Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز |

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها تصریح کرد: هفتم اردیبهشت امسال که روز تدبیر کمیسیون ایمنی راه‌ها بود تا یکدغدغه ملی و معضل اجتماعی را به مردم معرفی کند، زیر سایه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد بخارایی با اشاره اهمیت ایمنی در حمل‌و‌نقل و مسئولیت دستگاه‌های ذی‌ربطاظهار داشت:ایمنی مانندسایر فضیلت‌ها حق مسلم مردم استتا هر فرزندی،سرپرست خانواده؛هر والدینی، فرزند خودو هر زوجیهسمرش را از دست ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالانه در حوادث رانندگی حدود۱۶ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند و۳۱۴ هزارنفر مجروح بر جای می‌ماندکه ۱۰ درصد آن معلول و از کار افتاده است.

ویبا بیان اینکه روز ملی ایمنی حمل‌ونقل نیز مانندسایر روزهای ملی زود شبشد، تصریح کرد: این روز، امسال تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا قرار گرفتدر حالیکهروز ملی حمل‌ونقل، روز تدبیر کمیسیون ایمنی راه‌ها بود تا یکدغدغه ملی و معضل اجتماعی را به مردم معرفی کند.

رئیس هیأت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها تصریح کرد: گاهیدیده شده نمایندگان اعضایکمیسیون ایمنی راه‌ها به دلیل مشغله‌های کاری دستگاه خود به جلسات کمیسیون نماینده می‌فرستند، در تریبون‌هابرخستگی و خواب آلودگی رانندگان تاکید و توجه می‌کننددر حالی که دستگاه تحت مسئولیت آنهاتجهیزات کافی برای ایفای نقش خودندارند، حتی حاضر نیستند با حضور در کمیسیون مربوطهنیازهای خود را مطرح و مطالبه کنند.

بخاراییایمنی درحمل‌ونقل را جزئی از وظایف ذاتی و همیشگی همه دست اندرکاران حمل‌ونقل خواند و گفت:رویکرد جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در سال جاری حساس کردنVIPو مسئولان عالی رتبه به مساله ایمنی حمل‌ونقلاست.

پیروزی پوتین و شیراک در انتخابات مدیون شعارهای کاهش تلفات رانندگی بود

این فعال ایمنی حمل‌ونقل در ادامه بیان داشت: اگر به انتخابات ریاست جمهوری کشورهایی مانند روسیه و فرانسه در گذشته توجه کنیم در میابیم که اشخاصی مانند پوتین و ژاک شیراک، ایمنی را‌ه‌ها و کاهش تلفات رانندگی را جزو شعارهای محوریانتخاباتیخود قرار دادند وبخشی از پیروزی آنها در انتخابات به واسطه رایمردم برای کاهش حوادث رانندگی بود. در حالیکه جای خالی ایمنی در شعارهاو وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای کشورمان محسوس است.

بخارایی ادامه داد:این اعداد و ارقام را چطور می‌توان حس کرد تاقانون گذارآگاه شود و شاخص‌ها را تغییر دهد،روسای سه قوه در زمینه ایمنی حمل‌ونقلبیانیه صادر کنند و ایمنی یکی از دستورات جلسه هیئت دولت قرار گیرد واعضای اصلی کمیسیون ایمنی راه‌هابه غیر از وزیر راه و شهرسازی که همواره در جلسات حضور داشته، شرکت کنند.

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با تاکید بر اینکه «باید شعار روز بدون حادثه از سوی همهپذیرفته شود»، خاطرنشان کرد:در گذشته با فراخان تجمیع نیروهای راهداری در چند کیلومتر از یک جاده، اقدام بهانجام عملیات مختلف نگهداری ‌راه می‌شد تانظر مردم به مساله راهداری و نگهداری راه با عنوان راهداری محوری جلب شود. از این رو می توان به منظورجلب نظر مردم به مساله ایمنی راه‌ها،اقدام به اجرای مانور «ایمنی محوری» در شبکه های شهری و برون شهری در یک روز بخصوصکرد و در حین آن موتورسوارهای بی کلاه و رانندگان متخلف اعم از سبقت غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی و ...را متوقف و تعیین و تکلیف کرد تا مردم با دیدن این صحنه‌ها قوانین و نکات ایمنی را رعایت کنند و شعاربدون حادثه اتفاق افتد.

پیشنهاد کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت در هفته ایمنی از ناوگان عمومی شروع شود

وییادآور شد: پیشنهاد کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای مبنی بر کاهش ۱۰ کیلومتر از سرعت مطمئنه خودروهای عبوری در هفتهایمنی ایده بسیار خوبی است که اگر از خودمان یعنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شروع شود می تواند میان مردم نیز تسریع یابد.

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در پایان بیان داشت:یکی از بپیشنهادات ما، تشکیل هر یک از جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها در یکی از وزارتخانه‌ها و سایر نهادهای عضو این کمیسیون است تا مسئولانهر یک این وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها برخورد جدی تری در قبال ایمنی حمل‌ونقل داشته باشند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۲۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: فرهنگ سازی ایمنی ترافیک توسط دستگاه‌های ذی ربط و قانون مداری توسط مردم در کنار ایمن سازی راه‌ها، مهمترین ضرورت ارتقای ایمنی جاده‌ای است.

او افزود: فرهنگ سازی ایمنی ترافیک توسط دستگاه‌های ذی ربط و قانون مداری توسط مردم سهم چندانی در هزینه نگهداری راه‌ها نداشته اما در ارتقای ایمنی راه‌ها نقش آفرین بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

جهانیان با تاکید بر برنامه‌های ارتقاء ایمنی در راه‌های استان، گفت: عمده تصادفات در جاده‌های استان ناشی از رفتار پرخطر رانندگان بوده که رعایت قوانین و مقررات و فرهنگ ترافیکی می‌تواند نقش مهمی در ارتقای ایمنی جاده‌ها ایفا کند.

او بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر برای ارتقای ایمنی راه‌ها و تقویت ناوگان حمل ونقل بار و مسافر تاکید کرد و افزود: باید با تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی فرهنگ استفاده ازحمل ونقل عمومی درجامعه نهادینه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری