی از افرادی بود که در مکتب امام راحل تربیت و رشد کرده بود. سردار حجازی  مدتی توسط رژیم ستمشاهی در زندان و تحت شکنجه بود  و  نقش مهمی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نقش ایفا کرد. 

سردار اشتری ادامه داد: شهید حجازی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سنگرهای مختلفی خدمت و در دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کرد و در سازماندهی، ساماندهی و جذب نیروها  و هر پست ها و مسئولیت هایی  که داشت از آنها  سرافراز  بیرون آمد. 

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان شهید حجازی در جبهه مقاومت نقش موثری داشت،  افزود: سردار حجازی دارای ایده  و تفکری ساختارمند داشت و در هر مسئولیتی به زیر ساخت ها نیز توجه و به ساختارها عمق بخشی می کرد. این شهید عزیز در کادرسازی بسیار  توانمند بود و  در  رشد و تربیت مدیران و فرماندهان  نقش موثری داشت.

مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد

وی با بیان اینکه سردار حجازی در فرماندهی جامعیت داشت و در سطح استراتژی و راهبردی فرماندهی می کرد، یادآور شد: سردار حجازی در  مسئولیت های مختلف موفق بود چرا که جامعیت داشت و در کنار روحیه عملیاتی روحیه فرهنگی بالایی داشت و موجب رشد و شکوفایی بسیج شده بود.

سردار اشتری با بیان اینکه سردار حجازی فردی اخلاق مدار، ولایتمدار و با اخلاص  بود،  تاکید کرد: سردار حجازی فردی انقلابی و علاوه بر اینکه در حوزه عملیاتی تبحر خوبی داشت در حوزه های فرهنگی، اجتماعی فردی موثر بود. پدر شهید حجازی از متدین و خیرین اصفهان بود و در منزل شان روضه اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می شد.

وی با بیان اینکه مدیون مجاهدت های شهدا هستیم،  خاطرنشان  کرد: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت ها عمق بخشی کرد. سردار حجازی یکی از بازوان اصلی محور مقاومت بود و محبوبیت بالایی نزد شهید سلیمانی داشت.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا
  • سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود
  • شایان مصلح: از استقلال امتیاز می‌گیریم؛ بهترین فصل فوتبالی‌ام را سپری می‌کنم
  • دختر شیروانی قهرمان شطرنج‌ لیگ برتر کشور شد
  • مصلح: حس می‌کنم از استقلال امتیاز می‌گیریم
  • حاج‌صفی در مهم‌ترین بازی فصل
  • انصاری‌فرد از بازی خاص محروم شد
  • باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد
  • بازی آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگر
  • اعتماد اجباری به رفیعی در پرسپولیس؛ حالا نوبت خالد آبادی و استقلال است