Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهردار منطقه22 در نشست خبري افتتاح 50 پروژه اجتماعي، فرهنگي ، ترافيکي و عمراني که فردا به بهره برداري مي رسد، اظهار کرد: امروز منطقه 22 به يک قطب گردشگري در شهر تهران و البته براي استان تهران تبديل شده است. بالطبع در اين شرايط بايد تمامي تمهيدات و زيرساخت هاي لازم فراهم شود.


به گزارش خبرگزاري آريا قاسم مولايي افزود: در پايان سال94 و در آغاز سال95 بيش از 120پروژه عمراني، ترافيکي، فرهنگي و اجتماعي را با حضور شهردار تهران به بهره برداري رسانديم که يکي از آنها فاز دو درياچه خليج فارس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنجا تصميم گرفتيم هيچ پروژه جديدي را آغاز نکنيم و تنها پروژه هاي نيمه تمام موجود به اتمام برسانيم. بنابراين با افتتاح اين 50 پروژه ديگر پروژه نيمه تمامي در منطقه 22 باقي نمي ماند.
شهردار منطقه 22 با اشاره به احداث مددسراهاي جديد به عنوان مهترين پروژه هاي فرهنگي و اجتماعي عنوان کرد: پروژه ديگري که با همکاري معاونت عمران و شهرسازي شهرداري اجرا مي شود، پروژه امتداد بزرگراه شهيد حکيم غرب است که فاز 2 آن در منطقه 22قرار دارد و 90 درصد آن انجام شده است. اين پروژه 9 کيلومتر است و 2.4 آن تونل است که براي حفظ محيط زيست از زير پارک چيتگر رد مي شود. بنابر پيش بيني هاي موجود تخمين مي زنيم حداکثر تا 2 ماه آينده اين پروژه نيز به بهره برداري برسد.
به گفته مولايي بالغ بر 100 ميلياردتومان اعتبار براي 50 پروژه مذکور در نظر گرفته شده است که به زودي بهره برداري شده و در اختيار شهروندان قرار مي گيرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع جمعيت پذيري در منطقه 22 پرداخت و گفت: متاسفانه در حال حاضر در جامعه ما فضا سياسي شده است و عده اي مطالبي عنوان مي کنند که واقعيت نيست. در بحث جمعيت پذيري منطقه زماني شهرداري پروانه اي صادر مي کند و يا منطقه يا شهر جديدي را راه اندازي مي کنند که سند بالا دستي به عنوان طرح تفصيلي وجود داشته باشد. اين طرح توسط شوراي عالي شهرسازي به رياست وزير و 7 نفر از اعضاي دولت و شهرداري ها بنابر فراخور موضوع تصويب مي شود. تا به امروز شهرداري منطقه 22 هيچ تخطي از طرح تفصيلي نکرده است و موضوعاتي که در اين باره مطرح مي شود صحت ندارد .
شهردار منطقه 22 ادامه داد: موضوع تغيير کاربري نيز توسط کميسيون ماده 5 اتفاق مي افتد. در اين کميسيون شهردار و اعضاي دولت با هم حضور دارند و زماني که اعضاي کميسيون پاي تغيير کاربري را امضا مي کنند بنده به عنوان شهردار موظف به انجام آن هستم.
مولايي گفت: براساس طرح تفصيلي جمعيت پذيري 450 هزارنفر وحداکثر 500 هزار نفر در منطقه تعغريف شده است اما براساس آمار سرشماري در حال حاضر 151هزار نفر در منطقه ساکن هستند و اگر تمامي ساختمان هايي که مجوز گرفته اند هم ساخته شوند و در اختيار مردم قرار بگيرند نهايت جمعيت به 450هزار نفر مي رسد .

وي در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران مبني بر حضور 12 خانوار در بوستان چيتگر که سال گذشته رسانه اي شد هم بيان کرد: بالغ بر 45 تا 50 سال است که اين خانوارها در آن بخش سکونت دارند.آنها کارمندان بازنشسته جنگل و مراتع هستند. ما تا آنجا که در توانمان بود به اين افراد کمک کرديم و اما تا به امروز هيچ کدام از مسوولان مراتع و محيط زيست پاسخ قانع کننده اي به سوالات ما نداده اند . سوال ما اين است که آيا اين افراد کارمند سازمان مراتع هستند يا نه ؟آيا اين خانه ها خانه هاي کارگري است ؟ اگر خانه کارگري است چرا اين افراد ده ها سال در آن اقامت دارند؟ اگر سازماني است چرا بعد از باز نشستگي پس نگرفته اند؟ اگر اجاره به شرط تمليک است چرا در بوستان چيتگر واقع شده و چرا خدماتي به اين افراد داده نمي شود؟


کاشت بيش از يک سوم درختان بوستان چيتگر در دوره اخير مديريت شهري
شهردار منطقه 22 افزود: ما در بوستان چيتگر به عنوان مستاجر هستيم و فقط از فضاي سبز آن حراست مي کنيم . در طول 50 تا 60 سال از عمر احداث بوستان چيتگر کلا 500 هزار اصله درخت در آن کاشته شده که 150 هزار تاي آن سال گذشته کاشته شد و حدود 100هزار تا هم شهريور کاشته مي شود.
مولايي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر انتشار شايعه اي در خصوص خشک شدن آب درياچه خليج فارس گفت: اين درياچه مصنوعي است و آب آن از رودخانه کن مي آيد و سطح آب آن از يک تا يک و نيم مترمکعب کمتر نشده است .


نمي دانستيم مسئولان نمي دانند اصطلاح قطع سازي براي جوان سازي درختان بکار مي رود!
وي در ادامه به موضوع درختان چيتگر پرداخت و خاطرنشان کرد: به دليل سرماي شديد در سال 86 خساراتي به درختان اين مجموعه وارد شد و به خشک شدن برخي از درختان انجاميد. تحت اين شرايط شهرداري مجبور بود تا درختان را جوان سازي کند. ما معمولا براي جوان سازي اصطلاح قطع سازي را مطرح مي کنيم که به معني ريشه کندن و از بين بردن نيست . اقدام جوان سازي درختان درياچه چيتگر نيز با هماهنگي کميسيون ماده 7 و معاونت خدمات شهري سال گذشته انجام شد . ما فکر مي کرديم مسوولان امر متوجه منظور ما از قطع مي شوند اما نمي دانستيم آنها فکر مي کنند اقدام شهرداري مبني بر کندن ريشه درخت است .
شهردار منطقه 22 با تاکيد بر اقدامات مديريت شهري در راستاي کاهش تصادفات در منطقه 22 گفت: سال گذشته بزرگراه آزادگان را ايمن سازي کرديم که اين امر به طور محسوسي در کاهش آمار تصادفات منجر به جرح و فوت تاثيرگذار بود .


در مورد بلندمرتبه سازي طبق نص صريح قانون عمل کرده ايم/مگر ما ساختمان 150متري داريم که جلو باد را بتواند بگيرد؟
مولايي همچنين به موضوع بلندمرتبه سازي در منطقه 22 و تاثير آن به آلودگي هواي تهران اشاره و عنوان کرد: فرض بگيريم که ارتفاع بلندترين ساختمان ما به 90 متر برسد. اين در شرايطي است که باد از ارتفاع 150 متر به بالا جريان پيدا مي کند. تحت اين شرايط چگونه مي توان گفت که ساختمان هاي بلندمرتبه منطقه 22 جلوي جريان باد را گرفته است؟ مگر تهران فقط منطقه 22 است؟ از آن گذشته اگر ايرادي وجود دارد چرا زمان نوشتن طرح جامع و تفصيلي به اين موضوع عزيزان دولتي به آن توجه نکرده اند؟
وي ادامه داد: طرح تفصيلي منطقه 22 از سال 95 درحال تجديد نظر است و شوراي عالي معماري ابلاغ کرد که اجازه ساخت بيشتر از 11 طبقه وجود ندارد که ما عين نص قانون در اين مورد عمل کرده ايم.


نيمي از مساحت منطقه22 فضاي سبز است
به گزارش خبرگزاري آريا شهردار منطقه 22 با اشاره به سرانه فضاي سبز در منطقه تصريح کرد: 46 درصد از وسعت منطقه 22 فضاي سبز است . سرانه فضاي سبز براي هر نفر در اين منطقه 170مترمربع که اين ميزان 6 برابر استاندارد جهاني است .


بهره برداري از پارک آبي ؛ بعد از ماه رمضان
مولايي ادامه داد: منطقه 22قريب به 400 هکتار بوستان و فضاي گردشگري دارد که در اين دوره از مديريت شهري احداث شده و در اختيار شهروندان قرار گرفته است. بخش خصوصي نيز در بحث مراکز خريد وارد شده و قرار است تا سال 1404 در بحث خريد در منطقه به استانداردهاي لازم برسيم. درخصوص پروژه هاي مشارکتي هزارو يک شب نيز اقدامات لازم در حال انجام است و قرار است يک مجموعه کامل مشتمل بر شهربازي و اماکن گردشگري احداث ودراختيار شهروندان قرار بگيرد. به اين موارد بايد پروژه پارک ابي که با مشارکت بخش خصوصي در جنوب منطقه در حال ساخت است را اضافه کنيم که طبق پيش بيني ها بعداز ماه رمضان مورد بهره برداري قرار مي گيرد.



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۳۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در حال اجراست و مراحل پایانی خود را با تکمیل رمپ‌ها طی می‌کند.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان به‌عنوان یکی از مناطق پراستعداد و با ظرفیت بالا در نصف‌جهان است که ظرفیت توسعه بسیار زیادی در خود نهفته دارد و یکی از اهداف مدیریت شهری در این منطقه در راستای جذب مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مردمی است که در سال‌های اخیر با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود: عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در حال اجراست و مراحل پایانی خود را با تکمیل رمپ ها طی می‌کند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به ضخامت هشت سانتی‌متری کف‌سازی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر با استفاده از بتن الیافی، ادامه داد: این اقدام در راستای افزایش مقاومت بیشتر این بنا انجام شده است.

نظری‌پور با توجه به رونق ساخت و ساز پروژه‌های مشارکتی در منطقه ۱۵ تاکید کرد: این پروژه مشارکتی که در قالب یک مجتمع تجاری و پارکینگ در خیابان اباذر و در مجاورت عمارت تاریخی خان و مسجد گلزار خوراسگان (مصلی نمازجمعه) احداث شده است، با دارا بودن بیش از ۴۰۰ مکان پارک خودرو، می‌تواند پس از بهره برداری یکی از مهم‌ترین مشکلات این خیابان یعنی ترافیک و ازدحام بیش از اندازه خیابان اباذر خوراسگان را رفع کند.

وی با بیان اینکه پروژه خورشید شهر در زمینی به وسعت چهار هزار مترمربع و زیربنای ۲۲ هزار مترمربع مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند، تصریح کرد: همکف این پروژه به صورت تجاری و یک مبلمان شهری بزرگ به مساحت حدود یک‌هزار مترمربع احداث شده است، تصریح کرد: کل مجموعه تجاری شامل شش طبقه است که سه طبقه آن شامل ۱۹۳ واحد تجاری بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال تلاش برای تکمیل آن هستیم.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: امیدواریم با تکمیل این پروژه و اجرای پروژه‌هایی از این قبیل بتوانیم توسعه شهر در منطقه ۱۵ و شرق کلان‌شهر اصفهان را بیش از پیش سرعت و رونق بخشیم.

کد خبر 749957

دیگر خبرها

  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • نیمی از حوادث فوتی کار در کارگاه های ساختمانی است
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • حفظ چنار ۸۰ ساله در پروژه احداث سرای محله باغ فردوس | ببینید چطور گوهر سبز در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد