Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@17:41:47 GMT

ظرفیت پذیرش کاردانی دانشگاه‌های غیردولتی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۷۲۶۳۰

ظرفیت پذیرش کاردانی دانشگاه‌های غیردولتی اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه بیش از ۲۹۴ هزار نفر در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی ۹۶ پذیرفته می شوند،‌گفت: علاقه‌مندان از فردا یکشنبه ۲۴ اردیبهشت تا روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند.

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین» با اعلام این مطلب اظهار کرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی ۹۶ از فردایکشنبه ۲۴ اردیبهشت از طریق شبکه اینترنتی سنجش آموزش کشور آغاز و در روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۹۶ پایان می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون فوق امروز شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org و اطلاعیه تکمیلی همزمان با شروع ثبت‌نام یعنی فردایکشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه بر روی این سایت قرار می‌گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی و غیرانتفاعی و غیردولتی ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده پس از مطالعه دقیق دفترچه ثبت‌نام مدارک و اطلاعات موردنظر برای شرکت در آزمون فوق اقدام کنند.

به گفته توکلی، با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام در آزمون فوق به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان ضرورت دارد به وسیله کارت‌های عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است و با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار ریال اقدام کنند.

وی گفت: داوطلبانی که علاقه‌مند برای شرکت در کد رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی هستند لازم است علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۵۱ هزار ریال نیز برای دوره‌های مذکور اعلام علاقه‌مندی اعلام کنند.

وی ادامه داد: پذیرش در ۳۲ کدرشته از ۴۳ کدرشته امتحانی آزمون مذکور منحصرا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد. اطلاعات کامل درباره این کد رشته‌ها در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در جدول شماره ۱ آمده است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان رشته‌های امتحانی بدون آزمون، در این مرحله فقط باید ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند. آزمون برای این دسته از داوطلبان برگزار نمی‌شود و ملاک پذیرش معدل کل دیپلم است.

دکتر توکلی افزود: آزمون ۱۱ کدرشته امتحانی از ۴۳ کدرشته امتحانی که پذیرش در آنها به صورت با آزمون خواهد بود، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۹۶ است.

وی افزود: آزمون ۱۱ کدرشته مذکور در روز جمعه ۱۳ مردادماه ۹۶ برگزار می شود. آزمون هر یک از کدرشته‌های با آزمون شامل دروس عمومی و پایه و همچنین دروس تخصصی هر یک از کدرشته های امتحانی است. آزمون دروس عمومی و پایه به منظور تشخیص آمادگی داوطلبان در زمینه دروس عمومی و پایه و در حدود کتاب‌های دوره سه ساله متوسط شاخه فنی و حرفه ای است. همچنین عناوین، ضرایب و تعداد دروس عمومی در اطلاعیه شماره ۱ دفترچه راهنما شرح داده شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطر نشان کرد: آزمون دروس اختصاصی نیز به منظور تعیین میزان آشنایی داوطلبان با پایه‌های اساسی و اصولی رشته‌های مورد نظر در حدود اطلاعات علمی کتاب‌های درسی مرتبط با دوره سه ساله متوسط شاخه فنی و حرفه ای یا کتاب های استاندارد مهارتی شاخه کار دانش جدید است. مواد آزمون دروس اختصاصی، منابع و تعداد سئوالات هر درس در رشته هایی که پذیرش آنها بر اساس آزمون است در دفترچه راهنما شرح داده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۲۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری

علیرضا کریمیان، مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۶ هزار نفر از دواطلبان آزمون نیمه‌متمرکز دکتری تخصصی ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند و این مهلت امشب پایان می‌

وی افزود: پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸و اطلاعیه‌های اصلاح آن به تاریخ‌های ۰۲ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۵، ضمن اعلام اصلاحات جدید مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در این آزمون می‌رساند برای فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۰۸) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز دوشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند؛ بنابراین داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه‌های فوق و این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

کریمیان تصریح کرد: در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

وی گفت: برای مشاهده فایل اصلاحات سری سوم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ و بارگذاری فایل‌های مرتبط اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳