Web Analytics Made Easy - Statcounter

مولایی با اشاره به اینکه بزرگراه شهید حکیم غرب دو ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با افتتاح ۵۰ پروژه ناتمام پروژه های نیمه تمام منطقه به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، مولایی شهردار منطقه ۲۲ در نشست خبری افتتاح ۵۰ پروژه منطقه که فردا یکشنبه صورت می‌گیرد، گفت: با توجه به نوپا بودن منطقه و اینکه ۱۶ سال از تأسیس آن می‌گذرد، تلاش ما این است که تمامی امکانات و زیرساخت‌های منطقه را به حد استاندارد برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه افزود: هم در راستای اهداف شهرداری تهران بر آن شد تا با یک برنامه‌ریزی مدون و نگاه به افق منطقه تمام برنامه‌ها را بر این حول برنامه‌ریزی کند.

منطقه ۲۲ با بیان اینکه تبدیل به قطب گردشگری شده است گفت: ما نیز با این رویکرد تلاش کردیم موضوعاتی که لازمه این کار است را فراهم کنید و در این راستا در پایان سال ۹۴ بیش از ۱۲۰ پروژه عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و ترافیکی را با حضور شهردار تهران مورد بهره‌برداری قرار دادیم.

وی تأکید کرد: از سال ۹۵ براساس شهرداری تهران پروژه‌های جدیدی را شروع نکردیم تا پروژه‌های نیمه تمام به پایان برسد و اکنون ۵۰ پروژه آماده بهره‌برداری شد که با افتتاح آنها تمام پروژه‌های ما به اتمام می‌رسد.

بزرگراه شهید حکیم غرب دو ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

مولایی در ادامه افزود: در منطقه ۲۲ تنها یک پروژه می‌ماند و آن بزرگراه شهید حکیم غرب است، که فاز یک آن سال گذشته توسط شهردار تهران به بهره‌برداری رسید و فاز دو در منطقه ۲۲ نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت کار دارد.

شهردار منطقه ۲۲ اضافه کرد: این پروژه ۹ کیلومتر بزرگراه است و تونل آن از زیر بوستان چیتگر عبور می‌کند که تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: این ۵۰ پروژه‌ای که فردا افتتاح می‌شود بالغ بر ۱۰۰ میلیارد اعتبار هزینه شده است.

تا به امروز هیچ‌گاه آب دریاچه شهدای خلیج فارس خشک نشده است

مولایی در ادامه در پاسخ به سؤالی دربارهٔ دریاچه خلیچ فارس گفت برای افتتاح این دریاچه سالها مطالعه شده بود و پس از این مطالعات گسترده اوایل سال ۹۰ کلنگ آن به زمین‌خورد.

وی افزود: این دریاچه قریب به ۲۵۰ هکتار وسعت دارد که ۱۳۰ هکتار آن آبی است و فاز اول آن در سال ۹۲ به بهره‌برداری رسید

شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: آب دریاچه از رودخانه کن با توافقات صورت گرفته با امور آب در زمستان تأمین می‌شود. سال اول این دریاچه پر شد و در سال‌های آتی میزان آبگیری آن در حدی یک تا یک و نیم میلیون متر معکب بوده است و تا به امروز هیچ‌گاه دریاچه خشک نشده است.

۱۵۰ هزار اصله درخت در بوستان چیتگر کاشته‌ایم

مولایی با اشاره به جنگل چیتگر گفت: در سال ۸۶ به دلیل سرمای شدید هوای تهران و پس از آن خشکسالی و مهم‌تر از همه اینکه درختان عمر خود را کرده بودند با مشکلات جدی در جنگل‌های چیتگر روبرو شدیم و این بوستان نیاز به جوان‌سازی داشت.

شهردار منطقه ۲۲ افزود: با هماهنگی با کمیسیون ماده ۵ جوانسازی را آغاز کردیم و امروز با افتخار می‌گوییم کارشناسان حوزه بیایند و از چیتگر بازدید کنند. ما ۱۵۰ هزار اصله درخت در این جنگل‌ها کاشتیم و امروز بار دیگر ریه شهر تهران شده است.

طرح تفضیلی منطقه ۲۲ در حال بازنگری است

مولایی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه می‌گویید همه انتقادهای منطقه ۲۲ سیاسی است در حالی‌که بیشتر انتقادات توسط اصولگرایان شورای شهر مطرح شده، گفت: طرح تفضیلی منطقه ۲۲ در حال بازنگری است، به ما اعلام کردند، مجوز بیش از ۱۱ طبقه ندهند و ما دیگر ندادیم.

وی با اشاره به بحث تنفس که برای منطقه ۲۲ مطرح می‌شود، گفت: این انتقادات باید بر یک پایه مطرح شود، صرف طرح مسائل کافی نیست این انتقادها باید مستند و علمی مطرح شود.

وی با اشاره به انتقاد اقبال شاکری مبنی بر اینکه در آینده نزدیک شاهد بافت فرسدود در منطقه ۲۲ خواهیم بود؛ گفت: عمر برج‌ها ۱۰ سال و ۲۰ سال نیست و مطمئن باشید شاهد این موضوع نخواهیم بود. بافت فرسوده‌ای که بدین معنا در تهران داریم در منطقه ۲۲ نخواهیم داشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صدور پروانه ساختمانی در جنوب غربی تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون شهرسازی و معماری شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: صدور پروانه ساختمانی در این منطقه سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن ۳/۵ برابر افزایش یافت.

مجید دست مرد افزود: میزان کل پروانه‌های صادره در سال گذشته در منطقه ۱۹ تهران ۴۸۵ فقره بوده که ۸۲ فقره مربوط به پروانه‌های صادره در محدوده بافت فرسوده نواحی است.

معاون شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: کل مساحت این منطقه ۲ هزار و ۳۴ هکتار است که ۶۶ هکتار آن را بافت فرسوده در بخش‌هایی از محلات ۱۳ گانه در بر می‌گیرد که تا کنون ۱/۵ هکتار از آن نوسازی شده است.

دیگر خبرها

  • هیچ پروژه نیمه تعطیلی در شیراز وجود ندارد
  • افزایش صدور پروانه ساختمانی در جنوب غربی تهران
  • تداوم افتتاح های مترویی منطقه هفت در سال جدید
  • افتتاح خانه خبرنگاران در آینده‌ای نزدیک/ تداوم افتتاح های مترویی منطقه هفت در سال جدید
  • نجات اهالی شرق تهران از ترافیک بزرگراه شهید باقری
  • تامین هزینه‌های ساخت پارکینگ در منطقه ۶ تهران
  • نجات اهالی شرق تهران از ترافیک بزرگراه شهید باقری | پل دوبرگردان ۴۸۰ تنی در حال نصب است
  • چه پروژه‌ هایی در سال ۱۴۰۲ برای تهرانی ها افتتاح شد؟
  • افتتاح پل تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید باقری تا خردادماه
  • رفع مشکلات ترافیکی تقاطع بلوار شهید عابدی و بلوار حضرت خدیجه(س)