Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، از دیدگاه این مسوولان، انتخابات به مثابه یکی از ارکان اصلی حضور و بروز افکار و سلیقه های مختلف مردم و ساده ترین و مهم ترین شکل مشارکت سیاسی در هر کشور است به عبارتی دیگر یکی از معیارهای سنجش مرد سالاری در جوامع مختلف مقوله انتخابات است.
به اعتقاد صاحبنظران امور سیاسی ، برگزاری انتخابات پرشور از دیگر مقوله های تاثیرگذار در افزایش همبستگی ملی است و و هر جامعه ای برای رویارویی با تهدید های بیرونی و چالش های درونی ، ناگزیر از حرکت به سوی انسجام ، وحدت و گسترش همبستگی ملی است ، در این میان عرصه انتخابات و حضور گسترده در آن می تواند انسجام بخش بوده و اقتدار ملی را به همراه آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانداران هشت شهرستان استان سمنان نیز همزمان با مراحل و ابلاغ های وزارت کشور، مقدمات مراحل برگزاری انتخابات با شکوه را در استان به طور منظم و قانونی پیش برده اند و با هیات های اجرایی و نظارتی همکاری و هماهنگی لازم را داشته و دارند.
با توجه به اینکه برای اولین بار در سه شهرستان بالای 50 هزار نفر استان سمنان انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود تاکنون 980 صندوق الکترونیکی اخذ رای و 315 دستگاه احراز هویت وارد استان سمنان شده است.
همچنین 10 هزار نفر نیرو در قالب هیات های اجرایی و نظارت، امنیتی، متصدیان شعبه های اخذ رای برگزاری انتخابات بیست و نهم اردیبهشت در استان سمنان را به عهده دارند.
در میزگرد خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان با عنوان «آخرین اقدامات برای برگزاری انتخابات باشکوه در استان سمنان» که به میزبانی استانداری سمنان در محل ستاد انتخابات استان برگزار شد، سعید متقی دبیر ستاد انتخابات استان سمنان و شش فرماندار استان سیدعباس دانایی فرماندار شهرستان سمنان ، سید محمدرضا هاشمی فرماندار شهرستان شاهرود، حسن ارگی فرماندار شهرستان مهدیشهر ، محمدمهدی کریمی فرماندار شهرستان میامی ، علیمحمد مویدی زاده فرماندار شهرستان سرخه و سعید افشار نادری فرماندار شهرستان آرادان حضور داشتند.
دبیر ستاد انتخابات استان سمنان در این میزگرد گفت: ستاد انتخابات استان سمنان از بهمن 95 تا کنون 9 جلسه با 60 نفر از فرماندران ،عوامل اجرایی و انتخاباتی داشته است.
سعید متقی با اشاره به وجود هشت شهرستان، 20 شهر و 308 روستای بالای 20 خانوار در استان سمنان، گفت: در این استان 38 هیات اجرایی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا تشکیل شده است ، از 20 شهر استان سمنان، شورای اسلامی شهر در سه شهر بالای 50 هزار نفر دارای هفت عضو و در 17 شهر دارای پنج عضو است.
دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره چهارم هزار و هفت نفر بود، گفت: در این دوره تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان به هزار و 64 نفر افزایش پیدا کرده است که پنج و نیم درصد افزایش نشان می دهد.
وی، با بیان اینکه 2 هزار و 707 نفر برای داوطلبی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد 2 هزار و 506 نفر را آقایان و 201 نفر را بانوان شامل می‌شود که در این دوره تعداد ثبت نام کنندگان زن 21 درصد نسبت به دوره چهارم افزایش داشته است.
متقی با اشاره به پیش بینی های فنی برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات در استان سمنان، بیان داشت: آزمایش ارتباطی و مخابراتی شعبه های اخذ رای با پوشش 99.5 درصد در استان وضعیت خوبی داشته است.
وی تعداد نهایی شعبه های اخذ رای را در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان 742 شعبه عنوان کرد و گفت: 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی است، 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار است که نسبت به دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 6 درصد شعبه های اخذ رای افزایش یافته است.
دبیر ستاد انتخابات استان سمنان، به آموزش فرمانداری ها، و تمام عوامل مرتبط اشاره کرد وگفت: دوره های آموزشی لازم تاکنون برگزار شده و تعرفه های انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به استان رسیده است و در زمان مقرر به شهرستان ها ارسال خواهد شد.
دبیر ستاد انتخابات استان سمنان ادامه داد: انتخابات سه شهر سمنان، شاهرود و دامغان در شورای شهر الکترونیکی برگزار می شود و صندوق الکترونیک و دستگاه احراز هویت به استان سمنان رسیده و در اختیار شهرستان ها قرار گرفته است.
وی بیان داشت: در این سه شهر 980 صندوق الکترونیکی اخذ رای و 315 دستگاه احراز هویت پیش بینی شده است و بالغ بر 10 هزار نفر از کارکنان دستگا های اجرایی برای برگزاری انتخابات در استان همکاری می کنند.
دبیر ستاد انتخابات استان سمنان یاد آور شد: سامانه ستاد انتخابات کشور در نظر گرفته شده به منظور دسترسی مردم به اطلاعات صحیح و برای حضور پرشور مردم است.
فرماندار سمنان با بیان اینکه شرایط سمنان برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مهیا است، گفت: 143 شعبه اخذ رای در شهرستان سمنان درنظر گرفته شده که از این تعداد 129 شعبه شهری و 14 شعبه روستایی است.
سید عباس دانایی تصریح کرد: از مجموع 143 شعبه اخذ رای، 133 شعبه ثابت و 11 شعبه سیار برای شهرستان سمنان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه 189 نفر برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان سمنان ثبت نام کرده اند، گفت: 119 نفر در شهرهای سمنان و 70 نفر در روستاها ثبت نام کردند که 30 نفر از مجموع آنان را زنان تشکیل می دهد.
وی با اشاره به این که 71 درصد از داوطلبان زیر 70 و 29 درصد بالای 50 سال سن دارند و با بیان اینکه انتخابات به صورت تمام الکترونیک در شهر سمنان بر گزار خواهد شد، بیان داشت: در شهرستان سمنان از جمعیت 196 هزار نفری 131 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
دانایی به لزوم مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات اشاره کرد و گفت: شرایط کامل برای برگزاری انتخابات باشکوه در مراحل اجرایی پیش بینی شده و نیازهای لازم برای تمام مراحل در نظر گرفته شده در رابطه با رعایت قوانین تبلیغاتی، هماهنگی و آموزش های لازم به ثبت نام کنندگان ارایه شده است.
فرماندار سمنان گفت: بیش از سه هزار و 800 نفر در شهر سمنان در قالب هیات های اجرایی نظارت، اعضای شعبه اخذ رای، نیروی انتظامی و بازرس و عوامل برگزاری انتخابات مشارکت دارند.
دانایی، به منویات امام خمینی (ره) که هر کس باید خود سرنوشت خود را تعیین کند اشاره کرد و افزود: آنچه که باعث ناامیدی دشمنان می‌شود حضور مردم در انتخابات است.
فرماندار سمنان گفت: در این دوره از انتخابات منویات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر این که مجریان در دعوت مردم تلاش کنند، وظیفه مجریان را سنگین‌تر کرده، یعنی دعوت به مشارکت از سوی عوامل اجرایی به نوعی تکلیف شرعی آنهاست و لازمه حضور مردم در انتخابات آگاهی لازم آنان است.
فرماندار شهرستان شاهرود نیز در میزگرد ایرنا سمنان گفت: در حوزه این شهرستان 225 شعبه اخذ رای وجود دارد که از این تعداد 178 شعبه ثابت و 47 سیار است، در شعبه مرکزی شهرستان شاهرود 25 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است و بسطام 51 شعبه و بخش بیارجمند 22 شعبه دارد.
سید محمد رضا هاشمی افزود: از مجموع 225 شعبه شاهرود 74 شعبه روستایی است و 151 شعبه اخذ شهرستان شاهرود، برای بیارجمند، بسطام، کلاته خیج و رودیان در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه از 6 شهر شاهرود یک شهر داری هفت عضو و پنج شهر دارای پنج عضو در شوراهای اسلامی شهر است، بیان داشت: 81 روستای شاهرود شورای اسلامی دارد که از این تعداد شورای اسلامی هفت روستا دارای پنج عضو و 74 روستا داری سه عضو است.
وی به برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در شهر شاهرود اشاره کرد و گفت: 127 شعبه اخذ رای در شهرستان شاهرود در نظر گرفته شده و صندوق های الکترونیکی به شهرستان منتقل شده است.
وی ادامه داد: بیش از 254 کاربر رایانه برای انتخابات و برای هر شعبه 2 کاربر پیش بینی شده و به مجموع عوامل 127 شعبه اخذ رای در شهر ستان شاهرود آموزش لازم ارایه شده است.
وی به پشتیبانی هر شعبه در بخش فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: 26 پشتیبان فناوری اطلاعات با آموزشهای لازم در نظر گرفته شده است.
هاشمی بیان داشت: بیش ازچهار هزار نیروی انسانی در انتخابات شهرستان شاهرود در قالب هیات های نظارت و اجرایی دخیل هستند و با توجه به اهمیت انتخابات و اهمیت امور نظارتی و اجرایی، تعاملات لازم بین هیات های اجرایی ونظارت شکل گرفته است.
فرماندار شهرستان شاهرود گفت: صلاحیت 748 ثبت نام کننده برای داوطلبی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شاهرود توسط هیات اجرایی در 6 شهر شاهرود تایید شده است.
هاشمی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که هر کس نظام را هم قبول ندارد به پای صندوق های رای بیاید، یادآورشد: دشمن به دنبال این است که میزان مشارکت کاهش پیدا کند، در حوزه خاورمیانه و غرب آسیا باید میزان مشارکت قابل توجه در جمهوری اسلامی را حفظ کنیم.
فرماندار شهرستان شاهرود بیان داشت: امنیت روانی و همبستگی و مشارکت مردم باید افزایش پیدا کند و 29 اردیبهشت حماسه همبستگی است و توسعه کشور با حضور حداکثری با پشتوانه مردم شکل خواهد گرفت.
فرماندار شهرستان مهدیشهر در این میزگرد گفت: 57 شعبه اخذ رأی برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان درنظرگرفته شده است که 34 شعبه شهری و بقیه روستایی است.
حسن ارگی افزود: 19 شعبه اخذ رأی در شهر مهدی‌شهر، 6 شعبه اخذ رأی در شهر درجزین، 9 شعبه اخذ رأی در شهر شهمیرزاد و 23 شعبه اخذ رأی برای روستاهای تابعه شهرستان مهدی‌شهر پیش بینی شده است و از 57 شعبه اخذ رأی انتخابات در شهرستان مهدی‌شهر، هفت شعبه اخذ رأی به‌صورت سیار است که چهار شعبه سیار در بخش شهمیرزاد و سه شعبه سیار در بخش مرکزی فعال خواهد شد.
وی تصریح کرد: هماهنگ با وزارت کشور رزمایش های لازم در شهرستان مهدی‌شهر با حضور عوامل مختلف اجرایی و انتظامی برگزار شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
ارگی با اشاره به اینکه حضور پرشور و باشکوه مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت 96 بار دیگر خاری در چشم استکبار جهانی خواهد بود، ادامه داد: حضور پرشور مردم در انتخابات وظیفه شرعی آحاد جامعه است و به یاری خداوند با مشارکت حداکثری بار دیگر بانگ وحدت در میهن اسلامی ایران طنین‌انداز می شود.
ارگی با اشاره به این که انتخابات نماد مردم سالاری دینی در جامعه ماست، یادآورشد: این شاخص نشان دهنده وحدت ملی است و حضور منسجم در اقصی نقاط دنیا پیام قدرت را به جهانیان برساند.
فرماندار شهرستان مهدی‌شهر گفت: نه تنها هموطنان ایرانی را باید دعوت کرد بلکه باید مشوق ایرانی های مقیم خارج از کشور باشیم.
فرماندار شهرستان آرادان نیز در میزگرد ایرنا سمنان گفت: از 35 شعبه اخذ رای شهرستان آرادان هشت شعبه شهری و بقیه روستایی است، 23 روستای آرادان دارای شورای اسلامی در این شهرستان وجود دارد و از 154 نفر که نامزد هستند 12 نفر را بانوان تشکیل می دهند.
سعید افشار نادری با اشاره به آمادگی کمیته های فناوری اطلاعات، آموزش و تدارکات و نقلیه و امنیتی برای مشارکت در انتخابات در شهرستان آرادان، گفت: برای پشتیبانی بیشتر، نواقص بررسی و شناسایی و برطرف شده است.
نادری تصریح کرد: هیات های اجرایی، هیات نظارت و بازرسان در شهرستان آرادان به طور کامل با وظایف خود آشنا هستند و مردم با حضور خود در انتخابات وظیفه دینی خود را نسبت به نظام جمهوری اسلامی انجام می دهند.
وی افزود: باید کارکرد و نتیجه حضور حداکثری مردم در انتخابات در عرصه داخلی و بین المللی برای مردم مشخص شود تا مردم بدانند این مشارکت نمادی و یکی از مولفه های اقتدار کشور است.
وی با اشاره به اینکه انتخابات با شرکت همه قومیت‌ها و احزاب منجر به همبستگی و انسجام نظام جمهوری اسلامی ایران می شود، افزود: پشتیبانی مردم از نظام با مشارکت گسترده در انتخابات، قدرت چانه زنی مسوولان را در عرصه های بین الملل افزایش می دهد.

وی یاد آور شد: جریان انتخابات چرخش نخبگان است و اگر مردم بر اساس همین مولفه ها حضور پیدا کنند، زمینه چرخش نخبگان را به وجود می آورند.
فرماندار شهرستان آرادان خاطرنشان کرد: حضور مردم عامل اصلی جلوگیری از انسداد سیاسی است و اگر مردم احساس مسوولیت نکنند، به مرور زمان با انسداد سیاسی مواجه می شویم.
فرماندار شهرستان میامی هم در این میزگرد گفت: در مجموع از 339 نفر ثبت نامی برای داوطلبی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان 315 نفر احراز صلاحیت شدند و 18 نفر انصراف دادند و هشت نفر رد صلاحیت شدند.
محمد مهدی کریمی، به 50 شعبه اخذ رای درنظر گرفته شده برای شهرستان میامی اشاره کرد و گفت: از این تعداد 35 شعبه ثابت و 15 شعبه شهری و 2 شعبه برای خواهران است.
کریمی با اشاره به اینکه 944 نفر عامل برگزاری انتخابات شهرستان میامی هستند، گفت: چرخه تولی اشتغال رابطه مستقیم با امنیت کشور دارد و باید حضور مردم برای تصمیم گیری سرنوشت خود به منظور تامین و ارتقای امنیت کشور و تقویت مسایل اقتصادی پررنگ باشد‌.
فرماندار میامی با اشاره به این که مردم از مناظره نامزدها و برخی بداخلاقی‌ها الگو می گیرند، افزود: اخلاق باید از سوی تمام نامزدها رعایت شود و وعده ای که هریک از نامزدها می دهند باید بر اساس اختیارات، منابع و وضعیت موجود کشور باشد و قانون اجازه اجراشدن آن را داده باشد.
فرماندار شهرستان سرخه نیز در میزگرد ایرنا گفت: 28 شعبه اخذ رای در شهرستان سرخه پیش بینی شده که 18 شعبه روستایی و بقیه شهری است و از این مجموع سه شعبه سیار است.
علی محمد مویدی زاده با اشاره به اینکه 110 نفر برای نامزدی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سرخه ثبت نام کردند، به 12 روستا دارای شوراهای اسلامی در شهرستان سرخه اشاره کرد و گفت: یک روستا دارای شورای اسلامی پنج نفره و 11 روستا دارای شورای اسلامی سه نفره است.
وی تصریح کرد: 700 عامل اجرایی در قالب دستگاه های اجرایی، نظارتی و انتظامی در برگزاری انتخابات در شهرستان سرخه مشارکت دارند.
وی افزود: در انتخابات امسال در سرخه از 10 شعبه شهری 9 شعبه ثابت و یک شعبه سیار و از 18 شعبه روستایی نیز 16 شعبه ثابت و 2 شعبه سیار است.
فرماندار شهرستان سرخه با اشاره به این که تمام امکانات لازم در‌جهت رفاه حال مردم و مشارکت حداکثری در نظر گرفته شده است، گفت: با تمهیدات اتخاذ شده چهار شعبه اخذ رای ویژه بانوان در انتخابات آینده در نظر گرفته شده است که یک شعبه در شهر سرخه و سه شعبه در روستاهای لاسجرد، مومن آباد و افتر قرار دارد.
مویدی زاده با بیان این نکته که

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مهرداد لاهوتی منتخب مردم شهرستان لنگرود در سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در صدا وسیمای مرکز گیلان با مدیر کل این مرکز دیدار و گفتگوکرد.

مهرداد لاهوتی در این دیدار ضمن قدردانی از ابتکارعمل رسانه ملی در ایجاد کانال‌های تلویزیونی و افزایش مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ، از صدا و سیما خواست مثل همیشه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را در حل مشکلات استان به ویژه در بخش‌های کشاورزی از جمله محصولات استراتژیک استان همچون برنج، چای و ابریشم یاری کند.

منتخب مردم لنگرود در سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره دغدغه‌های مردم استان و شهرستان لنگرود در سه بخش کشاورزی، برنج، چای و ابریشم افزود: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی برنج، باغ‌های چای و توت به علت حمایت نکردن کشاورزان، واردات بیش از حد این محصولات، نبود سد‌های کافی و مدیریت ضعیف منابع آبی در فصل بارش ها، بخشی از مشکلات استان و شهرستان است.

وی همچنین به کم توجهی به صنایع در گیلان از جمله صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: تکمیل بندر گردشگری شمال کشور در چاف و چمخاله و بهره برداری از تله کابین لنگرود می‌تواند در اقتصاد استان اثر گذار باشد.

مهرداد لاهوتی مهاجرت به گیلان را از دیگر موارد مهم و قابل توجه دانست وافزود: با توجه به مهاجرت پذیر بودن گیلان باید در فراهم کردن زیر ساخت‌های استان تجدید نظر کرد تا در آینده مردم دچار مشکل نشوند.

مهرداد لاهوتی همچنین حل تداخل زمین‌های مردم با دولت ، در چاف و چمخاله و بخش اطاق ور لنگرود را از دیگر دغدغه‌های این شهرستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و راهکار‌های حل آن را در مجلس مطرح و پیگیری خواهیم کرد گفت: از صدا و سیمای گیلان هم به عنوان حلقه واسط بین حاکمیت و مردم می‌خواهیم مثل همیشه با تولید برنامه‌های مختلف ما را در رسیدن به اهداف یاری کنند تا مشکلات مردم این استان کشاورزی را حل کنیم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه صداوسیما، صدای مردم به مسئولان است، گفت: هم اکنون برنامه‌های خبری و تولیدی بسیاری با رویکرد حل مشکلات مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها در این مرکز در حال تولید و پخش است و برنامه‌ی جدید تلویزیونی «پاسخ» با رویکرد پیگیری مطالبات مردم از مسئولان که هر چهارشنبه ساعت ۳۰: ۲۱ از شبکه باران پخش می‌شود از جمله این برنامه هاست.

تقی ربانی انعکاس توانمندی‌ها و مشکلات همه‌ی شهرستان‌ها از جمله لنگرود با رویکرد «عدالت گستری»، «هویت محوری» و «شتاب دهی در پیشرفت» را از برنامه‌های الویت دار این مرکز و سازمان عنوان کرد و افزود: برای ادامه این روند و پخش این برنامه‌ها از قاب شبکه استانی و شبکه‌های ملی ، استقبال و اعلام آمادگی می‌کنیم.

مهدی محمودی معاون خبر صدا وسیمای مرکز گیلان هم در این نشست، توجه به حل مشکلات بخش کشاورزی و پیگیری دقیق و کارشناسانه آن را از مطالبات به حق مردم دانست و گفت: با تولید و پخش خبر و گزارش در بخش‌های مختلف استان و کشور در تلاش هستیم تا مسائل استان را با کمک مسئولان با محوریت خودکفایی در تولید حل کنیم و شاهد صادرات انواع محصولات تولیدی استان در بازار‌های دیگر کشور‌ها باشیم.

دیگر خبرها

  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای