Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@16:29:21 GMT

ویرانی جامعه جهانی یعنی حذف قانونی دروس دینی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۷۰۶۳۵

ویرانی جامعه جهانی یعنی حذف قانونی دروس دینی

نماینده مقام معظم رهبری در کهگیلویه و بویراحمد راهکار دفع آسیب های اجتماعی را امر به معروف و نهی از منکر و استفاده از ظرفیت فرهیختگی عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری آوای ماغر، نشست هم اندیشی فرهیختگان،اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر و متنفذین شهرستان بهمئی با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در منزل امام جمعه شهر لیکک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در این دیدار بر لزوم ترویج امر به معروف و نهی از منکر و استفاده بهینه از ظرفیت فرهیختگان شهرستان بهمئی در راستای رفع معضلات اجتماعی تاکید کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در کهگیلویه و بویراحمد بی تفاوتی نسبت به جامعه را نکوهش کرد و از فرهیختگان شهرستان بهمئی خواست با استفاده از ظرفیت های مختلف در راستای توسعه شهرستان بهمئی گام بردارند.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به جایگاه ویژه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، خاطرنشان کرد:جامعه جهانی و نهاد های بین المللی قوانینی وضع می کنند که بیشتر آنها با دین در تضاد هستند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جنک کنونی جنگ میان حق و باطل است، باطل دست از فساد و افساد نخواهد کشید و حق هم دست نخواهد کشید اما اراده الهی بر پیروزی نهایی جبهه حق علیه باطل است و این در یک نبرد اتفاق می افتد بعد از پیروزی دوران حکومت توحیدی شکل می گیرد و حکومت توحیدی و جایی که انسانها در بستر یک دولت کریمه شکوفایی وجود خود، جان خود و جهان خودشان را می بینند، مربوط به آن عصر است .

ایشان تصریح کرد: در دوران غیبت روایات گویای حقایقی است ؛روزگاری را می بینیم که شب آشکار شده و کسی از او نهی نمی کند، روزگاری را می بینیم که آمر به معروف و ناهی از منکر زبان به دفاع باز می کند اما به او می گویند ، نمی خواهد این کار را کنی ، آزادی مردم را محدود نکن و حقوق شهروندی مردم باید حفظ شود، سرت را برای چه به درد می آوردی و هر کس به گونه جلوی خلیفه خداوند در روی زمین را می گیرد.

آیت الله ملک حسینی ادامه داد: در روایات داریم انسانهایی که آمر به معروف و ناهی از منکرند، خلفای خدا بر روی زمین هستند ؛فریضه امر به معروف و نهی از منکر برجسته ترین فریضه ای است که خداوند بر دوش عقل انسان ، زبان انسان، قلب انسان و روزی هم به دستهای انسانها سپرده است.

ایشان خاطرنشان کرد: خدای حکیم می داند که امر به معروف و نهی از منکر شدنی، اثر گذار و آینده جامعه را به نفع معروف تغییر خواهد داد و از منکر بازخواهد داشت، مشروط بر اینکه فرهیختگانی چون شما به تعهدات خود نسبت به جامعه عمل کنید.

نماینده مقام معظم رهبری در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وقتی جامعه حساس شود، همه قیام می کنند و این یعنی جامعه فرهیخته .

آیت الله ملک حسینی با طرح پرسشی ، گفت: اگر در یک کلمه از فرهیختگان بپرسید که چرا کلان شهرها خوبند؟ پاسخی می دهند که زشت و نکبت بار است و انسان حیرت می کند، یعنی جنگل و قانون جنگل برای انسان خوب است؟می گویند خوب است ، چون کسی کار به کار کسی ندارد .

ایشان افزود: جامعه یعنی مجموعه ای از انسانها که با هم هدف مشترک دارند، خیر و شرشان با هم یکی است و از هم تاثیر می پذیرند و بر هم تاثیر می گذارند و جامعه ای که اینگونه نباشد، جامعه نیست.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: جامعه ای که به دست فرهیختگان دچار تغییر نشود، هیچ امیدی به اینکه آن جامعه را کسی دیگر تغییر دهد، وجود ندارد و در حقیقت ریش سفید، روحانی و دلسوز یک جامعه است که بر آن جامعه اثر می گذارد ؛نه اینکه نگاه کند و ببنید مردم به فساد مشغولند و کرامت را در این ببنید که انسانها رها شوند تا شهر آرام شود؛ شیب به سوی فساد یعنی نابودی.

آیت الله ملک حسینی خاطرنشان کرد: اگر فسق و فساد در یک جامعه نهادینه شود و جنگ و جهاد برای نابودی آن صورت نگیرد، آن جامعه دچار ویرانی می شود.

ایشان افزود: در غرب هر چند ساختمان ها آباد است اما انسانیت ویران است، ویرانی یعنی اینکه اندیشمندان جهان در سازمان یونسکو قوانینی در 17 فصل و 169هدف خُرد وضع کنند که بعضی از آنها مانند9سال باید آموزش اجباری باشد، باید دانشگاه ها توسعه یابند خوب است اما می رسیم به اینکه باید دروس دینی از آموزش و پرورش حذف شوند و انسانها به سمت رشد علمی بروند؛فرهنگ انسانی و الهی کو؟

آیت الله ملک حسینی ادامه داد: سه خانواده داریم ؛خانواده ای که در آن زن و مردند، خانواده ای که مرد و مردند و خانواده ای که در آن زن و زن هستند؛ این ویرانی انسان هاست.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: انسانهایی که روزی می توانستند قانون تورات، انجیل و قرآن را به انسان بگویند، سکوت کردند تا انسان به این سرنوشت دچار شده است.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: در حدیث آمده است که به فساد مشغول می شوند و مانند حیوانات در برابر چشم دیگر انسانها ، مردان را برای مردان آرایش می کنند همانگونه که زن را برای مرد آرایش می کنند ؛این ویرانی است.

ایشان افزود:چنین انسانهایی روزی خشم و خشونتشان خانه هایشان را ویران خواهد کرد، در جنگ های جهانی گذشته می بینیم که انسان تا تربیت نشود روز نبرد خودش با خودش فرا میرسد.

نماینده مقام معظم رهبری در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امروز کشورها در مقابل هم به قدرتهای هسته ای، نظامی و تسلیحات افتخار می کنند، وقتی فرهیختگی نباشد این اتفاق رخ می دهد.

ایشان گفت: وقتی انسان ها به سمت تیز کردن شمشیرها علیه ضعفا بروند، بدون شک ضعفا هم آماده می شوند و فردا روز جنگ است ؛جنگی بین استضعاف و استکبار، حق و باطل ، بین دین و معنویت و فسق و مادیت و بعد از آن عصر طلایی تغییر فرا می رسد .

نماینده مقام معظم رهبری در کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خاطرنشان کرد: در دوران محنت و غیبت در برابر فساد و افساد سه گزینه پیش روی ماست ؛انسان یا توان دارد و از خود دفاع می کند، یا توان دارد و دفع می کند و یا ضعیف و ناتوان است و جذب می شود.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: سست عنصری انسان در برابر حوادث زشت آسیب های اجتماعی این است که انسان جذب آنها شود.

ایشان ادامه داد: مبادا آمر به معروف و ناهی از منکر از ترس اینکه مورد نکوهش قرار گیر،د فرهیختگی و تاثیر گذاری خود را کنار بگذارد و عقب بنشیند.

نماینده مقام معظم رهبری در کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: دفع فساد برای نگهداری و آماده سازی جامعه برای روزی که نبرد نهایی است و هیچ انسانی نمی تواند بگوید من واکنشی ندارم و نقش آفرینی در صف پاکان، لازم و ضروی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، میزان بارش‌های اخیر (از چهارشنبه تا شنبه صبح) استان کهگیلویه وبویراحمد تا ساعت ۶:۳۰شنبه ۱۵اردیبهشت ۱۴۰۳ به این شرح است.

دوگنبدان ۷۹.۱

دلی خمسیر ۷۸

باشت ۷۸

فیلگاه ۷۶

ماهورباشت ۷۵

امامزاده جعفر ۷۲

سوق ۷۰

امامزاده پهلوان ۶۹

برم سبز ۶۹

دیشموک ۶۸

علی کرمی دمچنار ۶۷

بوستان ۶۵.۵

دهدشت ۶۵.۴

دیل ۶۴

گنجگون ۶۳.۸

سی سخت ۶۳.۷

دشتروم ۶۳.۵

ستنگان ۶۲.۵

سرفاریاب ۶۱

سرآب ننیز ۵۸

یاسوج فرودگاه ۵۷.۸

چرام ۵۶

منصورخانی کاکان ۵۶

گنجه‌ای ۵۵.۸

درغک ۵۵

وزگ ۵۴

کریک ۵۴

تنگ پیرزال ۵۳

تل گاه ۵۳

ممبی ۵۳

تنگ سرخ ۵۱

چیتاب ۵۰

لیکک ۴۸.۸

مارگون ۴۸

جاورده ۴۷

سرآسیاب یوسفی ۴۴

قلعه دختر ۴۴

لنده ۴۳

قلعه رئیسی ۴۰

پاتاوه ۳۸.۵

تنگ رواق ۳۶

موشمی زیلایی ۳۴

سیرون شبلیز ۲۴

 

دیگر خبرها

  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد