Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: امروز با بيکاري مفرط، گراني و رکود بازار روبه‌رو هستيم؛ همچنين در چالش‌هاي اجتماعي موضوعاتي مثل اعتياد، طلاق، حاشيه نشيني، اختلاف طبقاتي و مهاجرت مردم را رنج مي‌دهد.


محمدباقر قاليباف کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در گفت و گو با ايرانيان خارج از کشور از طريق برنامه ايران 96 شبکه جام جم، اظهار داشت: هر ايراني نسبت به جامعه خودش نظراتي دارد و دوست دارد مردم عزيز ايراني بتوانند هميشه با افتخار و سرفراز باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وي افزود: طبيعتا وقتي مشکلات و مسائل را مي بيند نسبت به آنها دغدغه مند مي شود، خصوصا اگر احساس کند مي تواند نسبت به آن ها کاري انجام دهد. قلب هر ايراني فارغ از اينکه در داخل يا خارج از کشور زندگي مي کنند، براي اين سرزمين مي تپد.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري همچنين تصريح کرد: در سال هاي اخير ديده شد که روند اداره کشور در مسير خوبي قرار نگرفته است؛ البته هيچ گاه نمي خواهم منکر زحمات عزيزان شوم چرا که اين خارج از انصاف است اما هر کاري يک معدل و نتيجه اي دارد. جمع بندي من از عملکرد امروز دولت نيز جمع بندي مناسبي نيست.


قاليباف ادامه داد: امروز دغدغه دولت، دغدغه مردم نيست. دولت ها هميشه تلاش دارند در شرايط سختي که براي مردم به وجود مي آيد، به حمايت و کمک مردم بيايند. ما معتقديم امروز مردم ما دغدغه هايي دارند که مهم ترين آنها بحران اقتصادي کشور است. همچنانکه بحران اقتصادي باعث شده است که چالش هاي جدي در عرصه اجتماعي پيدا کنيم.


وي همچنين عنوان کرد: امروز با بيکاري مفرط، گراني و رکود بازار روبرو هستيم؛ همچنين در چالش هاي اجتماعي موضوعاتي مثل اعتياد، طلاق، حاشيه نشيني، اختلاف طبقاتي و مهاجرت مردم را رنج مي دهد.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه افزود: اعتقاد من بر اين است که بخش قابل توجهي از اين آسيب هاي اجتماعي ريشه در چالش ها و مشکلات اقتصادي دارد؛ در کنار اين دو موضوع بايد به مسئله مهم محيط زيست نيز توجه داشت.


«ما دچار بحران جدي آب در کشور هستيم، در کنار آن معضلي همچون آلودگي هوا در کلانشهرها وجود دارد که ريشه در وسايل نقليه متحرک دارد. در حقيقت منشا آلودگي در کلانشهرها عمدتا به مواد شيميايي، سوخت، حمل و نقل، کوره ها و ... بر مي گردد و بخشي از آلودگي نيز به ريزگرد ها مربوط مي شود که داراي منشا داخلي و خارجي است. همه اين موارد کيفيت زندگي را خصوصا براي طبقه محروم کاهش داده است.»


قاليباف بر همين اساس اضافه کرد: اين موضوعات يا دغدغه دولت امروز ما هست يا نيست؛ اگر دغدغه دولت نيست که اشکال بزرگي است اما اگر اين موضوعات دغدغه دولت است، بايد پاسخ دهد چرا نتوانسته اين دغدغه ها را حل و فصل کند؟ البته نمي گوييم اين دغدغه ها بايد در کمترين زمان ممکن حل شود اما مردم از دولت يازدهم توقع دارند حداقل روند بهبودي را در عرصه هاي مختلف ببينند؛ اين در حالي است که شاخص ها نشان مي دهد اين روند به سمت مثبت شدن حرکت نمي کند.


وي ادامه داد: طبيعتا وقتي من به عنوان ايراني چنين شرايطي را مي بينيم، احساس مي کنم در اين زمينه ها تجربه اي دارم و حس مي کنم مي توانم با کمک مردم اين روند را تغيير دهم.


قاليباف در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: حتما ايرانيان خارج از کشور به شهر تهران رفت و آمد مي کنند و تحولات را مي بينند؛ بعضي ايرانيان مقيم خارج از کشور که سال هاي طولاني در خارج بوده اند، به جدي دلسوز هستند که نکات و پيشنهادات خود را به ما منتقل مي کنند.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري يادآور شد: اگر شهر تهران را با يک دهه قبل مقايسه کنيم شاهد هستيم اين تحول رخ داده است اما چرا اين تحولي که در تهران با همه سختي ها به وجود آمد، در کشور رخ ندهد؟


قاليباف تصريح کرد: دولت يازدهم با نوع نگرش خود عملا مردم و ظرفيت هاي مردمي را از مدار حل مشکلات خارج کرده است. هم اکنون ما کمتر شاهد هستيم که مردم در تصميم گيري ها مشارکت داشته باشند.


وي همچنين خاطرنشان کرد: اگر بيکاري معضل ما است بايد بدانيم بيش از 80 درصد ايجاد شغل در دست مردم و بخش خصوصي است. در يک نگاه کلي شاهد هستيم هم دولت تحرک لازم را ندارد، هم نوع زندگي، رفتار، خو و خصلتي که در دولت وجود دارد از سوي جامعه پذيرفته شده نيست.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بر همين اساس عنوان کرد: مردم دوست دارند مديران را ببينند و گاها با آن ها رو در رو حرف بزنند. در کشور اسلامي نبايد بين مديران ارشد با عموم جامعه تفاوت فاحشي وجود داشته باشد؛ اين خوي و خصلت در فرهنگ ايراني و اسلامي در طول تاريخ هميشه وجود داشته است که بايد به آن توجه کنيم.


قاليباف خاطرنشان کرد: مي بينيم عمدتا مي گويند درباره فلان مشکل منابع نداريم. اين در حالي است که عدد و رقم نشان مي دهد اگر ايران يک درصد جمعيت دنيا را دارد، در مقابل پنج درصد منابع را در اختيار دارد. در حوزه نفت و گاز به تنهايي رتبه اول را در جهان داريم اما اين وضع ما در خوزستان است.


وي در ادامه تصريح کرد: مردم در حاشيه اهواز مي بينند لوله هاي نفت و گاز از زير پاي آنها عبور مي کند اما آب شرب ندارند! اين به خاطر ضعف مديريت است.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: براي بعضي موضوعات مي گويند نمي شود، اين در حالي است که حتما مي شود. علت نشدن در اين دولت آن است که رويکردهاي دولت براي نسل دوم است اين در حالي است امروز در دنيا نوع مديريت، مديريت نسل چهارمي است. در مديريت نسل چهارمي اجراي پروژه ها بيش از ده برابر سرعت گرفته و هزينه ها به يک چهارم کاهش پيدا کرده اند. همچنين ارزش افزوده ها حداقل بيش از سه برابر شده است اما امروز خبري از اين نوع مديريت در کشور نيست.


وي ادامه داد: معني همه اين حرف ها آن است که بايد به وضعيت موجود پايان داد و يک تغييري در روند مديريت فعلي براي حل مشکلات ايجاد کرد.


قاليباف همچنين افزود: در کمتر از دو سال قبل چند فارغ التحصيل بسيار خوب و با سواد و با توانايي و قابليت هاي خوبي بودند که احساس کردند ديده نمي شوند. در همان زمان در خارج از کشور نيز پيشنهاداتي براي آنها وجود داشت؛ اين جوانان به نيوکاسل رفته بودند و بعد که با آنها تماس گرفتيم، دوباره بعد از سه - چهار سال برگشتند و يک کاري را شروع کرديم. باور نمي کنيد که در رشد اقتصادي آن کار، اين نرم افزار چه تحولي را در بخش حمل و نقل کشور ايجاد کرد. اين موارد از ظرفيت هاي خوبي بود که اگر آنها را از دست داديم، بعد مطمئن باشيد سرمايه هاي انساني و مادي را از دست مي دهيم


«اگر پاي وقت ايستاديم و روز، ماه و هفته براي ما معني داشت، نخواهيم گفت براي فلان مشکل 40 سال و براي بعضي مشکلات 100 سال زمان مي خواهيم که اين مشکلات را حل کنيم. حرف از 40 سال و 100 سال زدن در دنيا امروز هيچ معني ندارد! امروز در دنيا زمان لحظات و روزها است که بايد قدر آن ها را بدانيم.»


وي با بيان اينکه کسي که مردم به عنوان رئيس دولت به او اعتماد مي کنند، نبايد غير از دغدغه مردم دغدغه ديگري داشته باشد، گفت: امروز مهم ترين دغدغه مردم بيکاري است از اين رو مهم ترين برنامه من رسيدگي به اشتغال است. به مردم عزيز ايران متعهد شدم پنج ميليون شغل را با يک برنامه مدون در طول دوره چهار ساله ايجاد کنيم


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري عنوان کرد: مردم تهران کاملا با مديريت من آشنا هستند و مي دانند به عنوان نمونه در يک پروژه گفتيم که پروژه را در اين زمان شروع مي کنيم و اين زمان به پايان مي رسانيم. درباره ايجاد پنج ميليون شغل نيز در صورتي که توفيق خدمت پيدا کنيم از روز اول تابلو مربوط به ايجاد شغل را روشن خواهيم کرد تا مردم ببيند در هر هفته، ماه و سالي که گذشت چند شغل، در کجا شکل مي گيريد.


قاليباف بر همين اساس يادآور شد: ما بايد ببينيم موانع پيش روي ايجاد اشتغال چيست؟ مهم ترين مانع که اولويت اصلي ما به شمار مي رود آن است که 4 درصد افراد در جامعه اجازه نمي دهند مشکل 96 درصد مردم حل شود. اين 4 درصد کساني هستند که مي خواهند منافع اصلي کشور را بدون هيچ تلاش و زحمتي، تنها با واسطه، رانت، حوزه نفوذ، جوسازي و فساد اداري، مالي و تاثيرگذاري در سياست ها به دست بياورند.


وي در ادامه افزود: آنها کساني هستند که قاچاق کالا مي کنند؛ همچنانکه 25 ميليارد دلار قاچاق کالا در کشوري که تراز بازرگاني اش در حوزه صادرات و واردات نزديک به 50 ميليارد دلار است، رقم بسيار بزرگي است. اين حجم قاچاق همه توليدکنندگان، تجار و پيمانکاران را منهدم مي کند.


قاليباف خاطرنشان کرد: گروه دوم دلالان زالو صفتي هستند که زحمت و دسترنج ديگران را مي برند. واسطه ها و دلالان محصول را از کشاورز مي خرند و بيش از پنج - شش برابر سود مي برند؛ اين در حالي است که گاهي توليد کننده ها نمي توانند هزينه خودشان را از اين محصول به دست بياورند. عجيب تر اين است که مردم بايد همين کالا را با گراني بخرند اما اين دلال ها اين وسط بيشترين منفعت را مي برند.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: اين افراد دشمن توليد در کشور و دشمن رشد کشور هستند. اين افراد نمي خواند هيچ گاه ايران در عرصه اقتصادي افتخار آميز شود.


وي افزود: سومين قشر وارداتچي ها هستند؛ کساني که با حوزه هاي نفوذ خود هر کالاي مضر و غير ضروري را از مجراها و مسيرهاي غير قانوني وارد کشور مي کنند؛ در واقع آن ها از خلا قانوني استفاده مي کنند و قانون را دور مي زنند.


قاليباف با اشاره به اينکه اين 4 درصد سايه خود را بر مراکز تصميم گيري و قدرت انداخته اند به گونه اي که اکثر بخشنامه ها و سياست ها به نفع اين 4 درصد است و در اين موضوع رابطه ها بر کار حاکم است، بيان کرد: فرقي بين اولويت اول و دوم براي ما نيست چرا که هر دو اولويت مهم هستند. کساني که پول، پارتي، رسانه دارند تهديد و تخريب مي کنند، آبرو مي برند و تهمت مي زنند.


وي همچنين تصريح کرد: اين افراد به حدي پر رو هستند که در رسانه ها شاهد بوديم وقتي کمتر از يک سال قبل دختر من ازدواج کرد، يک مجلس خيلي عادي مثل يک کارمند برگزار شد و همه ميهمانان اين مجلس را ديدند اما در رسانه ها يک عروسي مجلل ديگري را گذاشتند و گفتند اين عروسي دختر قاليباف است! اين افراد حريم شخصي قائل نمي شوند، دروغ مي گويند، جو سازي و تخريب مي کنند و تهمت مي زنند


قاليباف ادامه داد: افتخار ما اين است روزي که سرزمين مورد تجاوز دشمن قرار گرفت، جان خود را کف دست گذاشتيم و به عنوان سرباز با افتخار به ميدان جنگ رفتيم؛ امروز هم براي دفاع از کشور با افتخار حاضر هستيم آبروي خود را کف دست بگذاريم و با اين افراد مبارزه کنيم.


وي با اشاره به اينکه ايراني با هر گرايش، سليقه، دين و مذهب و با هر قوميتي، ايراني است و همه براي ما عزيز هستند، گفت: ما هرگز بين اين ها تفاوتي قائل نيستيم؛ سرمايه ايراني هاي مقيم خارج از کشور بالغ بر 500 ميليارد دلار است. اگر دولت ها مي توانستند اين بستر را فراهم کنند که آنها با اطمينان از سرمايه ها خود وارد کشور شوند و موانع قانوني را حل کنيم، اقدامات بزرگي قابل انجام بود.


وي با بيان اينکه مادر دولت مردم موانع قانوني سرمايه گذاري ايراني هاي مقيم خارج از کشور را در ايران حل و فصل خواهيم کرد، تصريح کرد: بر اساس قانون مدني، ما مقرراتي داريم که بعضا مانع اين سرمايه گذاري هستند که اين موارد را بايد حل کرده و از اين ظرفيت استفاده کنيم. اگر اين مانع را حل کنيم، بخش عمده اي از اين سرمايه گذاري از طريق آنها انجام خواهد شد.


قاليباف افزود: خود ايرانيان خارج از کشور هم مي دانند که امروز نسبت به سرمايه گذاري هايي که انجام مي شود، بيشترين منفعت در ايران است. پس چرا نمي توانيم اين سرمايه را به ايران بياوريم، تا منفعتش را هم ايران و ايراني ببرد و هم افتخار آفريني کنيم؟


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تاکيد کرد: بايد مديريت و تکنولوژي نسل چهارمي در کشور بيايد و تحول اساسي را براي رشد اقتصادي و دو برابر کردن درآمد هاي مردم و دولت ايجاد کند.


وي همچنين افزود: پايه و اساس اقتصاد کشور ما از 60 – 70 سال قبل تا کنون بر اساس واردات طراحي شده است تا صادرات. اما در دولت مردم مصمم هستيم که اين روند را تغيير داده و صادرات را به جاي واردات در اولويت قرار دهيم.


«ما در وزارت امور خارجه يک تحول ساختاري ايجاد مي کنيم؛ مثل کره جنوبي و ژاپن که وزارت خارجه آنها مسئول حوزه تجارت بين المللي هم هستند. در وزارت خارجه حتما بخش تجارت بين الملل را در اولويت قرار مي دهيم؛ همه سفارتخانه و کنسولگري ها نيز بايد نمايندگي بخش تجارت ما را انجام دهند و از ظرفيت ايراني هاي مقيم خارج از کشور استفاده کنند؛ همه ايراني هاي خارج از کشورو نيز فروش کالاهاي ايراني را نمايندگي کنند.»


اين کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با اشاره به اينکه ما نيازمند اصلاح در حوزه ماليات در کشور هستيم؛ آن 4 درصدي که با ارتباطات و فساد خود اين مشکلات را ايجاد مي کنند، کساني هستند که فرار مالياتي هم دارند، تصريح کرد: 40 درصد فرار مالياتي در کشور متعلق به اين 4 درصد است. از اين رو سيستم هاي پولي و مالي ما نيازمند يک تحول اساسي هستند.


وي ادامه داد: تنها در حوزه بانکي جوانان در صف وام براي ازدواج هستند و نمي توانند وام خود را بگيرند ولي 400 نفر مي توانند وام هاي کلان بگيرند؛ اين سيستم بانکي بايد اصلاح شود.


قاليباف تصريح کرد: بخش قابل توجهي از وام ها در سيستم توليد هدايت نمي شوند که اين غلط است. براي تحقق سياست هاي کلان و اقتصاد مقاومتي بايد اين موضوع را هم مد نظر قرار دهيم.


وي با اشاره به اينکه بحث بازاريابي و مارکتينگ نقش مهم و اساسي در توليد دارد، اگر کالايي توليد شود و بازاري براي آن نباشد، آن توليد دير يا زود متوقف مي شود، عنوان کرد: تا کنون وزارت خارجه عمدتا در دو حوزه امنيت ملي و سياست اولويت داشته است اما امروز بايد تجارت بين الملل را هم به آن اضافه کرده و اولويت را به کشورهاي منطقه و همسايه بدهيم. در کشورهاي منطقه و همسايه بيش از 400 ميليون نفر بازار داريم و بخش عمده اي از کالاها در حوزه کشاورزي، صنعت، مواد غذايي، تکنولوژي و بخشي از مواد اوليه به اين بازار نياز دارند.


وي افزود: کشور عراق حدود 50 ميليارد دلار واردات دارد و جز نفت توليد جدي و اساسي ندارند اما جاي سوال است که چقدر از اين سهم 50 ميليارد دلار را پر مي کنيم؟ بر اساس آمارها حدود 10 ميليارد دلار از اين رقم سهم ايران است اما طبيعتا بايد اين مبادلات را گسترش دهيم و پس از منطقه، بازارهاي جهاني را مد نظر قرار دهيم.


قاليباف با بيان اينکه ايرانيان خارج از کشور هر کدام با هماهنگي سيستم هاي داخلي و خارجي ما بايد براي فروش کالاهاي ايراني نمايندگي کنند. البته کيفيت، بسته بندي ،تعهد و تحويل به موقع کالا از الزامات اوليه يک بازاريابي درست و صحيح است چرا که قرار است در بازاز جهاني رقابت کنيم، افزود: با کمک عزيزان در خارج از کشور مي توانيم اين ارتباطات را وسيع تر کنيم که ما تنها منحصر به فروش نفت و گاز، آن هم به صورت خام فروشي و فروش به چند کشور مشخص نشويم.


وي ادامه داد: تا زماني که رونق در کشور شکل نگيرد، توليدي شکل نمي گيرد و مشکلات حل و فصل نمي شود. يکي از اشکالاتي که بر دولت فعلي دارم اين است که به خاطر کنترل تورم، رکود را بر جامعه و اقتصاد حاکم کرده است. اين همانند ماشيني است که هيچ تحرکي نداشته باشد، بعد بگوييم بنزين منصرف نمي کند. اين خودرو بايد حرکت کند و بعد ببينيم به ازاي هر 100 کيلومتر چند ليتر بنزين مي سوزاند.


وي با اشاره به اينکه هنر اين است که اين روند را اصلاح کنيم نه اينکه ماشين را بخوابانيم؛ الان اقتصاد کشور خوابيده؛ اين در حالي است که بايد رونق ايجاد کنيم و چرخش نقدينگي را بالا ببريم، گفت: با مديريت صحيح، نظارت بر کار، ايجاد سيستم هاي نرم افزاري و نظارت هاي شفاف نيز بايد تعادلي بين تورم و رونق به وجود بياوريم؛ يعني هم رونق دهيم و هم تورم ايجاد نکنيم يا اين کار را متعادل انجام دهيم.


قاليباف تصريح کرد: طبيعتا وقتي حرف از تورم تک رقمي در کشور زده مي شود حدود بيش از 350 قلم کالا مطرح است. جايي که مردم بيشترين نياز مصرفي را دارند بايد سعي کنيم بيشترين فشار را بياوريم که گراني اتفاق نيفتد. شايد کمتر از 30 قلم بيشترين کالاهاي مصرفي مردم باشد که بايد اين کالاها را خيلي کنترل کنيم تا زندگي مردم سخت نشود اما اگر در بقيه اقلام تورم آمد، زندگي ها را مختل نخواهد کرد در مقابل مي تواند رونق را به بازار بياورد.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با تاکيد بر اينکه با بايد رونق را ايجاد کرد در شرايطي که تورم ايجاد نشود و اگر تورم بود، براي قشر محروم بايد سياست هاي جبراني وجود داشته باشد، عنوان کرد: ورزش جزو سبد خانوار است و اگر هر کدام از شهروندان سلامت جسمي نداشته باشند از زندگي خود لذت نمي برند؛ يکي از اولويت هاي جدي ما توجه به ورزش همگاني براي همه مردم خصوصا بانوان است. همچنانکه اين کار را براي بانوان در شهر تهران انجام داده ايم.


وي افزود: امروز در شهر تهران هر کسي با فاصله حداکثر 300 متر از منزل خود مي تواند به يک مجموعه ورزشي، پارک عمومي و تجهيزات ورزشي دسترسي داشته باشد؛ به اضافه اينکه سالن هاي متعدد ورزشي، استخر و سونا، سالن هاي توپي و غير توپي زيادي ايجاد شده است.


قاليباف با بيان اينکه هم اکنون در شهر تهران 12 هزار تيم در بيش از 40 رشته داريم که در طول سال مسابقات خود را انجام مي دهند، افزود: در دولت مردم مصمم هستم که اين روند را همگاني کرده و اين بخش را هم به مردم واگذار کنم. اجازه نمي دهم دولت در کوچک ترين موضوعات ورزش مثل سالن هاي ورزشي دخالت کند اين در حالي است که الان همه اين مراکز دولتي است؛ ممکن است بخش هايي حاکميتي باشد که دولتي بايد کار آن را انجام دهد اما بقيه موارد بايد واگذار شود.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: قله ما بايد ورزش قهرماني باشد که انگيزه هاي لازم را به وجود بياورد. براي ورزش قهرماني نيازمند تجهيزات و زيرساخت هاي مناسب در کنار مراکز پژوهشي و علمي در ورزش هستيم، همچنين نيازمند پرورش مربيان خوب هستيم و بايد از تجربه دنيا نيز در اين زمينه استفاده کنيم چرا که در حوزه ورزش قابليت هاي خوبي داريم و مي بينيم امروز چگونه جوانان در صحنه هاي بين المللي مي درخشند.


وي عنوان کرد: يک رابطه مستقيم بين رشد اقتصادي و رشد ورزش وجود دارد؛ هر چه رشد اقتصادي بيشتر باشد ما در صنعت ورزش و ورزش قهرماني نيز بيشتر رشد مي کنيم.


قاليباف افزود: موضوع صنعت گردشگري امروز يکي از پردرآمد ترين صنعت ها در دنيا است. اما کشور ما با همه ويژگي هاي تاريخي و توريستي خود نتوانسته از اين صنعت به درستي استفاده کند


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه مطرح کرد: بخشي از ايرانيان که در سال هاي اخير و در سه – چهار دهه گذشته در خارج از کشور متولد شده اند، شايد ايران را آنطور که بايد و شايد نديده اند و ايرانگردي نکرده اند اين در حالي است که بايد اين فرصت را براي آن ها فراهم کنيم.


وي تصريح کرد: امروز موانعي براي ورود و خروج آنها است و يا حس مي کنند ممکن است محدوديت هايي باشد اما عرض مي کنم هيچ محدوديتي براي رفت و آمد براي ايرانيان خارج از کشور نخواهد شد. ممکن است کساني که از نظر عرف بين المللي شناخته شده هستند و جنبه تروريستي دارند داراي مشکل باشند اما آن ها حتي يک ده هزارم ساير افراد هم نمي شوند.


قاليباف همچنين با بيان اينکه ايرانيان با هر گرايش و سليقه اي بايد راحت به داخل کشور بيايند و بروند و ايران را ببيند، تصريح کرد: در کنار اين خود ايرانيان مقيم خارج از کشور باني شوند و بتوانند تورهايي راه اندازي کنند که غير ايراني ها را براي بازديد به ايران بياورند. اين موضوع آنقدر مهم است که فکر مي کنم در حوزه گردشگري، ايرانيان مقيم خارج از کشور مي توانند اين تحول را ايجاد کند تا هم به اقتصاد خودشان و هم اقتصاد ايران کمک کنند.


وي ادامه داد: در دولت مردم مصمم هستيم بخش هايي از ايران که جنبه گردشگري و توريستي دارد را جزو مناطق آزاد توريستي محسوب کنيم تا گردشگران بتوانند با سفرهاي هوايي، بدون ويزا وارد آن فرودگاه محل انتخابي شوند، در همان استان و محيط کار گردشگري خودشان را انجام دهند و از همانجا برگردند.


قاليباف بيان کرد: نقاطي از ايران مثل حاشيه زاگرس، کهکيلويه و بوير احمد، چهارمحال و بختياري، شيراز، اصفهان و کويرهاي ما در حوزه توريستي بي نظير هستند. ما بايد همه مشکلات حوزه اداري و رفت و آمد را برداريم؛ اين بخشي است که تاثيرات اقتصادي و فرهنگي و هم تاثيرات دوجانبه براي ايرانيان مقيم خارج از کشور و ايرانيان داخل کشور دارد.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: يک جوان ما در يکي از مناطق زاگرس نشين توانست با همان سيستم چادرهاي عشايري خودش، به يک مرکز توريستي تبديل شود؛ به نحوي که افرادي که در نوبت براي آمدن يه اين مرکز عشايري هستند، بيشتر از هتل هاي مجلل دنيا است. اين فرصت را مي توان بسيار گسترش داد و از آن استفاده کرد.


قاليباف عنوان کرد: ايران را به فرهنگ و هنرش مي شناسند، ما بايد اين ويژگي مهم که فرهنگ و هنر است را براي معرفي ايران به جهان در نظر بگيريم البته نه به سبک فعلي. اين اقدامات فعلي ما عمدتا دولتي هستند.


وي افزود: يکي از ضعف هاي دولت آن است که مردم را حذف کرده اند و نديدند. فرهنگ و هنر را اهلش بايد منتقل کنند نه دولت؛ خانه هاي فرهنگ ما بايد بستر ساز اين کار در حوزه سياست خارجي باشند نه مجري آن؛ همچنانکه الان در شهر تهران در بسياري از فستيوال هاي فرهنگي با ديگر شهرهاي دنيا که خواهرخواندگي داريم، شهرداري تهران را به آنجا نمي بريم بلکه نگاه مي کنيم چه کساني در شهر مي توانند بيشترين اثرگذاري را داشته باشند و ما از آنها حمايت مي کنيم.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: اولويت فرهنگ و هنر در دولت مردم توسط مردم براي معرفي فرهنگ ايراني در دستور کار است. چرا که فرهنگ و هنر براي معرفي کشور به دنيا و همچنين ارتقاي فرهنگ داخلي بسيار مهم و اثرگذار است.


قاليباف افزود: در بيش از يک دهه توفيق خدمت در شهر تهران، بهترين سينماها با بهترين تجهيزات و معماري در شهر ساخته شده است؛ همچنانکه پرديس ملت حتي در طراحي ساختمان و زيبايي معماري جزو 5 سازه برتر معرفي شد. در کنار اين موارد بهترين سالن هاي تئاتر ما در شهر ساخته شد. به عنوان نمونه پرديس تئاتر تهران با بيش از 10 سالن در جنوب شهر و در خاوران ساخته شده است.


وي عنوان کرد: در دهه گذشته بيش از 5 ميليون متر مربع فضاها و زير ساخت هاي فرهنگي شامل سينما، تئاتر، مراکز براي سازمان هاي مردم نهاد در حوزه فرهنگي، تقويت و ساخت مساجد و مراکز فرهنگي و هنري شهر ايجاد شد. در کنار اين بيش از 10 هزار صندلي سينما در اين مدت به ظرفيت سينماهاي شهر اضافه شد.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در خاتمه گفت: رويکرد ما مردم است به همين جهت جشنواره هاي متعدد در حوزه تئاتر، فناوري اطلاعات، مکتوب، موسيقي، سينما، فيلم هاي کوتاه و مستند برگزار کرده ايم و گروه هاي مختلف حضور يافتند؛ امروز کادر زيادي تقويت شده اند و افراد آماتور به چهره هاي مهمي در حوزه فرهنگ و هنر و تئاتر و سينما تبديل شده اند. معتقديم اين رويه را بايد در سطح کشور توسعه دهيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند

به گزارش خبرآنلاین سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900114

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است