Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:38:57 GMT

۱۵۰۰ پرونده تخلف ساختمانی در سنندج مورد بررسی قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۷۰۰۵۹

۱۵۰۰ پرونده تخلف ساختمانی در سنندج مورد بررسی قرار گرفت

سنندج-معاون شهرسازی ومعماری شهرداری سنندج از ارجاع هزار و ۵۱۳ پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ خبر داد و گفت: برای ۸۳۸ پروند جریمه ،۴۲۶ پروند تخریب وبرای ۲۷۱ پرونده هم حکم تخریب صادرشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، لقمان حیدری با اشاره به اینکه مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شوع ساختمان سازی از شهرداری پروانه اخذ کنند،گفت: شهرداری موظف هستند بر اساس قانون از عملیات ساخت ساختمان های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه اعم از آن که ساختمان در زمین محصور یا غیر محصور واقع باشد جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد : یکی از کمسیون های که به پروندهای تخلفات ساختمانی رسیدگی خواهد کرد کمیسیون ماده صد است که سال گذشته و با هدف برخورد با ساخت وسازهای غیر مجاز این کمیسیون ها بصورت مستمر برگزار شد.

وی با بیان اینکه پرونده های ارجاعی به کمیسیون ماده صد با محوریت ساخت و سازهای مازاد پروانه و یا بدون پروانه هستند؛ عنوان کرد: بعد از مراجعه متقاضیان برای کارشناسی، کارشناسان این شهرداری نسبت به بررسی وضعیت ملک مورد نظر اقدام و در صورت دارا بودن تخلف به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج از ارجاع یک هزار و ۵۱۳ پرونده تخلف ساختمانی به کمیسیون ماده صد در سال گذشته خبر داد و افزود: تعداد ۹۳۵ پرونده نیز در کمیسیون تجدید نظر و ۸۲ پرونده وارده همعرض هم سال گذشته در کمیسیون ماده صد مورد بررسی قرار گرفت.

حیدری اعلام کرد: از تعداد یک هزار و ۵۱۳ پرونده ارجاعی به کمیسیون ماده صد با احتساب پرونده های مانده سال قبل برای یک هزار و ۵۳۵ پرونده رای صادر شده که برای ۸۳۸ پرونده جریمه، برای ۴۲۶ فقره حکم تخریب و برای ۲۷۱ پرونده هم نیز حکم تخریب ،جریمه و تبدیل به حالت اولیه صادر شد.

وی اضافه کرد : ۹۳۵ پرونده در کمیسیون تجدید نظر مورد بررسی قرار گرفت که برای ۹۰۹ پرونده حکم صادر شد ،

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج عنوان کرد : بیشترین تعداد پرونده های ارجاعی به کمیسیون ماده صد درسا ل گذشته مربوط به شهرداری منطقه سه با ۳۸۷ پرونده وناحیه منفصل شهری ننله هم با ۱۸ پرونده کمترین پرونده ارجاعی به کمیسیون ماده صد را داشت.

حیدری بیان کرد: اهداف کمیسیون ماده صد حرکت بر بستر قانون است و تمام تلاش ما بر آن است در این زمینه با وحدت رویه و بدون تبعیض نسبت به رسیدگی به تخلفات ساختمانی اقدام کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری