Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: بالا بودن بهای تمام شده کالای داخلی توان رقابت را از تولیدکنندگان در بازارهای هدف گرفته است.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بسیاری از قوانین اقتصادی که تاکنون برای رفع مشکلات اقتصاد تنظیم و تصویب‌شده‌اند، با اعمال سلیقه در اجرای آن، این قوانین از مسیر اصلی خود خارج‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اهتمام بخش خصوصی به «اقتصادمقاومتی» گفت: یکی از نیازهای بهبود شرایط کسب‌وکار، حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است که تاکنون حمایت‌های قابل‌قبول نیز برای پیشبرد این هدف صورت نگرفته است.

مهاجر افزود: طبق قانون ارزش‌افزوده باید از مصرف‌کنندگان اخذ شود این در حالی است که اکنون، این مالیات ارزش‌افزوده؛ هم از تولیدکنندگان و هم از مصرف‌کنندگان گرفته می‌شود اما در هیچ بند قانونی قیدنشده است که تولیدکننده باید ارزش‌افزوده پرداخت کند.

عضو اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از اینکه برخی قوانین مصوب درراستای حمایت از تولید وجود دارد ولی اجرا نمی‌شود، افزود: دولت مکلف شده است، صرفاً از مصرف‌کنندگان ۹ درصد مالیات ارزش‌افزوده دریافت کند و در هیچ بند قانونی قید نشده که دولت این مالیات را هم از تولیدکنندگان و هم از مصرف‌کنندگان دریافت کند.

وی یادآورشد؛ در تمام دنیا دولت برای حمایت از صادرات و اشتغال‌زایی، یارانه پرداخت می‌کند این در حالی است که درکشورما، متأسفانه، بهای تمام‌شده کالای داخلی، نسبتاً بالاست و تولیدکنندگان، توان رقابت در بازارهای کشورهای هدف را ندارد و باید در راستای حمایت از تولید واشتغالزایی، اخذ مالیات ارزش‌افزوده ۹ درصد از تولیدکنندگان سریعا ملغی شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مجریان دستگاه‌های دولتی به قوانین التزام کافی را داشته باشند، افزود: قوانینی همچون اقتصاد مقاومتی، بهبود شرایط کسب‌وکار و تولید واشتغال ...و با توجه به نیاز اقتصاد کشور تصویب و ابلاغ‌شده‌اند، بنابراین باید مسئولان اجرایی کشور در راستای اجرا و تحقق آن‌ها حرکت کنند.

مهاجر ادامه داد: موضوع بهبود شرایط کسب‌وکار با توجه به اینکه قانون مصوب مجلس را همراه خود دارد، اما بخش خصوصی علی‌رغم اشتیاق فراوان برای پذیرفتن مسئولیت برای رونق تولید داخلی همچنان با تنگناهای بسیاری مواجه است.

وی چالش‌های پیشرو بخش خصوصی را، پدیده شوم قاچاق کالا، بالابودن نرخ تسهیلات بانکی، قوانین دست وپاگیر گمرکات، بالابودن تعرفه حمل‌ونقل، معافیت‌های گمرکی برخی کالاهای وارداتی، اظهار داشت و افزود: لازمه شکوفایی برای بخش تولید، اشتغال و ره‌آورد اقتصاد مقاومتی تصحیح زودهنگام موانع مطروحه است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران همچنین، با اشاره به دستاورد درزمینهٔ تعامل موفق بخش خصوصی ودولتی تصریح کرد؛ درسال اقدام وعمل، همراهی و حمایت مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی، استاندار مازندران ودولت با اتاق بازرگانی مازندران، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار با تسهیلات کم‌بهره مصوب شد که باید به صادرکنندگان با تسهیلات کم‌بهره به صادرکنندگان پرداخت شود و در صورت پرداخت این اعتبار مصوب به بازرگانان مازندران، شاهد تداوم پررنگ‌تر صادرات در سال ۹۶ خواهیم بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۰۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت

وزیر نفت با بیان اینکه امسال ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با هدف جهش تولید به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۵۰ پروژه جدید نیز به ارزش ۲۵ میلیارد دلار امسال آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری، با بیان اینکه امروز ریل‌گذاری برای حضور شرکت‌های پتروشیمی و هلدینگ‌های بزرگ کشور در چهار حوزه ذخیره‌سازی گاز، تولید بنزین در واحدهای متانولی، توسعه میدان‌های گازی و جمع‌آوری گازهای همراه نفت انجام شده است، گفت: شرکت‌های پتروشیمی در دو سال اخیر نشان دادند که می‌توانند به‌خوبی پروژه‌های بزرگ نفت و گاز در بخش بالادستی را با کمک شرکت‌های ای‌اندپی مدیریت کنند.

وی با یادآوری اینکه در دولت‌های قبل در مقابل حضور بخش خصوصی در بخش سرمایه‌گذاری بخش‌های بالادستی مقاومت زیادی می‌شد، افزود: امروز شاهد شکسته‌شدن این سد هستیم.

وزیر نفت گفت: امسال ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با هدف جهش تولید به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین ۵۰ پروژه جدید نیز به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در سال جاری آغاز می‌شود.

اوجی با بیان اینکه امسال تولید نفت ایران جهش خواهد داشت و در تولید گاز هم با افزایش روبه‌رو خواهیم بود، تصریح کرد: ۶ میلیون تن به ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی و روزانه ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

این خبر در حال تکمیل است ...

دیگر خبرها

  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴